"בעוד ארבע שנים, מחצית מהשוק תהיה בענן"

שנה לאחר רכישתה על ידי חברת ההשקעות KKR מספר יורם אלול, מנהל אזור ישראל ומזרח אירופה ב-BMC, על התמקדות החברה בחיבור של עולם השירותים עם עולם השליטה והבקרה, וחוזה האצה באימוץ מחשוב הענן

יורם אלול, מנהל אזור ישראל ומזרח אירופה ב-BMC. צילום: אסף ספקטור

בתחילת 2019 השלימה חברת ההשקעות KKR את הרכישה של BMC, יצרנית פתרונות התוכנה הארגוניים, תמורת 8.3 מיליארד דולר, כך שזו הייתה השנה הראשונה שבה תפקדה החברה תחת מטרייה חדשה, ולפי יורם אלול, מנהל אזור ישראל ומזרח אירופה בחברה, זה הוביל אותה להתמקדות הנוכחית במה שהחברה מכנה Run and Reinvent.

"מבחינתנו, זה אומר שאנחנו מתייחסים אל ה-IT כעולם שצריך להמשיך לספק את הסחורה ביום יום לעולם העסקי, לספק שירותים עסקיים כאלה ואחרים, שהעסק יתפקד ולא יהיו תקלות כאלו ואחרות, שיהיה מיכון, שיהיה יותר מחשב על חשבון עבודה ידנית, פחות טעויות. זה ברמה של ה-Run. אבל מצד שני, אנחנו צריכים להמציא את עצמנו מחדש בהתאם לעולם שבו אנחנו פועלים כיום. זה עולם שמשתנה מכזה שכ-95% ממנו פועל באופן מקומי לעולם שברובו יהיה מבוסס על עבודה בריבוי עננים, כשצריך לעשות מעבר הדרגתי לכל העולם הווירטואלי", הוא אמר.

איך הרכישה משפיעה ברמה המקומית?
"אולי הביטוי הכי טוב הוא כמות אנשי הפיתוח שאנחנו מגייסים. BMC גדלה ביותר מ-50 עובדים בחצי שנה האחרונה, והחברה מעסיקה בישראל כבר כ-500 עובדים, המתחלקים באופן שווה בין המרכז בתל חי לזה בתל אביב. אנו צומחים מהר, כי מאפשרים לנו להשקיע בגידול של כוח האדם. כל האנשים החדשים שגייסנו מטרתם לעסוק בחדשנות ולהעביר את פתרון הניהול המרכזי שלנו גם לענן".

המילה חדשנות משתלבת כמעט בכל משפט שני שאלול אומר, כשהוא מדגיש את החלק השני של התפיסה החדשה שאותה סימנה החברה כמעין סיסמה, וזו חדשנות שמתרכזת במעבר אל הענן. "החברות נמצאות במעבר בשלב כזה או אחר. זה פשוט קורה. זה מהלך שנמצא בצמיחה עצומה ומבחינתנו, גם עם הנושא של ה-Run and Reinvent וגם עם התמיכה שלנו בעבודה בריבוי עננים וביכולת שלנו לספק את החדשנות שכולם מבקשים לצורך ההתייעלות וההתחדשות שלהם, זה עוזר לנו ברמה המקומית לתפוס את הבמה ואת ההובלה במרחק גדול מהשאר. אנחנו בצמיחה מואצת בזכות הפתרונות שלנו".

את המשפט הזה 'אנחנו במעבר לענן' אני שומע כבר שנים, ומשנה לשנה האחוזים של החברות שעוברות לא ממש מתקדמים.
"אני מסכים, אבל מה שקורה עכשיו בפועל, לפחות בשנה וחצי האחרונות, הוא שינוי השיח. כיום זה כבר לא 'כן ענן, לא ענן' ו'מי כן ומי לא'. המחסום הזה כבר מאחורינו. כיום חברות פונות אלינו באופן יזום כדי לעבור לענן. זה לא קרה לפי כן".

אתה אומר שב-2019 הסכר נפרץ?
"לדעתי כן".

אז ב-2020 יהיה שיטפון?
"לא, לא, אני לא רוצה לומר שיהיה שיטפון, אבל אני מעריך שתוך שלוש עד ארבע שנים המצב בשוק יגיע לחמישים חמישים, וזו הערכה גם של רוב האנליסטים. אבל אפשר לומר שהקצב יתגבר באופן מאוד משמעותי. זה כבר לא דיבורים בעלמא, זה לא סיסמאות. השוק היה צריך לעבור תהליך של בשלות מבחינה טכנולוגית ומבחינת המודעות של הלקוחות והפתיחות שלהם לענן. הייתה הרבה סקפטיות וזה צפוי כמו בכל דבר חדש".

מה המטרה שלכם ל-2020?
"בכנות, הצפי שלנו הוא לכבוש נתח שוק משמעותי יותר. זה היעד המרכזי שלנו. ומה שיעזור לנו במיוחד הוא אחד המוצרים שפיתחנו בישראל, True Sight. מדובר במערכת, שהחדשנות שדיברתי עליה באה היטב לידי ביטוי. הוא מאחד את עולם השירותים עם עולם השליטה והבקרה. לפני כן היו אלו עולמות נפרדים וזה היה חיסרון שכעת נפתר. כארגון, מצד אחד אני רוצה להיות מודע לכל מלאי החומרה והתוכנה שפועלים אצלי, ומצד שני – את היכולת לפתוח שירות עסקי חדש. הצד השלישי הוא לדעת מה קורה אם שרת כזה או אחר נופל, על איזה שירות הוא משפיע. לכן יש סינרגיה בין שני העולמות, שמסייעת לדעת בכל רגע נתון שהכל עובד, שלא צפויה נפילה שיכולה לעצור את העסק, בלי התראות שווא, ושהתראה אדומה באמת מצביעה על בעיה, כך שהמידע שמולך יהיה מידע אמיתי".

ואיך תבטיחו את זה?
"בגלל שאנחנו בעצם מביאים פלטפורמה לאוטומציה, זה לדעתי הדבר הכי יפה. אנחנו גם יודעים שאנחנו צריכים להיות הכי טובים בכל אחד מהמודלים שאנחנו מציעים בפני עצמו, ובוודאי כשאנחנו מציעים עכשיו אינטגרציה בין כל המערכות ונותנים פלטפורמה אחודה של מיכון ל-IT. זה מה ש-BMC דוגלת בו". 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים