"מנמ"רים בארגונים מסורתיים – חוששים מהענן? תאמצו אותו בצורה מדודה"

"כדאי לארגונים אלה להתחיל באימוץ של עננים פרטיים ולאחר מכן לעבור לענן הציבורי או ההיברידי", אמר רועי פולניקוויאט, מנכ"ל חברת הייעוץ אנרג'י טים

רועי פולניקוויאט, מנכ"ל אנרג'י טים. צילום: יח"צ

הענן סוחף בעשור האחרון, וביתר שאת בשלוש-ארבע השנים האחרונות, ארגונים רבים – כאלה שנולדו לתוך אליו, מה שנקרא קלאוד נייטיב, וגם גופים ותיקים יותר. מנהלי הטכנולוגיה בארגונים ורבים מהמנכ"לים מבינים את היתרונות שיש במעבר לענן ועד כמה הוא יכול להועיל לביזנס שלהם.

עם זאת, יש קבוצה שמגלה זהירות רבה יותר בקשר לכך, או שחבריה, או יותר נכון החברות שבה, מחויבות להתייחס אליו בהסתייגות מסוימת. הכוונה היא לארגונים מסורתיים ולכאלה שהם מוטי רגולציה. שם מחויבת זהירות שנובעת מפרטיות, אבטחת מידע בכלל וגופים רגולטוריים שמטילים מגבלות על אימוץ הענן.

בהנחה שמדובר בארגונים שלא הרגולציה היא זו שמעכבת או מרתיעה אותם מלעבור לקלאוד, רועי פולניקוויאט, מנכ"ל אנרג'י טים, מציע להם לעשות זאת, אבל בצורה מדודה. "אני ממליץ להם להתחיל באימוץ של עננים פרטיים ולאחר מכן לעבור לענן הציבורי או ההיברידי", אמר.

לא חייבים לרוץ לענן - אפשר ללכת אליו בזהירות. אילוסטרציה: BigStock

לא חייבים לרוץ לענן – אפשר ללכת אליו בזהירות. אילוסטרציה: BigStock

אנרג'י טים היא חברת ייעוץ שמתמחה בעולמות ה-IT – דיגיטל, תשתיות וענן. כמו כן, היא מייעצת לארגונים בתחום ניהול הפרויקטים. החברה מעסיקה קרוב ל-50 מומחי ידע בתחומי הייעוץ, הארכיטקטורה, ניהול הפרויקט והמוצר, ויש לה כמה מאות לקוחות במשק הישראלי – במגזרי הביטחון, הפיננסים, האקדמיה, המוניציפלי, הממשלתי והתעשייתי. החברה נוסדה לפני קצת יותר מעשור – ב-2008 – על ידי דוד בן טולילה, שמכיר את פולניקוויאט מהשירות הצבאי המשותף שלהם בממר"ם, והביא אותו על מנת לנהל את החברה. בין השירות הצבאי לתפקידו הנוכחי פולניקוויאט עבד במשך 10 שנים ביבמ, שם עסק, בין היתר, בדטה סנטרים, ענן ושירותים מקצועיים.

הליין המרכזי של השירותים שמציעה אנרג'י טים הוא ייעוץ ללקוחות באתגרים טכנולוגיים, דוגמת טרנספורמציה דיגיטלית ותכניות אסטרטגיות למערכות מידע. "אנחנו עובדים הן עם המנמ"רים והן עם המנכ"לים, ומלווים את הלקוחות שלנו משלב התכנון ועד למימוש של הפתרון. כמו כן, אנחנו מייעצים להם בכל מה שקשור להמשכיות עסקית ולהתאוששות מאסון (BCP ו-DR)", אמר.

"ארגונים לא יכולים לעבור לענן לבדם"

כחברת ייעוץ, אנרג'י טים עוקבת אחרי הטרנדים החמים בשוק ה-IT. פולניקוויאט טוען ש-"בשנתיים האחרונות ולהערכתי גם בשנתיים הבאות, אלה הם הדיגיטציה, הענן והקשר ביניהם".

לדבריו, ארגוני אנטרפרייז עושים טעות כשהם ניגשים לענן בעצמם. "הם לא יכולים להיכנס לתחום הענן לבד, אין להם את מספיק המשאבים כדי לייצר את העננים הפרטיים שלהם, גם אם זה בנק שמחזיק מאות אנשי IT. אין סיכוי שהם יהיו כמו אמזון, למשל, שמחזיקה עשרות אלפי אנשי IT ותכופות מעלה שירותים חדשים לאוויר". פן שלילי נוסף בכך הוא העסקה של אנשי פיתוח רבים במעבר לענן, במקום שיתעסקו במחשוב שקשור לליבה העסקית של הארגון.

תחום נוסף שבו היא פועלת הוא, כאמור, ניהול הפרויקטים. פולניקוויאט מזהה כמה לקונות שרווחות בארגונים בתחום זה: "רבים מהם לא מקדישים לניהול הפרויקטים מספיק מחשבה. המון מחשבה מוקדשת לכוח אדם בעולמות המקצועיים והרבה מאוד פעמים לא לוקחים בחשבון את הניהול. מנהלים נוטים לסמוך על ראש הצוות וחושבים שהוא ינהל את הפרויקט על הדרך. אבל ניהול על הדרך מביא להעדר עמידה בלוות הזמנים והעדר יעילות בפרויקט, כאשר בחלק מהארגונים זה מביא לירידתו לטמיון. ניהול על ידי ראשי צוותים או מדורים על הדרך לא עובד. יש לא מעט ארגונים שעובדים על עשרות פרויקטים במקביל, וכמעט שלא ניתן לנהל את כולם ללא גוף ארגוני המתמחה בכך, ובטח שלא לעשות זאת על הצד הטוב ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים