המהומות באירן: שריפת סניפים ופריצה למחשבי הבנקים הגדולים

רשימה של 15 מיליון כרטיסי אשראי של אזרחים אירנים פורסמה בטלגרם ● ההערכה בקרב מומחים היא, שמדובר בגורמים שמבקשים לערער עוד יותר את יציבות הממשל האירני ולא בפשיעת סייבר שמטרתה לסחוט כספים

מתקפת סייבר על אירן? צילום אילוסטרציה: BigStock

במהומות האחרונות באירן הועלו באש לא מעט סניפי בנקים, ואולי העשן הסתיר את העובדה שמאחורי הקלעים בוצעה פריצה גדולה למחשבי שלושת הבנקים הגדולים באירן.

הפריצה התגלתה לאחר שאתמול פורסמה ברשת רשימה המכילה לא פחות מ-15 מיליון כרטיסי אשראי של אזרחים אירנים. מדובר בפריצה הגדולה ביותר שהתרחשה באירן בהקשר לאבטחת בנקים לפי המדיה האירנית, כשמספר חשבונות הבנק שנחשפו עומד על כ-20% מכלל אוכלוסיית המדינה.

אף אחד לא נטל אחריות לפריצה הזאת, וגם הגורמים שהעלו את הנתונים לרשת נותרו אנונימיים.

החשיפה הראשונה התרחשה באמצעות טלגרם שנחשבת לפופולרית למדי באירן. היא פורסמה בערוץ שמכונה Your banking cards, ולפני שהרשימה הועלתה, קדמה לה ההודעה "אנחנו נשרוף את המוניטין של הבנקים שלהם בדיוק כמו שהעלינו באש את הבנקים שלהם".

הידע שהוצג בטלגרם כלל את שמות בעלי החשבונות ומספרי החשבון שלהם, אך הקודים טושטשו. מעבר לכך פורסם ערוץ מידע כיצד ליצור כרטיסי אשראי מזויפים שמכילים את המידע המודלף.

עם זאת, בממשל האירני טוענים כי אין מדובר בפריצה למחשבי הבנקים, אלא בגניבת מידע. מוחמד ג'אווד עזארי ג'הרומי טען, שגניבת המידע הזאת בוצעה בידי מישהו שהייתה לו גישה לחשבונות והוא החליט לחשוף אותם כחלק מניסיון לסחוט את הבנקים ואולי גם את הממשל. בניגוד לממשל, ההערכה בקרב מומחים היא, שמדובר בגורמים שמבקשים לערער עוד יותר את יציבות הממשל האירני, כמין עוד זרוע למהומות ולמחאות שמתרחשות במדינה, ולא בפשיעת סייבר שמטרתה לסחוט כספים.

במקרה או שלא, על שלושת הבנקים במוקד הפריצה – מלאט, טיג'אראט וסרמייה – הוטלו לפני שנה סנקציות בידי משרד האוצר האמריקני בטענה, כי הם מעבירים כספים בשם אנשים במשמרות המהפיכה של הממשל האיסלמי באיראן, שנמצאים ברשימות השחורות של הממשל האמריקני. שלושת הבנקים שלחו מסרונים ללקוחות שלהם עם הודעה, שייתכן שהחשבון שלהם נפרץ ונמצא בסכנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים