בקשות להעתקי תעודות לידה התגלו חשופות בחשבון בענן אמזון

ידוע כי מדובר בפלטפורמה לבקשת מסמכים מהממשל האמריקני, אך שם הספקית שאמונה עליה לא פורסם ● הנתונים שנחשפו כולל: שמות, תאריכי לידה, כתובות מגורים ודוא"ל, מספרי טלפון וכן מידע אחר כמו כתובות עבר, שמות בני משפחה וסיבת הבקשה

תעודת לידה אמריקנית. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברה ששמה לא פורסם, אך שהיא ספקית ממשלתית חיצונית, הותירה גלויים לעין כל בענן של AWS מאות אלפי נתונים, הכוללים בעיקר פרטי תעודת לידה, כך דיווח TechCrunch השבוע (ב').

מאגר המידע שנמצא הוא בבעלות חברה המספקת פלטפורמת אונליין למדינות בארה"ב – כולל קליפורניה, ניו יורק וטקסס – שמאפשרת לתושבים לבקש עותקים של רשומות חיוניות.

מי שגילתה את הממצא החשוף היא חברת הסייבר פידוס אינפורמיישן סקיוריטי, שמצאה את בסיס הנתונים המתארח בענן אמזון, ושהושאר פתוח לציבור ולא מוגן.

בדטה בייס נמצאו יותר מ-752,000 בקשות להעתיקי תעודות לידה, שבהן מופיעים שמות, כתובות מגורים, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון, מידע על בני משפחה, תאריכי לידה והסיבה לבקשת המסמכים.

על פי TechCrunch, שאימת את הנתונים, ביום ב' היה עדיין המאגר פתוח – ובנוסף הוא גם המשיך להתעדכן מדי יום, כשבשבוע אחד נוספו לו 9,000 פניות חדשות.

ה"מטמון" שהתגלה כולל פניות בבקשה להעתקי מסמכים ממשלתיים החל משנת 2017. הנתונים כללו לא רק פניות בעניין תעודות לידה אלא גם כ-90,400 בקשות לתעודת פטירה, אך ב-TechCrunch אומרים כי לנתונים אלו לא היה ניתן לגשת וכן לא להוריד אותם.

לפי הדיווח החברה שהיא בעלת המאגר לא הגיבה לניסיונות מרובים ליצירת קשר איתה, ומאמזון נמסר כי היא תודיע לבעלים, אך לא ננקטה כל פעולה, לפי פידוס. זאת גם הסיבה לכך ששם החברה לא פורסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים