נשים ומחשבים: ספיר ביטון, סייט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ספיר ביטון, מפתחת תוכנה מחברת סייט

ספיר ביטון, מפתחת תוכנה, סייט. צילום: עצמי

שם: ספיר ביטון.

תפקיד: מפתחת תוכנה ב-סייט.

השכלה/שירות צבאי: סיימתי לאחרונה תואר במדעי המחשב באוניברסיטת בן-גוריון. בצבא שירתי שנתיים במשרד הביטחון ולאחר מכן עוד שנה כעובדת מדינה.

משפחה: נשואה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז ומתמיד הייתי מחוברת לצד הריאלי שבי. אהבתי מאוד מתמטיקה וכל מה שקשור בטכנולוגיה וקידמה. כשחזרתי מדרום אמריקה וחשבתי מה ללמוד, מדעי המחשב היה נשמע כמו השילוב המושלם בין העולמות. אומנם הלימודים היו מאוד אינטנסיביים ולא פשוטים עבורי, אבל אהבתי את האתגר שעמד בפניי והיצירתיות שנדרשה ממני. היה לי ברור שסטארט-אפ קטן זה המקום שבו אוכל להרגיש משמעותית, ללמוד בכל יום עוד משהו, להתפתח ולפתח.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני מרגישה שדווקא בגלל שאני אישה יש רצון מסוים בתעשייה (לפחות בסטארט-אפים) לתת לנו הנשים הזדמנות על פני גברים להתקבל למקום עבודה כדי להגדיל את אחוז הנשים במשרות הטכנולוגיות. יחד עם זאת, במהלך חיפוש העבודה שמתי לב שכל הראיונות המקצועיים היו מול גברים, אז אני תוהה האם עדיין קידום למשרות בכירות/ניהוליות ניתן בעיקר לגברים. אני מקווה לגלות אחרת ולהמשיך לראות יחס שווה, ללא הבדל דת, גזע, מין והעדפה מינית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? הייתי פעם בראיון עבודה בחברת סטארט-אפ שהייתה בתחילת דרכה. במהלך הראיון היה חלק שבו התעכבו מאוד על נושא שעות העבודה מעבר לשעות הקבועות, הדגישו שצריך להשקיע המון ולהישאר במשרד גם עד 23:00 בלילה, ושאלו איך אני אסתדר עם זה. הסברתי שאני מוכנה לעבוד קשה ולתת מעצמי, אבל הם חזרו לזה שוב ושוב. הרגשתי שמול גבר הדיון לא בהכרח היה עולה, ובטח שלא חוזר על עצמו בצורה כזו, אבל אני מקווה שאני טועה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים