קנס של 1.2 מיליארד דולר לענקית התקשורת אריקסון בשל שחיתות

ענקית התקשורת השוודית אריקסון הגיעה להסדר מול משרד המשפטים האמריקני לאחר שהודתה בקשירת קשר לביצוע הפרות של חוק השחיתות האמריקני, שהתבטאו בשיטה שהחברה יצרה של תשלומי שוחד וטובות הנאה לגורמי ממשל רשמיים ולחברות ממשלתיות באזורים גיאוגרפיים רבים – מאסיה ועד המזרח התיכון

אריקסון

משרד המשפטים האמריקני הודיע בסוף השבוע, כי ענקית תשתיות התקשורת השוודית אריקסון תשלם קנס של 1.2 מיליארד דולר, לאחר שנתבעה על קשירת קשר לביצוע הפרה של החוק נגד שחיתות. גם השלוחה המצרית של אריקסון הודתה באשמה של קשירת קשר לביצוע הפרה של החוק.

חוקי ארצות הברית מעניקים סמכות שיפוטית בנושאי שחיתות של חברות, שמניותיהן נסחרות  בבורסות האמריקניות, או שהעבירות משפיעות בתוך גבולות ארצות הברית ועל מערכותיה הפיננסיות.

כחלק מן ההסדר שהחברה הגיעה אליו מול משרד המשפטים, החברה תשלם קנס של 520 מיליון דולר, נוסף על קנס בסך 540 מיליון דולר לרשות לניירות ערך האמריקנית.

לדברי התובע הכללי של אזור דרום מדינת ניו יורק, אריקסון הודתה במקרים רבים של שחיתות באזורים שונים, בהם ג'יבוטי, סין, וייטנאם, אינדונזיה וכווית, מתוך ניסיון לחזק את מעמדה בתעשיית תשתיות התקשורת. "החברה השתמשה בסוכני צד שלישי וביועצים כדי לשלם לגורמי ממשל רשמיים כספי שוחד, מתנות ומענקים לא חוקיים, וניהלה את עסקיה לפי הקו המנחה שהכסף מדבר", לדבריו.

לדברי התביעה, אריקסון ניהלה שיטה שלמה של שוחד בשנים 2000 עד 2016 ודאגה כי בכירה יעלימו מכך עין.

בין השאר, הודתה אריקסון כי ניתבה בשנים הללו באמצעות יועצים עשרות מיליוני דולרים לסין, ובכך יצרה מימון לא חוקי לצורך הענקת מתנות וטובות הנאה לחברות תקשורת ממשלתיות.

בהצהרה שפרסמה באתר שלה כתבה אריקסון, כי לא תגיב בנושא לבד מן העובדה כי ההסדר של 1.2 מיליארד דולר "הוא כרגע הערכתה של החברה על הסכומים שיידרשו לכסות על העיצומים ועלויות נוספות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים