נוטשת את ארה"ב: וואווי תעביר את מרכז המו"פ שלה לקנדה

מייסד החברה, רן זנגפיי, אמר את הדברים בראיון עמו, וציין כי המעבר נובע מהסנקציות האמריקניות על החברה ● הוא ציין גם, כי וואווי מתכננת לבנות מפעל ייצור חדש באירופה

שוקעת. וואווי

כמה ימים בלבד לאחר הדיווחים על כוונת הממשל האמריקני להחמיר עוד יותר את האיסורים על מכירת טכנולוגיות אמריקניות לוואווי, אמר מייסד וואווי, רן זנגפיי, בראיון עם Globe and Mail, כי וואווי תעביר את מרכז הפיתוח האמריקני שלה לקנדה בשל הסנקציות האמריקניות על החברה. לטענת הממשל האמריקני, וואווי מהווה סיכון ביטחוני בשל קשריה עם הממשל הסיני, ולמרות דיווחים סותרים על הקלות שיינתנו לה, נראה דווקא שהממשל האמריקני הולך ומהדק את טבעת החנק על החברה ועל קשריה המסחריים עם חברות אמריקניות.

"מרכז המחקר והפיתוח יועבר מארצות הברית, וקנדה תהיה המרכז", אמר זנגפיי. "לפי האיסורים האמריקניים, לא יתאפשר לנו לתקשר באמצעות מייל או שיחות עם העובדים שלנו בארצות הברית". מהירות המעבר, לדברי זנגפיי, תהיה תלויה בחלקה אם הצוות האמריקני יורשה לעבור לקנדה.

הצהרתו של זנגפיי מפתיעה במידה מסוימת, כי לוואווי יש גם יחסים מסובכים עם קנדה לאחר מעצרה של מנג ואנזו, בתו של זנגפיי, בקנדה לפני כשנה, בעקבות בקשת הסגרה שהוגשה נגדה על ידי ארצות הברית בחשד להפרת הסנקציות על איראן ולמעשי הונאה מול בנקים אמריקניים הקשורים להפרה. זנגפיי בינתיים שוחררה למעצר בית בקנדה וממתינה לדיון בעניינה. ואולם מעבר לכך, וואווי מעסיקה בקנדה כ-1,100 עובדים במרכזי מחקר ופיתוח ובמשרדיה במדינה, ובאחד מדיווחיה האחרונים הצהירה כי השקיעה 164 מיליון דולר ביוזמות מחקר ופיתוח בקנדה בשנה האחרונה. בארצות הברית, ציין זנגפיי, השקיעה וואווי 510 מיליון דולר בשנה האחרונה, אבל לפי פרסום של החברה בחודש יוני האחרון, היא צמצמה את כוח העבודה שלה במרכז הפיתוח שבעמק הסיליקון ב-600 משרות וכרגע מועסקים בו 250 עובדים.

בנוסף להעברת מרכז הפיתוח לקנדה, אמר גם זנגפיי, כי וואווי מתכננת לבנות מפעל ייצור חדש באירופה, שם תוכל לייצר את ציוד התקשורת שלה לדור 5.

המלחמה המתוקשרת בין ארצות הברית לוואווי "זכתה" גם לאנקדוטה מעניינת השבוע, כאשר שופט בית משפט פדרלי בברוקלין פסק, כי הפרקליט המוביל של וואווי, ג'יימסס מ' קול, שכיהן בעבר כסגן התובע הכללי של ארה"ב, פסול מלייצג אותה בשל ניגוד עניינים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים