אוסטרליה: לראשונה בעולם – מצלמות ילכדו נהגים שבידיהם סמארטפון בזמן נסיעה

מצלמות ייחודיות, המצוידות באיכות HD, נכנסו לפעולה בכבישי ניו סאות' וויילס - המדינה הגדולה באוסטרליה - ויוכלו לתפוס נהגים שמשתמשים בנייד ולא בדיבורית, אלא כשהטלפון בידיהם שאמורות להיות על ההגה, ומעסיק את עיניהם, שחייבות להיות על המסלול

אם נוהגים לא מסמסים. באוסטרליה גם נלכדים ונקנסים. צילום אילוסטרציה: BigStock

בזמן שאצלנו משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ממשיכים בקמפיין "אם נוהגים – לא מסמסים", החשוב אבל אולי לא הכי אפקטיבי, באוסטרליה החליטו להחמיר את ניסיונות האיתור והאכיפה על שימוש בניידים בזמן נהיגה. אחת ממדינות אוסטרליה הכניסה לשימוש מצלמות HD בעלות יכולת הבחנה גבוה המבוססת על AI, במטרה לתפוס אנשים המשתמשים בסלולרי שלהם בזמן נהיגה – זאת אומרת, שאוחזים את הנייד ביד כדי לסמס או לדבר.

אנדרו קונסטנס, שר התחבורה של ניו סאות' ויילס – הגדולה במדינות אוסטרליה – השיק את היוזמה אתמול (א'). קונסטנס תיאר את המצלמות כטכנולוגיה "ראשונה בעולם", שתגלה שימוש בלתי חוקי בטלפונים סלולריים בזמן נהיגה. המצלמות יהיו קבועות, ואחרות יהיו ניידות ויותקנו בקרוואנים שימצאו בתנועה על הכבישים. המצלמות הנייחות יוצבו במקומות לא ידועים, ללא שלטי אזהרה.

לאחר צילום התמונות, המצלמה תשתמש בבינה מלאכותית בכדי לקבוע אם הנהג הפר את חוקי השימוש בטלפון הסלולרי בזמן נסיעה המונהגים במדינה. תמונות שימצאו כמכילות תיעוד של שימוש לא חוקי בטלפונים סלולריים, ייבדקו על ידי גורם אנושי מורשה.

פיילוט תפס 100 אלף נהגים עם הנייד ביד

לפי התכניות, באוסטרליה יותקנו 45 מצלמות ניידות בשלוש השנים הבאות. בשלושת החודשים הראשונים של היוזמה, נהגים שייתפסו מסמסים או מדברים בנייד הצמוד לאוזנם ומוחזק בידם יקבלו מכתב אזהרה. לאחר מכן, העבריינים יתמודדו עם קנסות 344 דולר, וקנסות גבוהים יותר של 457 דולר באזורי בתי ספר וגנים. כמו כן העבירה "תזכה" אותם בנקודות שליליות ברישיון הנהיגה שלהם.

פיילוט של מצלמות התנועה הללו נערך מוקדם יותר השנה, תפס למעלה מ-100 אלף נהגים המשתמשים בטלפונים שלהם בידיהם בזמן שהם יושבים מאחורי ההגה. 

באוסטרליה יותר מ-300 בני אדם מתו השנה מתאונות דרכים, כך על פי רויטרס. למרות שמספר ההרוגים ירד בהשוואה לשנים קודמות, הממשלה מעוניינת להפחית את המספר ב-30 אחוזים בשנת 2020.

חוץ מהרתעה חשובה – קונסטנס מאמין גם כי הקנסות שיינתנו למי שילכד מבצע את העבירה יפחיתו את אגרת הכבישים במדינה. בהודעתו לתקשורת אמר שר התחבורה כי "ממשלת ניוס סאות' וויילס חושבת ברצינות להפחית את האגרה של הכבישים במדינה שלנו", הוא הוסיף והבהיר כי "הפעלת מצלמות גילוי לטלפונים ניידים היא דרך נוספת שבאמצעותה נעשה זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים