"הבינה המלאכותית, הבלוקצ'יין והניתוח הקולי יילכו ויתפסו תאוצה"

"ה-AI ייכנס לתחומי השיווק והשירות, הבלוקצ'יין ימשיך להתרחב אל מעבר לקריפטו והניתוח הקולי נמצא רק בהתחלה", אמר אלעד דונסקי, סמנכ"ל טכנולוגיות בסיילספורס

"שלושה תחומים בעולם הטכנולוגיה שיחוו בשנים הקרובות צמיחה גדולה מאוד הם הבינה המלאכותית, הבלוקצ'יין והניתוח הקולי", כך אמר אלעד דונסקי, סמנכ"ל טכנולוגיות בסיילספורס, בראיון לאנשים ומחשבים בכנס Dreamforce 2019, שהחברה ערכה באחרונה בסן פרנסיסקו.

לדבריו, "הבלוקצ'יין משמש כרגע בעיקר למטבעות קריפטוגרפיים, אבל אפשר לקחת אותו הרבה מעבר לכך, לעולמות נוספים. הוא עדיין בשלב מוקדם, וארגונים רבים עדיין לא מבינים שהבלוקצ'יין הוא הדרך שבה אפשר לפתור את הבעיות שלהם, אבל יש בטכנולוגיה הזאת הרבה מאוד הזדמנויות, שקשורות ישירות לעולמות הענן, ניהול המידע ושיתופו. נושא נוסף הוא הניתוח הקולי. אנחנו רק בהתחלה של מה שאפשר לעשות אתו בעולמות השיווק, המכירות, השירות והמסחר. בשנים הקרובות נראה התפתחויות מעניינת מאוד בתחום זה. בנוסף, הבינה המלאכותית עומדת להיכנס לתחומים נוספים רבים מאוד – במכירות, בשיווק ובשירות".

דונסקי הרחיב לגבי הבינה המלאכותית: "רבים מהמנמ"רים שאנחנו בקשר אתם מדברים אתנו עליה. הם מבינים שאחד השלבים הבאים לייעול העסק הוא להכניס AI ולימוד מכונה, והשאלה שלהם היא מהי הדרך הנכונה לעשות את זה. אנחנו אומרים למנמ"ר: תן לנו לעשות את העבודה הזאת. פשוט צריך להדליק את איינשטיין ולקבל את הפתרונות האלה, ואם יש ללקוח צוות פנימי – הם יעבדו על בעיות אחרות, שאנחנו לא פותרים".

השפעה ישראלית מהותית על החברה הגלובלית

"סיילספורס בישראל משפיעה מהותית על החברה הגלובלית", אמר דונסקי. "יש לנו בישראל שלוש קבוצות פיתוח שמשפיעות בצורה מהותית על מוצרי סיילספורס, ונמשיך לראות את ההשפעה הזאת בעתיד. מה שמיוחד בישראל הוא שקבוצת הפיתוח גדולה יותר מהקבוצה העסקית, של המכירות. כיום יש בישראל כ-600 עובדים של סיילספורס, ואנחנו מתכוונים לצמוח ליותר מ-1,000 עובדים בשנתיים הקרובות – באזורים שאנחנו פועלים בהם, של בינה מלאכותית, סייבר וביג דטה. השנה הכריזה סיילספורס על ישראל כעל אתר אסטרטגי, והחברה מעוניינת בגידול של הסניף הישראלי הן מבחינת הגודל והפיתוח והן מבחינת הקשר שלנו לסטארט-אפים וללקוחות".

ספר על ארגון הפיתוח של החברה בארץ.
"ארגון זה מורכב משלוש קבוצות, שנוצרו בעקבות רכישות חברות בארץ: האחת היא הקבוצה של איינשטיין, בעקבות הרכישה לפני כשלוש שנים וחצי של אימפליסיט, שפיתחה מוצרי AI לאנשי מכירות. שם התחלנו את עולם האיינשטיין לתחום המכירות. לפני כחצי שנה רכשנו את בונובו, ועל בסיס המוצר שלה פיתחנו את מוצר ה-Call Coaching.

הקבוצה השנייה היא של דטורמה, שמפתחת מוצרי אנליטיקה ובינה מלאכותית לתחום השיווק. זוהי קבוצה גדולה מאוד, שיש לה השפעה משמעותית על עולם השיווק של סיילספורס.

קבוצה נוספת מבוססת על הרכישה האחרונה שלנו, של קליקסופטוור, שקשורה לעולם השירות, ובאמצעותה אנחנו מאפשרים לנהל בצורה יעילה, באמצעות בינה מלאכותית, את טכנאי השירות בשטח.

הקבוצות האלה מהוות שלוש יחידות עסקיות שונות, שנמצאות בישראל בשלושת התחומים החשובים ביותר של סיילספורס: מכירות, שיווק ושירות".

דונסקי סיפר עוד על הקבוצה שאותה הוא מנהל: "אנחנו מפתחים חלק גדול ממוצרי האיינשטיין שהוצגו בכנס, וקבוצת הפיתוח שאני מנהל מתמקדת במוצרי AI ואיינשטיין למכירות ולשיווק עסק לעסק (B2B). מה שמיוחד במוצרים שאנחנו מפתחים הוא, שמי שהוא לקוח שלנו של Sales Cloud לא צריך שיהיה לו מפתח או מדען נתונים כדי לעבוד עם איינשטיין. כל מה שהוא צריך לעשות זה להדליק את האופציה הזאת. ברגע שמדליקים את איינשטיין, בתוך כמה שעות המערכת מתחילה לייצר תובנות, צפי וכדומה על הנתונים של הלקוח".

"מה שעוד מיוחד במוצרים האלה הוא שאנחנו יכולים להבין כל סוג של עסק. לסיילספורס יש יותר מ-150 אלף לקוחות – שפות, תעשיות, גיאוגרפיות ומוצרים שונים, מחזורי מכירות ארוכים או קצרים, ואיינשטיין בנוי בצורה כזו שלא משנה איך אתה מוכר ומה אתה מוכר – הוא יכול לספק תובנות מדויקות", אמר.

עוד דיבר דונסקי על ה-Call Coacher, שעליו הכריזה סיילספורס בכנס, ואמר כי הוא "מתמקד בניתוח שיחות מכירה טלפוניות. עד היום לא הייתה אפשרות להבין מה קורה בתוך השיחות. באמצעות הרכישה של בונובו אנחנו מנתחים שפה טבעית של שיחות המכירה ויודעים לזהות רגעים בשיחה שמעניינים את הלקוח. לדוגמה, לזהות כמה פעמים הוזכר מתחרה במהלך השיחה, או שם של מוצר. זה עולם ענק, ואנחנו רק בהתחלה שלו, וחלק ממפת הדרכים שלנו הוא גם לזהות רגשות. כעת אנחנו בפיילוט על המוצר ויש לו תגובות מאוד חיוביות. כרגע המוצר הוא רק באנגלית, אבל יש לנו תכניות להתרחב לשפות נוספות".

מה באשר לרכישות נוספות בישראל?
"אנחנו כל הזמן מסתכלים על כל מיני חברות, מכמה סיבות. האחת היא הרצון שלנו לעשות איתן שיתוף פעולה, האפשרות השנייה היא השקעות – יש לנו זרוע מיוחדת וביצענו כבר יותר מ-14 השקעות בישראל, ונמשיך להשקיע בחברות ישראליות בשנים הקרובות, והאפשרות השלישית היא רכישות. הצוותים של סיילספורס בארץ נפגשים עם הרבה מאוד חברות ועובדים איתן כדי לראות מה החיבור הנכון שלהן אלינו מתוך האפשרויות האלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים