ארה"ב שוקלת החמרת האיסורים על מכירת טכנולוגיות אמריקניות לוואווי

לפי ידיעות, בדיונים שמתקיימים בין הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי ובין הממשל נשקלת האפשרות של שינויים בשני חוקי מפתח שיכולים להרחיב עוד יותר את החסימה של משלוחים מחוץ לארצות הברית ליצרניות גדולות של ציוד תקשורת

הוחרמה במסגרת המאבק של ארה"ב בסין. וואווי. צילום: BigStock

ממשלת ארצות הברית שוקלת להחמיר את האיסורים על משלוחי מוצרים עם טכנולוגיות אמריקניות לוואווי הסינית – כך דווח לרויטרס מפי מקורות המקורבים לנושא. לפי הידיעה, גורמי ממשל עדיין מתוסכלים מכך שלמרות שוואווי צורפה לרשימת החברות האסורות למסחר, טכנולוגיות אמריקניות עדיין מגיעות אליה.

לפי אותם מקורות, בדיונים שמתקיימים בין הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי ובין הממשל נשקלת האפשרות של שינויים בשני חוקי מפתח שיכולים להרחיב עוד יותר את החסימה של משלוחים מחוץ לארצות הברית ליצרניות גדולות של ציוד תקשורת. כל זאת, למרות שלפי דיווחים שונים, ממשל טראמפ מצהיר כי ישקול הקלות מסוימות על האיסור הקיים ומנסה למתן את מלחמת הסחר בין שתי המדירות.

השינויים בחוקים יאפשרו לרשויות האמריקניות לפקח על מכירות של מוצרים שלא נחשבים בעלי רגישות ביטחונית, כמו שבבים סטנדרטיים לטלפונים סלולריים ורכיבים שונים, שמיוצרים מחוץ למדינה באמצעות טכנולוגיות אמריקניות לוואווי.

מתכננת לתבוע את הממשל

בתוך כך נודע, כי וואווי מתכוונת להגיש בשבוע הבא תביעה משפטית בבית המשפט בניו אורלינס נגד צו שאושר בשבוע שעבר על ידי ה-FCC, ועדת התקשורת הפדרלית של ארה"ב, שחוסם מפעילות תקשורת המקבלות תמיכות כספיות מ-Universal Service Fund (ה-USF היא קרן המנוהלת על ידי ה-FCC, שמעניקה ומענקים מיוחדים במטרה לקדם גישה רחבה לשירותי תקשורת בארה"ב) מלהשתמש בכסף הזה לצורך רכישת ציוד מחברות שנחשבות לאיום על הביטחון הלאומי – בהתייחס לוואווי ול-ZTE.

שתי החברות הללו מוזכרות שוב ושוב על ידי ה-FCC כסיכון לביטחון הלאומי וחשודות בכוונות ריגול בשל קשריהן עם הממשל הסיני.

וואווי הגיבה להחלטה בהצהרה שפרסמה, ואמרה, כי ההחלטה מבוססת על מידע בררני ועל הנחות שגויות ולא קשורות, והוסיפה, כי לחסימת המפעילות מהשימוש בכספי ה-USF לצורך רכישה של ציוד וואווי "יהיו השלכות שליליות עמקות על הקישוריות של אמריקנים באזורים כפריים ומנותקים ברחבי ארצות הברית", וכאמור מתכוננת להגיש תביעה נגד החלטת הרגולטור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים