דיווחים: אמזון מפתחת דור שני של מעבדים משופרים לשימוש בדטה סנטרים שלה

לפי הדיווחים, המעבד מבוסס על טכנולוגיה של ARM ● ההערכה היא שאמזון רוצה להפחית את התלות ביצרניות המעבדים העיקריות אינטל ו-AMD ולהפחית את עלות הבעלות הכוללת של השרתים

מגיעה לתל אביב. Amazon Web Sercices

אמזון, לפי דיווחים, משקיעה כסף רב בפיתוח מעבדים משלה, המיועדים לשימוש בדטה סנטרים שלה. לפי מקורות יודעי דבר, מדובר כבר בדור שני של מעבדים, ושההחלטה של אמזון להשקיע בערוץ הזה נובעת מכך, שההכנסות משירות השרתים שמציעה החברה רק הולכות וגדלות והופכות למשמעותיות יותר בהיבט הכולל של הרווחים שלה.

לפי דיווח של רויטרס השבב החדש שאמזון מפתחת לטובת שירותי הרשת שלה מבוסס שוב על טכנולוגיה של ARM. לפי אותו מקור, הוא מהיר יותר ב-20% ויותר מהשבב הראשון, Graviton. מעבד זה הושק במהלך 2018 כאפשרות בחירה לשימוש בשרתים שמתאים לביצוע מטלות שנחשבות קלות.

ההערכה היא, שאמזון רוצה להפחית את התלות שלה בהיבט השרתים המשמשים אותה לאספקת שירותי הרשת שלה ביצרניות המעבדים העיקריות אינטל ו-AMD. במידה מסוימת זה מזכיר את ההחלטה של רוב יצרניות הטלפונים הגדולות, מסמסונג, דרך וואויי ואפל, לתכנן ואף לייצר עבור עצמן את המערכות על שבב שמשמשות את מרבית הטלפונים שלהן. השימוש במעבדים עצמאיים גם יאפשר לאמזון להפחית את עלות הבעלות הכוללת של השרתים, עם תגי מחיר נמוכים יותר וצריכת כוח נמוכה יותר לעומת המעבדים שמציעות החברות הגדולות, אם כי על חשבון ביצועים.

לפי ההערכות, שוק המעבדים לדטה-סנטרים נשלט כיום בידי אינטל עם נתח שוק של כ-90%, כש-AMD תופסת את רוב מה שנשאר. למעשה, לפי דוחות 2018, כמעט 65% מההכנסות של חטיבת הדטה סנטרים של אינטל הגיעו ממכירת מעבדים לספקי שירותי תקשורת וענן.

המעבד החדש, לפי מה שנודע, יהיה מבוסס ככל הנראה על הטכנולוגיה Neoverse N1 של ARM ויגיע עם 32 ליבות לעומת 16 ליבות Cortex-A72 של המעבד הקודם. המעבד החדש גם יידע להשתמש בטכנולוגיית אריג כדי לתקשר עם מעבדים אחרים לצורך ביצוע מהיר יותר של מטלות, כמו זיהוי ואיתור תמונות.

שני הצדדים, אמזון מזה ו-ARM מנגד, סירבו להגיב לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים