דל בוחנת מכירת RSA בפחות ממחצית מסכום הרכישה

EMC, שכיום נמצאת בבעלות דל, רכשה את RSA ב-2006 תמורת 2.1 מיליארד דולר, וכעת דל מעוניינת לקבל עבורה לפחות מיליארד ● דל השתלטה על הנרכשת הפוטנציאלית כחלק מרכישת הענק שלה את EMC

מייקל דל, יו"ר מנכ"ל דל טכנולוגיות. צילום: יח"צ

דל מנהלת שיחות בשלבים מוקדמים על מכירת RSA – חטיבת האבטחה שלה, והיא מקווה להשיג מהמהלך לפחות מיליארד דולר, כולל ביטול חובות – כך דווח בבלומברג.

על פי גורמים המקורבים למשא ומתן, אין כל ודאות כי היא תגיע לכלל סיום. דל היא בעלת השליטה על חברת האבטחה מאז שרכשה בעסקת ענק את EMC, תמורת 67 מיליארד דולר. EMC רכשה את RSA ב-2006 תמורת 2.1 מיליארד דולר.

דל ו-RSA לא הגיבו לפרסום.

RSA, בעבר RSA Security, היא חברת אבטחת מידע אמריקנית, שקמה ב-1982 ומספקת כלי אבטחה לתוכנה ולתקשורת באינטרנט. מקור שם החברה הוא בראשי התיבות של שמות מקימיה – רון ריבסט, עדי שמיר וליאונרד אדלמן, שעל שמם אף קרוי אלגוריתם ההצפנה הא-סימטרי RSA. על מוצריה נמנים הספריות הקריפטוגרפיות RSA Bsafe ומכשיר SecurID, המשמש לאימות זהות.

המטה הראשי של החברה ממוקם בבדפורד, מסצ'וסטס, ומשרדיה ברחבי העולם פרוסים באוסטרליה, אירלנד, ישראל, בריטניה, סינגפור, הודו, סין, הונג קונג ויפן. RSA ביצעה כמה רכישות במהלך השנים, ביניהן זו של סאיוטה הישראלית בדצמבר 2005. על מקימיה של סאיוטה נמנה נפתלי בנט, לימים ח"כ ושר הביטחון.

דל מוכרת כדי לממן את רכישת הענק של EMC

אין זו המכירה הראשונה של דל, ענקית ה-IT, שנדרשת לעשות זאת כדי לממן את רכישת הענק של EMC. בפברואר השנה היא מכרה את SecureWorks. ענקית ה-IT החזיקה ב-85% ממניות חברת האבטחה, שהיא חלק ממערך קווי המוצרים שלה. שווי השוק של SecureWorks נע בין 1.5 לשני מיליארד דולר.

באפריל 2016 דל הנפיקה לציבור את יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks, בשווי של פחות משני מיליארד דולר. היא רכשה אותה ב-2011 תמורת 612 מיליון. חברת הגנת הסייבר הוקמה לפני 20 שנים והניבה לדל הפסדים בשנים האחרונות שבהן הייתה תחת קורת הגג שלה.

בספטמבר באותה השנה, דל מכרה לאופן טקסט את חטיבת התוכן הארגוני של EMC, כולל פתרון ניהול המידע הארגוני דוקומנטום, שמהווה תחרות ישירה לפתרונות התוכנה שמציעה הנרכשת לשוק. היקף העסקה עמד על 1.62 מיליארד דולר. שלושה חודשים לפני כן היא מכרה חלק מנכסי התוכנה שלה בהיקף שלא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו כי הסכום עומד על שני מיליארד דולר. הרוכשות היו קרנות הון-הסיכון הפרטיות פרנסיסקו פרטנרס ואליוט מנג'מנט. החטיבה שאותה הן רכשו כוללת את פעילות קווסט וסוניק וול, ששתיהן פעלו בשוק הדוקומנטום.

2016 הייתה שנה רוויית מכירות ל-דל, כאשר העסקה הראשונה בוצעה במרץ באותה השנה. מדובר במכירת פרו סיסטמס, שירותי ה-IT של דל, לתאגיד התקשורת היפני NTT תמורת 3.5 מיליארד דולר. הרוכשת הייתה NTT Data, זרוע השירותים של התאגיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים