ההייטקיסט המטייל לובש חג, עם הרבה שכבות – חלק שני

בשבוע שעבר שלח המדור את קוראיו לשוקי חג המולד הנוצצים של אירופה, מרחק טיסת לואו קוסט – לגיחה קצרה ● השבוע עולה ההיי-טקיסט המטייל לרמת "מתקדמים", וממליץ על שישה שוקי כריסטמס שמצדיקים את שעות הטיסה והמחיר: שווקים שווים בצפון אמריקה ובמזרח הרחוק

23/11/2019 17:30
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

למי שמיצה את סבב פראג/וינה/ברלין/לונדון, אתר הזמנת הנסיעות Agoda.com ממליץ על שישה שוקי חג מולד בארה"ב, בקנדה ובמזרח הרחוק – לחוויית חג באווירה קצת אחרת.

שוקי חג מולד מומלצים בצפון אמריקה

בצפון אמריקה נפתחת עונת החג עם שריקת הפתיחה של מבצעי המכירות הענקיים כמו בלק פריידיי מיד לאחר חג ההודיה שחל בסוף נובמבר. בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מגישים לתיירים הכל – ובגדול: בתי התושבים בפרברי הערים מתחרים זה בזה על קישוטי החצר המרהיבים, עם איילי צפון, דמויות סנטה אדומות חוטם ועצי אשוח מוארים, הקניונים מקושטים באווירת "מרי כריסטמס" ואווירת החג על שיריה הקיטשיים לופתת את המבקרים בכל פינה.

יריד דיקנס הגדול, סן פרנסיסקו, קליפורניה

הספר הקלאסי של צ'ארלס דיקנס, "מזמור לחג המולד", מתעורר לחיים ב-The Cow Palace, שבו נחשפים המבקרים לשחזור סצינת ערב בלונדון הוויקטוריאנית של המאה ה-19. רבים מהמבקרים מתלבשים בתחפושות ויקטוריאניות, והרחובות שוקקים דמויות כמו אוליבר טוויסט או המלכה ויקטוריה. הרחובות המוארים עמוסים בדוכני חג, ובעיקר מרושתים ב"פאבים אנגליים", המציעים בירות ואלכוהול לצד פאי רועים וערמונים קלויים, באווירה שמחה.

שוק חג המולד של ונקובר, קנדה

היריד, בעל אופי גרמני, מספק את כל מה שצריך כדי להיכנס למצב רוח מרומם וחגיגי. בשוק עמוס הדוכנים מוצעים קישוטי חג מולד מסורתיים, מתנות עבודת יד ומוצרים מרחבי העולם. בגזרה הקולינארית מציע היריד בעיקר מאכלים כגון  עוגת קיורטוש או רקלט, שמזכירים את שוקי חג המולד באירופה. השוק מלא נקודות אינסטגרם מעולות, כמו נקודה הממוקמת בלבו של עץ האשוח המקושט, על קרוסלת חג המולד ובשביל האוהבים – במנעולים התלויים. באגודה מספקים טיפ לשוחרי השופינג: בקנדה חוגגים את יום הקופסאות (Boxing Day) ב-26 בדצמבר, וזהו יום שבו החנויות עורכות את המבצעים הגדולים ביותר שלהן בשנה. החג, שמקורו בבריטניה, לקח את שמו מ"קופסת חג מולד".

Enchant Christmas, וושינגטון הבירה, ארה"ב

בעוד ש-Enchant אינו ממש שוק חג מולד במובנו הקלאסי, הוא ככל הנראה אחד מאירועי חג המולד הנוצצים ביותר ביבשת אמריקה. האטרקציה המרכזית ב-Enchant היא מבוך האור הגדול ביותר בעולם לחג המולד, המבוסס על סיפור מקורי. בשוק מסומן מסלול החלקה באמצעות עצים מוארים, איילים וקישוטי חג מולד מדהימים. נוסף על כך, עץ חג המולד הלאומי ניצב בגאון לפני הבית הלבן ומוקף ב-56 עצים קטנים יותר, המייצגים את המדינות והטריטוריות של ארצות הבית.

Enchant Christmas, וושינגטון הבירה, ארה"ב. צילום: יח"צ אגודה

אווירת חג עם ניחוחות אסיאתיים במזרח הרחוק

מצאו סיבה למסיבה: חגיגות חג המולד, על מבצעי השופינג והמתנות המאפיינים אותן, השתרשו בשנים האחרונות גם בחלקים של מזרח אסיה, כשכל יעד מציע קסם ייחודי משלו.

Christmasland, טאיפיי החדשה, טאיוואן

שוק זה מפורסם בשל קישוטי חג המולד היפים ביותר במדינה, ומציג את עץ חג המולד הגבוה ביותר בטאיוואן, לצד פעילויות מהנות לכל הגילאים, לרבות מתקנים, משחקי ירידים ומופעים. ניתן ליהנות מהתחושה החגיגית וממפגן תאורת ה-LED המדהימה תוך האזנה לשירי עם וצפייה במופעי ריקוד. היריד מתקיים במחוז בנקיאו בטאיפיי החדשה, שניתן להגיע אליה בקלות באמצעות הרכבת התחתית. נקודת פתיחה מומלצת לשיטוט ביריד היא כיכר האזרחים (Citizens Square), שם ניתן להתחיל להתפעם ממופע האורות המרהיב שמציע השוק.

Christmasland בטאיפיי החדשה, טאיוואן. צילום: יח"צ אגודה

שוק חג מולד גרמני, סאפורו, יפן

שוק זה משחזר את רוח שוקי חג המולד הגרמניים – ביפן, ומציע למבקרים דוכנים עמוסי מזכרות חג מולד, שלל מופעי רחוב וסדנאות פתוחות להכנת קישוטים. דוכני המזון והמשקאות מציעים טעימה מהמטבח הגרמני, כמו יין מתובל חם (הפונץ' המסורתי). לחובבי האינסטגרם ממליצים באגודה להגיע לפארק אודורי אחרי ביקור בשוק, וליהנות מהאווירה הרומנטית של Sapporo White Illumination. הפארק מקושט באורות צבעוניים ובפסלים שזוהרים ומהבהבים בניגודיות על רקע השלג הלבן ומבטיח תמונות עוצרות נשימה.

ארץ פלאות חג המולד, סינגפור

במדינות הטרופיות חג המולד הוא משהו אחר לגמרי. את כובעי הצמר והשלג מחליף אקלים טרופי חם, אבל ארץ הפלאות הסינגפורית מצליחה להכניס לאווירה הנכונה. אווירת החג מורגשת מהרגע שנכנסים אל מתחם ה-Gardens by the Bay המרהיב, המקושט בפסלי תאורה ועץ חג מולד מואר הגבוה באסיה. הצעירים יכולים ליהנות ממשחקי יריד, ממתקנים לילדים וגם להצטלם עם סנטה קלאוס במערה שלו. את אווירת החג ניתן לספוג גם לאורך Orchard Road, רצועת הקניות המפורסמת של סינגפור. המתחם משתנה לארץ פלאות נפרדת עם קישוטים מנצנצים ואורות מהפנטים.

ארץ פלאות חג המולד, סינגפור. צילום: יח"צ אגודה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים