סוכנת סמויה הביאה למעצר של 25 חשודים בפדופיליה ברשת

השוטרת הסמויה התחזתה לילדה בת 13, שוחחה ברשת והפלילה גברים החשודים בביצוע עבירות מין

נשלח לכלא אחרי שפרסם בטלגרם תמונות מיניות ללא אישור. צילום אילוסטרציה: BigStock

המשטרה עצרה היום (ב') 25 חשודים בפדופיליה ברשת, לאחר חקירה סמויה ארוכה.

המעצר בוצע לאחר שבמהלך החודשים האחרונים שוטרת התחזתה ברשת לילדה בת 13. היא קיבלה פניות מעשרות גברים, ששיתפו אותה במסרים ותכנים בעלי אופי מיני, לרבות תמונות, סרטונים והתכתבות באמצעות תוכנות שונות, בליווי מצלמות רשת. הם אף דרשו ממנה שתבצע מעשים מיניים בעצמה, אף שהיא ציינה בפניהם שהיא רק בת 13.

יצוין שהשוטרת אמרה לחשודים שאין לה ידע או ניסיון מיני, וכן שהיא מתביישת ונבוכה. למרות זאת, הם המשיכו ליצור עמה קשר, במטרה לשכנע אותה לבצע פעולות בעלות אופי מיני מול מצלמת הרשת.

במשטרה מציינים כי השוטרת פעלה כסוכנת סמויה בליווי מקצועי והדרכה של חוליית הסוכנים במחוז חוף ויחידת הסייבר ביחידה המרכזית של המחוז. לטובת ההתחזות עוצב במיוחד עבורה חדר שמתאים לגילה כביכול, כך שפעילותה המשטרתית לא תיחשף, לא תעורר חשד ותאפשר את איסוף ותיעוד הראיות באופן מקצועי.

המלצות להורים בנושא גלישה בטוחה

לצד ההודעה, מסרה המשטרה המלצות להורים בנושא גלישה בטוחה: עודדו את הילדים לשתף אתכם במקרה שהם או מישהו מחבריהם נפגע ברשת או חש אי נוחות; היו מעורבים יותר והשגיחו על הרגלי הגלישה ברשת של ילדיכם, בסיוע אפליקציות ייעודיות לסמארטפונים וטאבלטים; השתמשו במפתח פיקוח הורי (Parental control) למניעת החשיפה של הילדים לחומרים מיניים ולבקרה עליהם; קבעו פילטרים לצמצום הנגישות לחומרים למבוגרים, כולל פורנוגרפיה, באמצעות ההגדרות במנועי החיפוש השונים; וקבעו את רמת הפרטיות של המשתמש בהגדרת החשבון באתרי מדיה חברתית פופולריים, כמו יוטיוב ופייסבוק.

עוד ממליצה המשטרה: השתמשו באפליקציות ובשירותים לסינון תכנים שמציעים ספקי אינטרנט באתרים שלהם; מנעו פופ-אפים (חלונות קופצים) בהגדרות הדפדפן, לצמצום האפשרות שהקטינים יגיעו לתוכן בלתי רצוי בטעות; דאגו שהמחשב יהיה במקום מרכזי בבית; הקפידו שהטלפון או הטאבלט יישארו בלילה מחוץ לחדר הילדים; הגיעו עם הילדים להסכמה לגבי האתרים והאפליקציות המתאימים להם ולגבי היקף זמן הגלישה; הסבירו להם את ממד אובדן השליטה ברשת: ברגע שלחצו על כפתור "שלח", אין דרך חזור, לא ניתן למחוק את התוכן מהרשת והתפוצה של התמונה או הסרטון כבר לא בשליטתם; הנחו אותם להימנע מהזנת פרטים אישיים ומזהים בפרופיל וממסירתם בשיחות; הורו לילדים לא להיפגש עם מישהו שהכירו ברשת, ודאי שלא בלי אישור ההורים; למדו את הילדים שזהות ברשת אינה בהכרח אמיתית ולכן, אין לפתוח הודעות, מיילים, קישורים ומסרים שנשלחו מזרים; ובשיחות עימם, הימנעו מאיומים, כמו ניתוק האינטרנט, כדי שלא יחששו לשתף אתכם במקרה שנפגעו או במקרה שבו הם זקוקים לעזרתכם.

במשטרה מציינים שאם יש חשש או ספק להיבט פלילי – ניתן לפנות למוקד 105 ולכל תחנת משטרה, ולהגיש תלונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים