מייקל דל מציג: העשור הבא של הנתונים

קיימות, טיפוח והכלה, שוויון מגדרי ומיחזור אחד לאחד ניצבים במרכז התכנית של דל לעשור הבא, כפי שהוצגה בכנס של החברה ● האם היא תצליח לעמוד במטרות הללו?

מייקל דל, יו"ר מנכ"ל דל טכנולוגיות. צילום: יח"צ

מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל דל טכנולוגיות, סיפק הצצה לעתיד בהרצאתו בדבריו במליאת הפתיחה של כנס Dell Technologies Summit 2019, שהתקיים באחרונה באוסטין, טקסס. הוא פירט את החזון של החברה ל-2030. לדבריו, החברה תשים דגש על דגש על קידום קיימות, טיפוח והכלה, שוויון מגדרי ומיחזור אחד לאחד (כלומר, על כל מוצר שיימכר, דל תמחזר מוצר דומה).

היעדים השאפתניים מוצגים בתכנית ה-2030 של החברה, ומבוססים על אמונה שטכנולוגיה ונתונים, בשילוב עם הרוח האנושית, הם, ותמיד יהיו, כוחות חיוביים . לא סתם בחרה דל לקרוא ליעדים הללו Moon Shot, כפי שמבצע אפולו נוסד בשנות ה-60' כדי לקיים את יעדו של נשיא ארצות הברית דאז, ג'ון קנדי, שלפיו עד לסוף אותו עשור, בני אדם יצעדו על הירח וישובו לכדור הארץ בריאים ושלמים. וכך, כידוע, אמנם קרה.

"ביטול נעילת כוח הנתונים בידי מספר מצומצם של גורמים יקדם את האנושות יותר מכל כוח אחר בעשור הבא," אמר דל. "אנחנו מחויבים להנגיש את הכוח באופן נרחב לקהילות ברחבי העולם, כך שכולנו נוכל להתקדם יחד".

לדבריו, אלה יעדים נועזים, המבוססים על פעולות שצריך לנקוט. "אנחנו גם מתכננים שנשים יהיו 50% מכוח העבודה הגלובלי שלנו עד 2030. אנחנו זקוקים להשתתפות של כולם בכלכלה הדיגיטלית. עד 2030 עומדים להיפתח מאות מקצועות חדשים בתחום הטכנולוגיה".

עוד הוא אמר ש-"עד לאותה השנה, אנחנו רוצים לגעת בחייהם של מיליארד בני אדם. אנחנו בוחנים נתונים שיעזרו לבנות עולם טוב בהרבה".

אתיקה ופרטיות

ב-דל אומרים שאתיקה ופרטיות מהוות בסיס לאסטרטגיות ההשפעה החברתית שלה ושהן חיוניות לביצוע היעדים של החברה ל-2030. החברה תתמקד בפרטיות ושקיפות על ידי אוטומציה מלאה של תהליכי בקרת נתונים – מה שיקל על הלקוחות לגשת, למחוק או לשתף את הנתונים האישיים שלהם, נמסר. כדי לסייע לעובדים בהגברת השמירה על אתיקה ופרטיות, החברה תשתמש בכלים דיגיטליים שיקלו על קבלת תובנות, מדידה ופיקוח על בעיות תאימות באמצעות נתונים דיגיטליים.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים כיצד תושג המטרה של מיחזור אחד לאחד, בהינתן העלות וצריכת האנרגיה הגבוהות של איסוף הציוד הישן ומיחזור החומרים שבתוכו, אמר דל ש-"אנחנו פועלים בכיוון כבר לפחות 25 שנים. אנחנו מתכננים כל הזמן כיצד להשתמש בפחות חומרים בייצור המערכות ובאריזתן, וכן מיחזרנו אלפי טונות של חומרים. אנחנו נמצאים בתהליך מתמשך של שיפור. מחשבים רבים שלנו מכילים בתוכם חומרים ממוחזרים – בעיקר פחמן מחוזק, שמקורו בפסולת של תעשיית ייצור המטוסים".

"הרעיון הוא להציב מטרות, גם אם איננו יודעים כעת כיצד לממש אותן", ציין. "אנחנו מציבים אתגר בפני אלפי המהנדסים והמדענים שלנו. בני האדם ידועים ביכולת שלהם לתקן מסלול כשהם מתקרבים לקראת אסון גדול. יותר ויותר חברות מציבות לעצמן מטרות כאלה. אין לנו את כל התשובות כיצד לעשות זאת, אבל אלה מטרותינו".

לשאלה מה חלקם של מרכזי המו"פ של החברה בישראל בהכרזות שהוצגו בכנס ענה דל: "רבים מהמוצרים שעליהם הכרזנו פותחו בשיתוף פעולה עם מרכזי המו"פ של דל בהרצליה ובבאר שבע. אנחנו מעסיקים יותר מ-1,500 מהנדסים בישראל".

הכותב היה אורח החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים