הרבעון של סיסקו: קיפאון בהכנסות, ירידה ברווח הנקי

סיסקו סיימה את הרבעון עם קיטון של פחות מאחוז בהכנסות ושל יותר מ-17% ברווח ● החברה פרסמה תחזית מאכזבת לשנה הכספית כולה, שהביאה לירידה של כ-5% במסחר במנייה שלה לאחר סגירת וול-סטריט אמש (ד')

סיסקו. צילום: BigStock

סיסקו הציגה ברבעון הראשון של שנתה הכספית תוצאות לא טובות במיוחד, אם לנקוט בלשון זהירה – כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה אמש (ד'). החברה רשמה במהלכו קיפאון בהכנסות וירידה די גדולה ברווח הנקי, אם כי מדובר בתוצאות שעמדו בתחזיות האנליסטים. עם זאת, סיסקו פרסמה תחזית מאכזבת לשנה הכספית כולה – היא צופה ירידה של עד 5% בהכנסות, שהביאה לקיטון של קצת יותר מ-5% במסחר במנייה שלה בשעות שלאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש.

החברה תולה את התחזית הלא אופטימית שלה ב-"סביבה עסקית מאתגרת", ולצד זה היא צופה המשך עלייה בביקושים למוצריה בקרב חברות תוכנה ואבטחת מידע, שברבעון הראשון היו גדולים מהצפי. ככלל, ההכנסות הרבעוניות של סיסקו רשמו עלייה זעומה – של 0.67% בלבד, ועמדו על 13.2 מיליארד דולר. בעוד שמכירות המוצרים פחתו ב-0.1% ל-9.9 מיליארד דולר, מכירות השירותים גדלו ב-3.1% ל-3.3 מיליארד. ההוצאות עלו בשיעור דומה – 3.4% – ל-9.6 מיליארד דולר. העלייה הגדולה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות הביאה לירידה של 17.6% ברווח הנקי ל-2.9 מיליארד דולר. הרווח הנקי למנייה רשם קיטון של 11.7% ועמד על 68 סנט.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות פחתו ברבעון ב-4.7% ל-4.7 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עמד על 8.5 מיליארד לאחר שגדל ב-3.9% והרווח הגולמי השולי הגיע ל-64.3%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 12.5% ל-4.9 מיליארד דולר והרווח רשם ירידה של 5.9% ל-3.6 מיליארד. חבות המס יותר מהכפילה את עצמה ל-760 מיליון דולר – תוצר של רווחי החברה בעבר.

קלי קרמר, סמנכ"ל הכספים של סיסקו, דווקא הביע שביעות רצון מהתוצאות. "היה לנו רבעון טוב. אנחנו ממשיכים לשנות את המודל העסקי של החברה, וכבר עכשיו, הכנסות ממנויים מהוות 71% מכלל ההכנסות שלנו. אנחנו ממשיכים להשקיע בחדשנות, בכדי להבטיח צמיחה ארוכת טווח ורווחיות שתספק ערך ממשי לבעלי המניות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים