תוצאות טובות למטריקס: ההכנסות זינקו ב-26% והרווח – ב-42%

החברה מתקרבת בצעדי ענק להכנסות רבעוניות של מיליארד שקלים ● הסיבות לעליות: ריסון בהוצאות ואיחוד התוצאות של דנה הנדסה ומידעטק, שאותן מטריקס רכשה מוקדם יותר השנה

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

הדו"חות של מטריקס, שמסכמים את הרבעון השלישי של השנה, כוללים מספרים יפים, שוודאי גורמים להנהלת החברה ולמשקיעים בה שביעות רצון. על פי הנתונים שהחברה פרסמה היום (ד'), היא הציגה בתקופה זו גידול דו ספרתי הן בהכנסות והן ברווח הנקי, וריסון בהוצאות.

מטריקס סיימה את הרבעון עם זינוק של 25.2% בהוצאות ל-885.4 מיליון שקלים, אלא שההכנסות גדלו בשיעור ניכר יותר – 25.9% – ל-953.4 מיליון, מה שקירב אותה בצעדי ענק להיות חברת IT ישראלית שרושמת הכנסות רבעוניות של יותר ממיליארד שקלים. הרווח הנקי האמיר ב-41.8% ל-43.9 מיליון.

עוד מראים הנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה זינקו ברבעון ב-26% ל-818.7 מיליון שקלים, הרווח הגולמי צמח ב-25.1% ל-134.7 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 14.1%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של כ-16% והרווח זינק בכ-36% לכ-70 מיליון שקלים. ה-EBIDTA קפץ ב-71.6% וסגר את הרבעון כשהוא עומד על 98.8 מיליון.

לצד הדו"חות לרבעון השלישי, מטריקס פרסמה את הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה. עולה מהם כי ההוצאות שלה גדלו בתקופה זו ב-16.7% ל-2.5 מיליארד שקלים וההכנסות עלו ב-17.2% לכ-2.7 מיליארד. על רקע נתונים אלה, הרווח התפעולי זינק ב-23% ל- 187.4 מיליון שקלים וזה הנקי – ב-19.4% ל-119.7 מיליון.

עלייה בפעילות בכל המגזרים

הגידול בהיקף המכירות של מטריקס בשתי התקופות נובע מעלייה בפעילות בכל המגזרים, כמו גם מאיחוד לתוך התוצאות שלה, בפעם הראשונה, את אלה של החברות דנה הנדסה ומידעטק, שהיא רכשה מוקדם יותר השנה. הגידול ברווחים התפעולי והנקי מיוחס לעלייה במכירות תוך שמירה על שיעור הרווח הגולמי בתקופה, ולירידה בהוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות.

מטריקס ממשיכה במדיניות חלוקת הדיבידנדים מדי רבעון בשיעור של עד 75% מהרווח הנקי. בחודשים מרץ, יוני וספטמבר השנה היא חילקה דיבידנדים בסכום מצטבר של כ-85 מיליון שקלים. הבוקר, עם פרסום הדו"חות לרבעון השלישי, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד נוסף בשיעור של 50 אגורות למנייה, שמסתכמים ל-31 מיליון שקלים. בסך הכל חילקה מטריקס מאז תחילת 2019 דיבידנדים בסך מצטבר של כ-116מיליון שקלים.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "זהו הרבעון השלישי הטוב ביותר שלנו בכל הזמנים, והצגנו בו גידולים דו ספרתיים מרשימים הן במדדי הרבעון והן במדדי התקופה. התוצאות הטובות ממחישות את יכולתה של מטריקס להמשיך בצמיחה האורגנית משולבת הרכישות ולהמשיך להתייעל. לרכישות של דנה הנדסה ומידעטק בישראל, וכן לרכישות שביצענו בארצות הברית, יש תרומה משמעותית לשורת הרווח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים