"חדשנות היא הדרך הטבעית לישראל להוביל ולהתקדם, ולתפוס מקום בעולם"

כך אמר הרווה רנו, מוביל תחום ערוצי שותפים לענן לאזור EMEA ב-VMware, אשר שוחח עם כתב אנשים ומחשבים בכנס VMware האחרון, שנערך בברצלונה בשבוע שעבר

הרווה רנו, מוביל תחום ערוצי שותפים לענן לאזור EMEA ב-VMware. צילום: יח"צ

הרווה רנו, מוביל תחום ערוצי שותפים לענן לאזור EMEA ב-VMware, נמצא בחברה לא מעט זמן, ובכנס VMware האחרון, שנערך בברצלונה בשבוע שעבר, הוא נאות להיפגש עם אנשים ומחשבים לשיחה על טכנולוגיה, תרבות וקצת על ישראל, בעקבות ההכרזות הטכנולוגיות עליהן דובר בכנס, כשהשאלה הראשונה הייתה דווקא בתחום חברות הטלקומוניקציה.

במהלך הכנס הייתה הכרזה חשובה בנושא חברות TelCo. לאיזה כיוון אתה רואה שהוורטיקל הזה הולך?
"מדובר בסוג מעניין מאוד של חברות – מצד אחד הן לקוחות קצה, אבל מצד שני הן גם ספקיות שירות, ולכן ניתן להגיד שכל ההכרזות שלנו, לא רק הספציפיות לטלקו, היו חדשות עבורן, בין אם מהצד הזה ובין אם מהצד השני. הן מעוניינות לא רק במוצרים המיועדים לרשתות באופן ספציפי שאנחנו מציעים, אלא גם בכלל המוצרים והשירותים של VMware. באירופה, חברות כמו טלפוניקה, KPN, ו-וודאפון, מתרחבות מאוד בזמן האחרון, כי בשבילן זה עניין של הישרדות, והענן מהווה עבורן אפיק הכנסה חשוב מאוד, וכשה-5G יגיע הוא יהיה דחיפה גדולה מאוד. עבורן, בספקיות שירותי ענן ללקוחות אנטרפרייז, הפורטפוליו של VMware מאוד חשוב".

בשולחן העגול הישראלי אמר אבי יושעי ש-VMware הפכה לחברת אבטחה דה פאקטו. אתה מסכים עם האבחנה הזו, והאם זה משנה משהו בפוזיציה של החברה?
"אבטחה זה Must, ובגלל זה אנחנו מדברים על אבטחה מהותית (Intrinsic security). אנחנו לא מוכרים מוצרי אבטחה, אלא מאבטחים את הפתרונות שלנו. אבל בלב המוצרים שלנו, האבטחה היא מחויבת המציאות. כשאתה מזיז עומס עבודה אל או מהענן למשל, אתה חייב שהוא יהיה מאובטח לכל אורך הדרך. זה הסטנדרט, וזה תמיד היה הסטנדרט של VMware. זו לא המטרה, אלא תנאי כדי שנהיה חברה רצינית בשוק – וכל דבר, מהתשתית ועד לפתרונות למשתמש הקצה, תמיד יהיה מאובטח".

בוא נדבר על Tanzu, ספר לנו על איך התקבלה ההחלטה ללכת חזק על קוברנטס?
"מה שמרשים ב-VMware זה שמדובר בחברה שתמיד הייתה טכנולוגית. ומאז שהצטרפתי לחברה תמיד היה לה חזון – לעכשיו ולעתיד. והחזון הזה לא השתנה – בכל מה שקשור לאיך מאפשרים לאפליקציות לרוץ בכל מקום, פעם זה היה ג'אווה, ועכשיו זה קוברנטס. אנחנו רוצים לאפשר ללקוחות שלנו, בין אם מדובר במשתמשי הקצה ובין אם מדובר בספקי השירות, להשתמש בתשתיות בצורה הטובה ביותר, וכל השאר זה רק מכשיר שמתאים לאותה תקופה, ובו משקיעים ואותו מטפחים".

יש לך ניחוש לגבי מה ה"דבר הבא"?
"(צוחק), הכל מתקדם כל כך מהר, ואנחנו צריכים לעזור ללקוחות שלנו היום. אבל אם אני צריך לנחש, זה בטח קשור לכל מה שקשור ל-AI ולמיחשוב קוונטי. אם אתה מסתכל על עשר השנים הראשונות של VMware – הכל היה קשור למוצר אחד, ועכשיו כבר יש לנו מאות מוצרים. כמו שפט גלסינגר אמר בנאום הפתיחה, היום זה היום הכי מתקדם טכנולוגית בחיים שלנו עד עכשיו, והוא גם היום עם הטכנולוגיה הכי ישנה בשארית החיים שלנו, אז זה כל הזמן מתקדם בקצב מהיר".

בוא נדבר על השוק הישראלי בהקשר של VMware
"ישראל היא שוק מאוד ספציפי – מדינה קטנה אבל מאוד זריזה ומתקדמת בכל מה שקשור לאימוץ טכנולוגיות, בגלל שאתם צריכים להגן על עצמכם, כך שחדשנות היא הדרך הטבעית עבור ישראל להוביל ולהתקדם ולתפוס את המקום שלכם בעולם. זה אומר שאתם תמיד נמצאים בחזית, ואין לקוח ישראלי אחד שאין לו את כל החבילה של VMware, כי הלקוחות רוצים את הכל. הלקוחות רוצים תמיד את כל המוצרים החדשים, וישראל ראשונה בתחום הזה מבחינת VMware – למשל, בכל מה שקשור לאימוץ הטכנולוגיה שלנו באמזון. זה לא מפתיע אותי אגב, אני כבר רגיל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים