דונלד טראמפ וטים קוק יסיירו במתקני ייצור של אפל בטקסס

לפי דיווחים יסיירו טראמפ וקוק במתקני הייצור, כשאחת המטרות היא לחזק חברות שמשמרות משרות במדינת הבית ואולי גם לגרום לטראמפ להפחית עוד או להקל על המכסים המוטלים על מוצרים מיובאים מסין ● האם הסיור המשותף יוביל להקלת מכסים?

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

לפי דיווחים שעדיין לא אושרו רשמית על ידי הגורמים עצמם, יערכו נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ומנכ"ל אפל, טים קוק, בשבוע הבא סיור באתרים שונים בטקסס שבהם מיוצרים המוצרים של אפל. ידוע כי בין השניים יש יחסים טובים, וכי קוק שואף להקל על אפל בתשלומי מכסי הייבוא של מוצרים מסין, שנקבעו לאחרונה במסגרת מלחמת הסחר בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם. טראמפ מצדו מבקש באמצעות הסיור לחזק ואת החברות שמשמרות משרות באמריקה.

בספטמבר האחרון הודיעה אפל, כי תייצר את מכשירי Mac Pro החדשים באוסטין, טקסס, שם יש לה הסכמים עם מפעל ייצור. מוקדם יותר החודש, אפל אף הגישה בקשה לממשל להעניק לה הקלות מס על השעונים שלה, המיוצרים בסין, על רכיבי אייפון ומוצרים נוספים.

טראמפ מצדו הצהיר לא אחת, כי אחד היעדים שהוא רוצה להשיג בתקופת כהונתו הוא חיזוק המגזר התעשייתי של ארה"ב ולוחץ על חברות אמריקניות לשמר משרות בבית, תוך שבמקביל העלה את מכסי הייבוא מסין בטענה כי הסכמי הסחר לא היו הוגנים, מה שפגע בחברות אמריקניות רבות שהעבירו את קווי הייצור שלהן לסין וכעת נאלצות לשלם מכסים על מוצריהן.

אפל כבר קיבלה הקלה במסים, לאחר ששתי הדמויות סעדו יחד באוגוסט, וטראמפ ציין, כי קוק "הציג סיבות טובות" לכך שהמכסים יפגעו באפל מול המתחרה הדרום קוריאנית סמסונג, שמוצריה אינם נדרשים לאותה רמת מיסוי.

טראמפ שואף להגיע בהקדם להסכם סחר מול סין, אך ציין בסוף השבוע שעבר, כי לא החליט עדיין אילו מסים יוסרו או יופחתו, אם בכלל, כחלק מן ההסכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים