IDC: עלייה קלה במכירות סמארטפונים ברבעון השלישי, הראשונה מזה שנתיים

סיכום משלוחי הטלפונים של IDC לרבעון השלישי של 2019 מגלה שאין שינוי גדול מדי בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, אבל בכל זאת יש מגמה של עלייה קלה של 0.8% במונחים של שנה לעומת שנה, הראשונה מזה שנתיים

שוק הסמארטפונים עדיין לא חזר להיקפים שלפני המגיפה.

סיכום משלוחי הטלפונים של IDC לרבעון השלישי של 2019 מגלה, ששום דבר לא השתנה יותר מדי בהשוואה לרבעון הדומה בשנה שעברה, אבל המגמות הולכות ומתחזקות. השוק חווה ברבעון הזה אמנם עלייה קלה בלבד, של 0.8% במונחים של שנה לעומת שנה, כך שכמות הטלפונים שנשלחו ממחסני החברות הסתכמה בכ-358.3 מיליון מכשירים לעומת 355.6 מיליון יחידות ברבעון המקביל ב-2018 – אבל לראשונה לאחר שבעה רבעונים רצופים של ירידות.

סמסונג התחזקה אמנם עם גידול של 8.3% בהשוואה בין הרבעונים, ועלתה לנתח שוק של 21.8% עם משלוחים של 78.2 מיליון יחידות, אבל הפער בינה ובין וואווי הצטמצם באופן משמעותי.

חרם או לא חרם, וואווי ממשיכה למכור כמויות של טלפונים, וגם אם עיקר המכירות היא במולדת הסינית, מדובר במכירות ענק, שאולי רק מתעצמות בגלל שהיא מייצגת את מלחמת הסחר בין שתי מעצמות העל הכלכליות. המשלוחים שלה הסתכמו ב-66.6 מיליון יחידות, כשהיא רושמת עלייה משמעותית של 28.2% בהשוואה בין הרבעונים. אם נתח השוק שלה עמד על 14.6% ברבעון השלישי של 2018, ברבעון הנוכחי הוא כבר עומד על 18.6%, כך שבחישוב נטו היא סגרה את הפער מול סמסונג בכ-3%.

אפל נותרה במקום השלישי, עם נתח שוק של 13% ועם עוד ירידה קלה במכירות באופן השוואתי: 46.6 מול 46.9 מיליון יחידות, שזו ירידה של 0.6%. שיאומי נותרה במקום הרביעי, אבל השעטה שלה למעלה נעצרה אחרי תקופות ארוכות של עליות גדולות. בדומה לוואווי, ברבעון השלישי של 2019 היא רשמה ירידה די גדולה של 3.3% מול הרבעון המקביל ב-2018 והיא רשמה משלוחים של 32.7 מיליון טלפונים.

אופו המתחזקת הולכת ומתקרבת לשיאומי בצעדים יפים, וזו עוד חברה שממקדת את מכירותיה במזרח אסיה בלבד, ובעיקר בהודו וסין. עבורה זה הספיק כדי להגיע לכמות של 31.2 מיליון יחידות, עם נתח שוק של 8.7% מול 8.4% ברבעון השלישי של שנה שעברה. שאר החברות בשוק רשמו ביחד ירידה של 14.7% במונחים של שנה לשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים