אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל: "אנחנו הסמן הימני של החברה"

בכירי VMware ישראל נפגשו במהלך הכנס לשיחה עם כתבנו על החברה בארץ, על ההכרזות מהכנס ועל העתיד ● שמוליק ענתבי, מנהל פעילות אזור MEE: "מבחינת מספרים, נפח העבודה בישראל גדול הרבה יותר מהגודל הכלכלי ומכמות האנשים בארץ"

מימין: ערן אלבז, מנמ"ר 888; קרני מהרשק, מנהלת השיווק של VMware ישראל; אלי שקד, המנכ"ל; ואבי יושי, סמנכ"ל הטכנולוגיות. צילום: יח"צ

אחד הסיפורים המעניינים והבולטים בכנס VMworld שנערך בשבוע שעבר בברצלונה, היה כמובן הנוכחות המוגברת של הנציגות הישראלית. מלבד המסיבה השנתית של עובדים, לקוחות ושותפים שנערכה בשני בערב, בלילה שלפני הרצאת המליאה הראשונה (ושציפור קטנה לחשה לי שציפי הייתה בה ולקחה תמונות), הרי שאת החשיבות של הישראלים ושל השוק בארץ יודעים כולם, אפילו המנכ"ל, פט גלסינגר.

לכן הושבנו את בכירי VMware ישראל לשיחה, כדי לשמוע מה הם חושבים על עתיד החברה בארץ, ההכרזות מהכנס, וכמה מחשבות לגבי העתיד – שכן הם נמצאים בפוזיציה שבה מצד אחד הם חלק מחברה רב לאומית וגדולה וגם עובדים יחד עם לקוחות גדולים ושותפים שנמצאים בחוד החנית הטכנולוגי. בשיחה נכחו אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל, אבי יושי, סמנכ"ל הטכנולוגיות, שמוליק ענתבי, מנהל פעילות אזור MEE (מרכז ומזרח אירופה), והיה גם לקוח אחד, ערן אלבז, מנמ"ר 888, שעובד בשותפות עם VMware, שסיפר על החשיבות של VMware להצלחה העסקית של החברה שבה הוא עובד.

כששקד נשאל על החשיבות של הסניף הישראלי לחברה האם, הוא מספר ש-"VMware ישראל נתפסת כסניף חדשני מאוד, סמן ימני, שנשיא אירופה שולח אליו את המנהלים שלו כדי ללמוד. הוא אומר שמה שקורה היום בישראל יקרה עוד שנתיים באירופה. יש לקוחות ישראלים שעל שמם יש Road Map שלם של מוצרים. VMware ישראל פעילה בכל חברות ה"פורצ'ן 500 הישראליות", אם זה "בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי, וכל שאר הוורטיקלים הגדולים שבישראל – לא סביר שתמצא לקוח אחד גדול בישראל שאין בו את VMware – אנחנו מובילים את המכירות של הענן ההיברידי של החברה, שניים רק לאנגליה – ואנחנו עושים את זה בלי האבים של העננים הציבוריים הישראליים". שקד גם הדגיש את החשיבות של התרומה הקהילתית של VMware, וסיפר על כך שהסניף הישראלי אף מספק מלגות מלאות לסטודנטים למדעי המחשב, הפעלה של כיתות בגילאים נמוכים יותר, ובאופן כללי פעיל מאוד בכל נושא התרומה לקהילה.

שמוליק ענתבי, מנהל פעילות אזור MEE ב-VMware. צילום: יח"צ

שמוליק ענתבי, מנהל פעילות אזור MEE ב-VMware. צילום: יח"צ

עוד על ההשפעה של הסניף הישראלי על שאר החברה ניתן היה לשמוע מענתבי, שתחת פיקוחו הישיר ישנן 19 מדינות: "ישראל כבר תקופה ארוכה מצטיירת כמדינה שהיא מאוד חדשנית,  והיחס העקרוני הוא, שחזית הטכנולוגיה נמצאת בישראל בפרויקטים בתחומים טכנולוגיים שונים. מבחינת מספרים, נפח העבודה בישראל גדול הרבה יותר מהגודל הכלכלי וכמות האנשים בארץ. זה קרדיט שישראל קיבלה, ואפשר לראות את זה בכך שאני מנהל את האזור הזה – שבשנה שעברה אחוז הגידול בו היה פי שניים משאר העולם. גם השנה, מבלי להיכנס למספרים המדויקים, הנתונים נראים יפים מאוד. יש כיוון של הבאה של ההון האנושי והיכולת הטכנולוגית מישראל אל שאר המדינות, שמגיעות לנקודה של ישראל רק עכשיו". ענתבי ניאות גם לספר על עסקאות גדולות שקורות בפולין, בדגש על המגזר הממשלתי.

סמנכ"ל הטכנולוגיות, יושי, נתן את הפרשנות שלו להכרזות מהכנס: "את ההכרזות אפשר לחלק לשלושה תחומים. הראשון הוא, ש-VMware הופכת להיות חברת אבטחת מידע וסייבר עבור הלקוחות שלה. התחלנו את התהליך הזה לפני ארבע שנים, עם הרכישה של חברת נסירה, שנכנסה עם פלטפורמת NSX, אבטחת מידע בעולם הדטה סנטרים. עם המוצר של קרבון בלאק, שזו ההכרזה מהכנס, אנחנו לוקחים את כל השכבות שנדרשות לאבטחת המידע בכניסה לדטה סנטר, וההגנה על האפליקציות – ובעצם משלימים את הפורטפוליו מקצה לקצה. מדובר בתחום שמעניין אותם ארגונים ואת ה-CIO, לא רק את אנשי ה-IT. אנחנו מתחילים להתעסק בשכבות גדולות יותר". יושי המשיך והסביר, ש"התחום השני מתקשר להכרזה על הגברת מהירות פיתוח האפליקציות, וזה בעצם מה שהוכרז עם פלטפורמת ה-Tanzu. ההכרזה הזאת מחברת את אנשי הIT למפתחים ולעסק. התחום השלישי הוא ההכרזות לגבי הענן גם של AWS וגם של AZURE – ובאמצעות שכבה מעל, שמאפשרת לצרוך שירותים מתקדמים, לא משנה באיזו פלטפורמה, בתצורה דומה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים