שני האקרים הודו בסחיטת כספים מחברות טק לאחר שגנבו מהן נתונים

שני האקרים הודו בבית משפט פדרלי כי ניסו לסחוט כספים מחברות טכנולוגיה גדולות לאחר שהצליחו לגנוב נתונים רבים של החברות הללו משרתים שלהן שמנוהלים בידי AWS ● בין החברות שנגנבו מהם נתונים: לינקדאין ואובר - שממנה אף הצליחו לסחוט 100 אלף דולר

עובדים קטנים, כסף גדול. אילוסטרציה: BigStock

שני האקרים הודו בבית משפט פדרלי כי ניסו לסחוט כספים מחברות טכנולוגיה גדולות לאחר שהצליחו לגנוב נתונים רבים של החברות הללו משרתים שלהן, שמנוהלים בידי AWS.

לפי משרד המשפטים האמריקאי השניים, ברנדון גלובר מפלורידה וואסילי מיריקר מטורונטו, הצליחו להוריד 57 מיליון רשומות של אובר, שכללו פרטים על אודות נהגים ונוסעים של החברה במהלך נובמבר 2016. לאחר גניבת הנתונים הם פנו לאובר בדרישה לקבל 100,000 דולרים במטבע ביטקוין, בהבטחה שלאחר מכן הם ימחקו אותם, והכסף הועבר דרך צד שלישי עם הסכמה לשמירה על סודיות. חודש לאחר מכן הם ניסו סלחט בצורה דומה כסף מאתר Lynda.com של לינקדאין – שמאז כבר הספיק לשנות את שמו ל-LinlkedIn Learning – בטענה שבידיהם 90,000 רשומות של חברים באתר, אך חודש לאחר מכן המגעים הופסקו לאחר שלינקדאין ניסתה ניסתה לזהות אותם.

מעבר לכך, מואשמים השניים, כי ניסו לבצע מהלכים דומים עם חברות אחרות בשוק האמריקני, אך לא דווח על מקרים נוספים שבהם הצליחו לסחוט כספים בפועל.

גזר הדין של גלובר ומיריקר ייקבע במרץ 2020. הם בינתיים שוחררו בערבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים