הבאג שגרם למחיקת 20 מיליון דירוגים בחנות App Store של אפל

מחנות האפליקציות של החברה נעלמו בן לילה 20 מיליון דירוגים של אפליקציות – למשך שישה ימים ● הבאג תוקן, והמידע שוחזר ● אפל: "אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה. כל הדירוגים והביקורות שוחזרו"

מכרה זהב למפתחים - App Store

ניקוי שגוי שערכה אפל ב-App Store שלה מחק יותר מ-20 מיליון דירוגים של האפליקציות הפופולאריות שלה – כולל של חברות ענק כמו גוגל, מיקרוסופט, סטארבאקס, הולו, נייק ואחרות, לצד אפליקציות של מפתחים קטנים.

התקלה החלה ב-23 באוקטובר ובאפל פתרו אותה רק לאחר כמה ימים, ב-29 בחודש. לדברי החברה, מחיקת הדירוגים נגרמה בשל באג.

לפי הדיווחים, יותר מ-300 אפליקציות של יותר מ-200 מפתחים הושפעו מן הבאג, שמחק בסך הכול 22 מיליון דירוגים של אפליקציות מהחנות. בממוצע, האפליקציות חוו ירידה של 50% בציון הדירוג שלהן במדינות שבהן התרחשה התקלה. לדברי אפל, התקלה הייתה גלובלית ופגעה בכל 155 המדינות שאפל תומכת בהן. בארצות הברית לבדה נמחקו 10 מיליון דירוגים, וחברות אמריקניות חוו את הפגיעה הקשה ביותר. למשל, הולו איבדה 95% מן הדירוגים בארצות הברית, ודרופבוקס איבדה 85%. אפליקציות נוספות שנעלמו הדירוגים שלהן הן וולגרין, אמזון פריים וידיאו, סקייסקאנר, נייק, דיסני, ועוד.

להשערת המפתחים, ייתכן שאפל ניסתה לנקות דירוגים מזויפים, אבל הסבר זה לא כל כך סביר, כי התקלה מחקה הן דירוגים חיוביים והן דירוגים שליליים. אילו הניקוי היה מתמקד רק בדירוגים מזויפים, סביר שרק החיוביים היו נמחקים.

השערה נוספת גורסת, שאפל ניסתה לנקות את מערכת הדירוגים שלה, ומשהו השתבש.

ראוי לציין, שתקלה דומה התרחשה כבר בעבר, לפני כשנה, כאשר אלפי אפליקציות איבדו מחצית מהדירוג שלהן במהלך סופשבוע אחד. אפל תיקנה את התקלה, אך מעולם לא פרסמה הצהרה או הסבר על כך.

בתגובתה ציינה אפל, כי "במהלך תחזוקה שוטפת של חנות האפליקציות, הושפעו באופן זמני דירוגים וביקורות בשל באג, שכבר תוקן… אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה. כל הדירוגים והביקורות שוחזרו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים