אפל החזירה את הסקירות האנושיות להקלטות שמע מ-Siri

גירסת iOS 13.2 של אפל כוללת כעת הקלטה של בקשות ו'הכתבה' לצורך סקירה אנושית של עובדי החברה, אך ניתן לבטל את ההסכמה ואף למחוק את היסטוריית ההקלטות באמצעות הגדרות הפרטיות

לאחר שהשעתה באוגוסט, תוך התנצלות, את הסקירות האנושיות לפעולות הקוליות המופעלות ב-Siri, אפל חזרה לכך כעת, בגירסת iOS 13.2 החדשה.

בהתקנת הגירסה העדכנית של מערכת ההפעלה, הודעה המופיעה על המסך מאפשרת למשתמשים לבחור "לא כעת" ולא לאפשר אחסון שמע וסקירתו.

"בעת שימוש ב-Siri ו'הכתבה', הדברים שאמרת והכתבת יישלחו לאפל לצורך עיבוד הבקשות שלך. בנוסף להקלטות השמע, המכשיר שלך ישלח נתונים נוספים של Siri", מציינת החברה בפרטי העדכון,  בהם "שמות וכינויים של אנשי קשר, מוסיקה, פודקאסטים וספרים, שמות של מכשירים ושל בני המשפחה המשותפים ביישום 'הבית שלי' וגם שמות אלבומי תמונות, יישומים שהותקנו במכשיר וקיצורים שנוספו באמצעות Siri".

אפל אף מציינת, כי "נתוני Siri משויכים למזהה אקראי שנוצר במכשיר ואינם משויכים ל-Apple ID, לכתובת הדוא"ל או למידע אחר שאולי נמצא ברשות אפל משימושך בשירות אפל אחרים".

משתמשים שמאפשרים את התכונה יכולים לבטל את הסכמתם ולמחוק את היסטוריית הבקשות שקיבלו מזהה אקראי באמצעות הגדרות הפרטיות.

חברות טכנולוגיה רבות משתמשות בפרקטיקה הזאת במטרה לשפר את שירותי התבונה המלאכותית המשולבים במוצריהן, אבל השימוש בהאזנה אנושית להקלטות שמע מטריד במיוחד מומחי פרטיות בשל הגברת הסיכון לכך, שמועסק לא אמין ידליף פרטים על תוכן הדברים הנאמרים, בהם גם שיחות בנושאים רגישים.

בעבר ציינה אפל כי היא מתכננת לחזור ולבצע את ההאזנות האנושיות בסתיו, אך ציינה כי תפסיק להשתמש בקבלני משנה לצורך הפעילות הזאת.

גם חברות נוספות חזרו לפעילות דומה, בראשן גוגל ואמזון, שנקטו צעדים דומים כדי להבטיח שהמשתמשים יודעים למה הם מסכימים, ומאפשרות למשתמשים לסרב לכך או לבקש שהקלטות של הפקודות הקוליות שלהם יימחקו אוטומטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים