גוגל טוענת להובלה במחשוב הקוונטי; יבמ: לא מדויק

גוגל טוענת כי פיתחה מחשב קוונטי שזקוק ל-200 שניות בלבד כדי לפתור בעיה, שמחשב העל המהיר ביותר של יבמ יהיה זקוק ליותר מ-10,000 שנים כדי לפתור אותה ● יבמ בתגובה: גוגל לא דייקה

גוגל טוענת שהיא פיתחה מחשב קוונטי שזקוק ל-200 שניות בלבד לפתור בעיה (בדיקת הרנדומליות של סדרת מספרים) שלפתרונה מחשב העל המהיר ביותר של יבמ זקוק ליותר מ-10,000 שנים. המחשב, כך מספרת גוגל, מייצג טכנולוגיה פורצת דרך שמכונה Quantum Supremacy, ובהתאם, גוגל טוענת, גם אם לא באופן ישיר, להובלה בשוק המתפתח הזה.

להבדיל ממחשבים רגילים, ולא משנה אם מדובר במחשב אישי או מחשב על, מחשוב קוונטי משתמש במה שמכונה "ביטים קוונטיים" או "קיוביט" (Qubit). ביטים אלה יכולים לקבל כל שילוב של אחד ואפס בו זמנית, בעוד שבמחשוב הרגיל, ביט (סיבית) יכול להיות או אחד או אפס. הפירוש הוא מהירות עיבוד גדולה פי כמה – והדוגמה שגוגל סיפקה היא אולי קיצונית, אבל מייצגת.

גוגל טוענת שהשימוש במחשוב קוונטי יכול לשמש לתכנון סוללות קלות משקל עבור מכוניות ומטוסים, ומצד שני לעזור לפתח תרופות חדשות.

"השגת יכולות המחשוב הנדרשות עדיין נמצאת במרחק של כמה שנות עבודה ופיתוח קשות, אבל אנחנו כבר רואים נתיב ברור עכשיו, ואנו משתוקקים לנוע הלאה", נכתב בפוסט שהעלתה החברה לבלוג הרשמי שלה, שעוסק בנושא.

יבמ, אחת השחקניות המובילות בשוק המחשוב הקוונטי, טענה, כי עוצמת הממצאים שהציגה גוגל אינה נכונה. בפוסט משלה ציינה החברה, כי גוגל לא ממש דייקה ברמת הקושי של הבעיה שהיא פתרה. לפי יבמ, על ידי שימוש במחשב על אפשר לפתור את אותה בעיה ביומיים ומחצה – "קצת" פחות ממה שגוגל טענה לו, ואף ציינו, כי שיפורים נוספים במחשב העל יאפשרו לפתור אותה בזמן קצר יותר. המשמעות היא, שגוגל לא פתרה בעיה שהיא מחוץ ליכולות המחשוב של מחשב על קלאסי.

"אנחנו מפצירים בקהילה להתייחס בתשומת לב ובהרבה סקפטיות לטענה, שלראשונה מחשב קוונטי עשה משהו שמחשב קלאסי לא יכול לעשות", נכתב בפוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים