רבעון של עליות למיקרוסופט; עקפה את תחזיות האנליסטים

הכנסות החברה עלו ברבעון ב-13% והרווח הנקי צמח ב-21% ● עם זאת, האנליסטים חוששים שאם תימשך ההאטה בקצב הצמיחה של פעילות הענן, שווי השוק של מיקרוסופט ירד אל מתחת לטריליון דולר

סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון מיקרוסופט. צילום: קובי קנטור ז"ל

מיקרוסופט יכולה לסמן "וי" על הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2020, לאחר שהשיגה בו תוצאות טובות, שאף עקפו את תחזיות האנליסטים – כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה אמש (ד'). בולטת במיוחד פעילות הענן של החברה, Azure, שרשמה זינוק של 59% והניבה לחברה הכנסות שנושקות ל-11 מיליארד דולר. עליות נרשמו גם בהשקעות של החברה ברשת החברתית שקנתה, לינקדאין, ובפעילות שלה בתחומי שירות נוספים. עם זאת, לאחר פרסום התוצאות, במסחר שבתום יום הפעילות בוול-סטריט, מניית החברה ירדה ב-0.54%.

הענקית מרדמונד היא עדיין אחת החברות הבודדות ששווי השוק שלהן עומד על יותר מטריליון דולר – 1.063 טריליון, ליתר דיוק. הנהלת החברה רואה חשיבות שלא לרדת מתחת לרף הזה, והאנליסטים סבורים שהכל תלוי ביכולתה להמשיך לצמוח בתחום הענן. כאן יש למיקרוסופט סימן לדאגה, שכן על אף העלייה היפה של Azure לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בהשוואה לרבעון הקודם מדובר בירידה בקצב הצמיחה – אז, פעילות הענן שלה זינקה ב-64%. האנליסטים חוששים שאם תמשיך ההאטה בקצב הצמיחה של Azure, היא תרד מתחת לרף טריליון הדולרים.

ריסון מרשים בהוצאות

במהלך הרבעון המדווח רשמה מיקרוסופט ריסון מרשים בהוצאות: אלה עלו ב-6.5% לקצת יותר מ-20 מיליארד דולר, לעומת גידול יותר מכפול – של 13% – בהכנסות ל-33.06 מיליארד. מדובר בלמעלה ממיליארד דולר יותר מתחזיות האנליסטים, שצפו לה הכנסות של 32 מיליארד. חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות המוצרים פחתו ב-8.85% ל-15.77 מיליארד דולר, אך מכירות השירותים, ובכלל זה הענן, האמירו ב-46% ל-17.3 מיליארד. כלומר: פעילות הענן הניבה למיקרוסופט יותר ממחצית ההכנסות הרבעוניות שלה. הרווח הנקי זינק ב-21% ל-10.7 מיליארד דולר והרווח למנייה – ב-21.65% ל-1.38 דולר.

הנתונים מראים בנוסף שההוצאות הגולמיות גדלו ב-5% ל-10.4 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-18% ל-22.65 מיליארד דולר והרווח הגולמי השולי עמד על 68.5%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 6% ל-9.78 מיליארד דולר והרווח צמח ב-27.5% ועמד על 12.7%.

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היה לנו רבעון טוב. החברות המובילות בעולם בוחרות בענן שלנו כדי לבנות את יכולותיהן הדיגיטליות. אנחנו מאיצים את ההשקעות של החברה כדי לספק ללקוחות שלנו טכנולוגיות בעלות ערך, ובמקביל משקיעים בחדירה לשווקים גדולים ובעלי קצב צמיחה פוטנציאלי גדול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים