עיצוב ארכיטקטוני בעידן של חדשנות

החדשנות בעיצוב באה לידי ביטוי בתכנון המשרדים ובחללי העבודה עצמם, ואולם גם חזון החברה, מטרותיה, צרכיה ותמהיל עובדיה חייבים לעמוד לנגד עיני המתכנן בכל הקשור להחלטות עיצוב המשרד וסביבת העבודה

הגל הסוחף לעבר העשור הבא כבר כאן, והוא מביא איתו חדשנות ויצירתיות בכל תחומי החיים. בתחום העיצוב, החדשנות באה לידי ביטוי גם בתכנון המשרדים ובחללי העבודה עצמם.

בתכנון משכנן החדש של החברות שבחוד החנית הטכנולוגית, תבוא לידי ביטוי החדשנות שחרותה על דגלן, בשילוב חשיבה מחוץ לקופסה בתכנון ובעיצוב.

אך האם יש בכך די? האם חדשנות לבדה יש בה די לעיצוב המשרד?

כחלק מהחדשנות בתכנון ובעיצוב חשוב לתת טאץ' ייחודי לכל חברה, לצד פתרונות פונקציונליים ויצירתיים, ועם זאת, להימנע מטרנדים טורדניים וחולפים. כך, למשל, כיום, הדרך להגשים אלמנטים חדשניים שבעבר היו רק בגדר חלום קרובה מתמיד באמצעות התכנון הפרמטרי. התכנון הפרמטרי הוא אבן יסוד בתכנון מתקדם, ובאמצעותו ניתן לתכנן, לעצב ולייצר מתחמים מגוונים וייחודיים.

ואולם אי אפשר להסתמך רק על חדשנות. חזון החברה, מטרותיה, צרכיה ותמהיל עובדיה חייבים לעמוד לנגד עיני המתכנן בכל הקשור להחלטות עיצוב המשרד וסביבת העבודה.

אז איך חדשנות באה לידי ביטוי בעיצוב…?

אנחנו לומדים את העובדים בחברה, את גילאיהם, נשים, גברים ומה שביניהם, הרגלי העבודה שלהם ואפילו הרגלי החיים שלהם. נתונים אלו מהווים את הכלים הבסיסיים לתכנון הפונקציונלי ולזרימה הפנימית בין המחלקות והאגפים ומעודדים אינטראקציה בין אישית לשיח, הפריה הדדית ועבודת צוות.

חשוב לתכנן גם סביבת עבודה מותאמת אישית על ידי יצירת חללי עבודה מטופלים אקוסטית, ארגונומית ואסתטית (במובן שצריך לקבל ביטוי אופייני לכל ארגון).

לצד כל אלה באים לידי ביטוי הסגנון האישי הייחודי של המתכנן והמעצב, בצירוף הניסיון המקצועי שלהם.

כך' למשל, בתכנון ועיצוב שלנו עבור חברת Sodexo Israel, בעלי כרטיס הסי-בוס, ניתן דגש מיוחד על הזרימה בין המחלקות במשרדי מטה החברה. בתוך כך, אווררנו את מתחם שירות הלקוחות של החברה, שאחראי על הפעלת הסי-בוס, ויצרנו סביבת עבודה אופטימלית וחדשנית.

בתכנון ועיצוב מטה kenes group, שיוזם ומתאם (עד לפרט האחרון) את הכנסים הרפואיים המקצועיים ברחבי אירופה מכאן – מישראל, ניתן דגש מיוחד למערכי הפעילות, כך שאלו יהיו אינטגרטיביים עבור הפעילות שלהם מצד אחד וסביבת עבודה שקטה וסולידית מנגד, כיאה ל-DNA של המפתחים, שרובם יוצאי מדינות אנגלו-סקסיות.

צריך לשים לב גם לפרקטיקה – עמידה בלוחות זמנים ותקציב

גורם חשוב נוסף הינו עמידה ביעדי התקציב ולוחות הזמנים, כאשר אלה מאותגרים כל פעם מחדש. כשחושבים חדשנות ויצירתיות בעולם ההיי-טק והביו-טק אפשר לתהות ולחשוב שסוגיית התקציב אינה מהווה מגבלה, אלא שהיכולת להביא את ה"חלום" למציאות – דורש גם עמידה ביעדי התקציב. כמתכננים יש לנו שאיפה שבצדה אחריות – לממש את החלום ואפילו להפתיע מעבר לציפיות, כאשר כל אלו במסגרות הדוקות ומנוהלות היטב – גם בלוחות זמנים ובתקציב.

אז כשאתם באים לעצב את המשרד הבא שלכם או לשפץ את הקיים – תשאלו את עצמכם עד כמה החדשנות עשויה לשרת את הצרכים של הפירמה ואת סביבת העבודה שלכם ועד כמה המתכננים מתאימים לתפיסת עולמכם.

 

הכותב הוא שותף במשרד גל & מצליח אדריכלים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים