מהי הסיסמה שהעמידה את הבריטים בסיכון הגבוה ביותר למתקפות סייבר?

שתי סיסמאות איפשרו לפרוץ את החשבונות האישיים של יותר מחצי מיליון בריטים במהלך השנה האחרונה - מהן? ולמה הבריטים חוששים מהאפליקציות של אובר ואינסטגרם?

יותר מ-600 מתקפות סייבר בשנה החולפת. בריטניה. אילוסטרציה: BigStock

אם סיסמת המחשב שלכם-ן היא 'ליברפול' או 'סופרמן' ואתם-ן בריטים, הרי שאתם-ן נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לפריצה של המחשב, כך לפי מטה התקשורת הממשלתית הבריטי, ה-GCHQ – סוכנות ביון בריטית האחראית לספק מודיעין ואבטחת מידע לממשלה ולצבא – באמצעות מודיעין אותות (סיגינט).

שתי הסיסמאות הללו יחד, איפשרו לפרוץ את החשבונות האישיים של יותר מחצי מיליון(!) בריטים בשנה האחרונה. לעתים קרובות, ההאקרים מכרו או חלקו ביניהם את הסיסמאות, שבאמצעותן הם פרצו.

באופן מדאיג, השימוש בסיסמאות '123456' ו'סיסמה', עדיין ממשיך להיות נפוץ, על פי הסקירה השנתית של הגנת הסייבר שנערכה על ידי המחלקה לפניות הציבור של GCHQ.

על פי הדו"ח השנתי ל-2019 של NCSC, המרכז הלאומי לאבטחת סייבר בבריטניה, שהוא חלק מה-GCHQ, הרי שבעוד שרוב הבריטים מצפים להיות קורבן לפשעי הסייבר, רק שליש מהם אמרו כי הם יודעים להגן על עצמם.

יותר מ-600 מתקפות סייבר בשנה החולפת נגד בריטניה 

סיארן מרטין, מנכ"ל NCSC, אמר כי המחלקה בראשותו הגנה על בריטניה מפני יותר מ-600 מתקפות סייבר בשנה החולפת, רבות מהן הגיעו ממדינות עוינות. כך, המספר הכולל של מתקפות שטופלו על ידם עומד על כמעט 1,800 – מאז הקמת המרכז בשנת 2016.

בדו"ח נאמר כי תוצאות סקר הסייבר הראשון שנערך בבריטניה אי פעם חשפו כי בקרב מרבית האנשים החשש מאובדן כספים כתוצאה מפשע הסייבר לא היה הדאגה הגדולה ביותר שלהם, אלא גם סוג ההתקפה המקוונת שממנה הם צפויים לסבול.

שליש מהציבור הבריטי אמר כי יש לו גם חששות משמעותיים מהאקרים שיצליחו להשיג גישה לתמונות, או למידע אישי אחר. לכן, הנסקרים הביעו חשש משימוש באפליקציות מסוימות, דוגמת אובר ואינסטגרם, שעלולות, לדעתם להשיג מידע אישי זה בלא ידיעתם.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    שכחתם להוסיף מין נקבה לבריטים-ות, נמצאים-ות. רואים שמי שכתב את זה הוא פריבילג ומיזוגן-נית

  2. דודי

    יש פתרונות adaptive 2FA עם יכולות intelligence מובנים . נהול סיסמאות הולך ונעלם

אירועים קרובים