נשים ומחשבים: מלי ביצור פרנס, תפן ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מלי ביצור פרנס, מנכ"לית קבוצת הייעוץ תפן

מלי ביצור פרנס, שותפה בקבוצת תפן. צילום: קובי בן משה

שם: מלי ביצור פרנס.

תפקיד: מנכ"לית קבוצת הייעוץ תפן.

השכלה ושירות צבאי: בעלת תואר B.Sc בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת ת"א. מהנדסת תעשייה וניהול שעוסקת בהתייעלות כבר 17 שנים. 

כעתודאית, שירתתי בתפקיד ראש תחום התייעלות במטה חיל האוויר. לאחר מכן כיהנתי בתפקידים שונים, כמנהלת שיווק בכירה במגזר הביטחוני/ממלכתי בחברת אלטל טכנולוגיסטיקה, כמנהלת מערך השיווק והפיתוח העסקי בחברת לוג הנדסה, כסמנכ"לית פיתוח עסקי של חברת אביב, ועוד. בתפקידי האחרון הקמתי וניהלתי את היחידה למצוינות והתייעלות בתעש מערכות

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כל חיי אני עוסקת בייעוץ לארגונים, והמציאות הטכנולוגית הדינאמית מחייבת גם אותי להדביק את הקצב ולשלב פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בעבודת הייעוץ. במשך שנים התעסקתי בהתאמת פתרונות טכנולוגיים בעיקר לתעשייה הביטחונית, וכיום בתפן אני מובילה בשנתיים האחרונות שני מהלכים אסטרטגיים: מיקוד עסקי בטכנולוגיות ופתרונות מעולם הבינה המלאכותית, כנדבך מרכזי בשירותי הייעוץ הארגוני והעסקי שמספקת החברה, והטמעת חברות מוצר בתוך מעטפת הייעוץ, במטרה לקדם חדשנות טכנולוגית ולספק ללקוחות פתרונות In-House שלמים.  

בתוך כך הקמנו חטיבת טכנולוגיה ותפן מיזגה לאחרונה לקבוצה את חברת קומיטיגו, אשר פיתחה מנוע חוקה (Rule-Based) מבוסס בינה מלאכותית לצורך קבלת החלטות ארגוניות, חיזוי עסקי ושיבוץ לוחות עבודה, על בסיס ניתוח ביג-דטה, וגם את חברת ESI, שמפתחת גם כן פתרונות עסקיים המבוססים על מנוע חוקה. בנוסף, תפן חתמה על שיתוף פעולה עם חברת אלגו-טרייס, שבמסגרתו הוקמה חטיבה חדשה לבינה מלאכותית בתפן. אלגו-טרייס מפתחת כלי של חיזוי עסקי ואופטימיזציה ארגונית ותפעולית באמצעות ניתוח מאגרי מידע גדולים.

בעקבות המהלכים הללו תפן תפעל כעת בארבע זרועות: חטיבת חדשנות ובינה מלאכותית, חטיבת פתרונות IT, חטיבת ייעוץ אסטרטגי וניהולי, וחטיבת יישום, תכנון וביצוע. 

גולת הכותרת היא שתפן נבחרה מבין המון חברות ייעוץ להיות זו שתחקור, תפתח ותוביל את המכון לתעשייה מתקדמת בישראל.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני באופן כללי לא מאמינה במונח אפליה. אני מאמינה שכל אחד צריך רק להחליט מה הוא רוצה להשיג, ואם הוא מספיק טוב – הוא יצליח. ועדיין הייתי שמחה לראות יותר נשים בתעשייה. לנשים יש יכולות מדהימות שמאפשרות להן לג'נגל בין כמה משימות במקביל, ותוך כדי לשמור על איזון מופתי בין קריירה לחיי בית ומשפחה, ואני חושבת שהיתרונות הללו בהחלט מתרגמים גם להצלחות בשטח.

תפן ערכה לאחרונה סקר שהעלה שאחוז הנשים בתעשייה נמוך משמעותית מאחוז הגברים, וכשמדובר בנשים בכירות – אז המספרים כמובן יורדים אף יותר. לכן אני חושבת שצריך להתחיל מזה שכל מנהל יעשה שינוי מגמה בגזרה שלו, ידאג להעסיק נשים מצויינות גם לתפקידים בכירים, כדי לייצר מהפכה כוללת.

אני באופן אישי גאה בכך שעם כניסתי לתפקיד המנכ"ל בתפן שיניתי את השדרה הניהולית והפכתי אותה לכזו שיש בה רוב נשי, המהלך הזה ללא ספק הוכיח את עצמו, ואני מאמינה שהתוצאות העסקיות אליהן תפן הגיעה בשנתיים האחרונות הן הרבה בזכות הנבחרת האנושית שבנינו וטיפחנו בחברה.

האם נתקלת באפליה כזו? שוב – לא הייתי מכנה את זה 'אפליה', אבל אני מודה שלא אחת הרגשתי ששופטים אותי לפני שמכירים אותי על בסיס סממנים חיצוניים ולא רלוונטיים. בתור אישה יחסית צעירה, עם נוכחות ויזואלית בולטת וצבעונית ששונה בנוף של היועצים האסטרטגיים, היה אנשים שהטילו בי ספק והרימו גבה לגבי היכולת של התעשייה להכיל אנשים לא שגרתיים כמוני, לפני שבכלל בדקו מה יש לי להציע. למרבה ההפתעה רוב האנשים הללו היו דווקא נשים. אבל אני מבחינתי תמיד האמנתי שמי שטוב מצליח, וכל שאר רעשי הרקע מסביב לא יעמדו בדרכו של אף אחד שהוא מוכוון מטרה, וכך היה.

מנסיוני האישי, מול המנהלים הבכירים ביותר במשק, הנושא המגדרי הוא לא רלוונטי ורק התוצאות קובעות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    שימו לב מי צילם..קובי בן משה - מנכ"ל חברת אביב המתחרה הגדולה של תפן

אירועים קרובים