יזמיות? מיקרוסופט ומלינדה גייטס עשויות להשקיע בפיתוח שלכן

שלוש קרנות, בהן של הענקית מרדמונד ושל הפילנתרופית, ישקיעו שישה מיליון דולר בסטארט-אפים שמובילות נשים ושפיתחו פתרונות לעולם הארגוני

נשים יזמיות? הידיעה הזאת מיועדת לכן. צילום אילוסטרציה: BigStock

גם במיקרוסופט מבינים את הצורך בעוד נשים יזמיות ואת תרומתן לעולם הטכנולוגיה, וזאת כנראה הסיבה שהחברה החליטה לבצע שוב, בפעם השנייה, תחרות לבחירת מיזמים שלהן להשקעה. קרן ההון-סיכון שלה, M12, חברה לצורך כך לקרנות פיבוטל ונצ'רס של מלינדה גייטס – רעייתו של המייסד, ביל גייטס, ומיי פילד, והשלוש מציעות לזוכות בתחרות השקעות בסך כולל של שישה מיליון דולר. מדובר בסכום הגבוה ב-50% מזה שקיבלו הזוכות בתחרות בשנה שעברה, שעמד על ארבעה מיליון דולר.

הקרנות צפויות לבחור ארבע חברות סטארט-אפ שמציעים לארגונים מוצר, שירות או פלטפורמה, שפותרים צורך עסקי בשוק האנטרפרייז העולמי. התחרות מיועדת לחברות המפתחות פתרונות טכנולוגיים בארצות הברית, אירופה, הודו, קנדה (למעט קוויבק) וישראל. יתקבלו אליה רק חברות שבין המייסדים שלהן יש לפחות אישה אחת ושהן גייסו עד ליום ההרשמה סכום שלא עולה על חמישה מיליון דולר. לצד הסכום, הזוכות יקבלו גישה למשאבים טכנולוגיים, מנטורינג והטבות נוספות.

ההרשמה לתחרות נפתחה אתמול (ה') ותסתיים ב-15 בדצמבר, והגמר שלה יתקיים ב-18 וב-19 במרץ 2020. ההכרזה על הזוכות תתבצע זמן קצר אחר כך – בקרנות המארגנות לא מציינים מתי בדיוק. שני סטארט-אפים בתחום התוכנה הארגונית יזכו בשני מיליון דולר כל אחד, ושני סטארט-אפים בעולם הדיפ-טק, שמחדשים באמצעות התקדמות מדעית ומחקרית משמעותית, יזכו במיליון דולר כל אחד.

סרטון ההכרזה על התחרות

הקרנות מבקשות לא רק להגדיל את הגיוון בפורטפוליו ההשקעות שלהן, אלא גם להעלות את המודעות לפער המימון הקיים וליתרונות הטמונים בהפצה שוויונית של ההון, שכן השקעה בחברות בהובלת נשים חיונית לצמיחה הכלכלית ולצמצום הפער המגדרי. אם נשים יזמיות יקבלו מימון זהה לזה שמקבלים יזמים גברים, בבוסטון קונסלטינג גרופ מעריכים שהכלכלה העולמית תוכל לצמוח בחמישה טריליון דולר.

פגי ג'ונסון, סגנית נשיא מיקרוסופט לפיתוח עסקי, ציינה כי "התחרות בשנה שעברה הדגישה שקיימות יזמיות המפתחות פתרונות חדשניים, שאינן מקבלות גישה שווה להון. איננו יכולים להמשיך ולהרשות לעצמנו להשאיר רעיונות טובים בשלבים ראשוניים בלבד. עלינו לסייע ולפלס עבור יזמיות את הדרך, וזה מה שנעשה בתחרות זו".

לדברי גייטס, "הטכנולוגיה מעצבת את חיינו באנספור דרכים, אך היא לעולם לא תגיע למלוא הפוטנציאל שלה אם נשים ורעיונותיהן לא ייוצגו באופן שוויוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים