נשים ומחשבים: שיר מצישבסקי, נטורל אינטליג׳נס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שיר מצישבסקי, מפתחת ביג דטה בנטורל אינטליג׳נס

שם ותפקיד: שיר מצישבסקי, מפתחת ביג דטה.

ותק בתפקיד: 3 שנים בנטורל אינטליג׳נס, 7 שנים כמפתחת בסך הכל.

תפקידים קודמים: לפני תפקידי בקבוצת הדטה, עבדתי כמפתחת Fullstack בנטורל. לפני כן, עבדתי שנה וחצי כמפתחת פולסטאק ב-Tracx ו-2.5 שנים כמפתחת ב-8200.

השכלה/שירות צבאי: שירות קבע במרכז הטכנולוגי של 8200.

משפחה: בזוגיות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עוד כילדה הסתכלתי על טכנולוגיה בעיקר ככלי מגניב ליצור דברים, ולכן בניתי לי ולחברות אתר אינטרנט בגיל 12. מצד שני, אחרי בגרות במדעי המחשב ובפיזיקה, קיבלתי את הרושם השגוי, שהתחום פחות יצירתי משהיה נדמה לי לפני כן. למזלי, בשירות החובה שלי השתמשתי במערכות שנבנו ביחידה כאנליסטית והבנתי אילו דברים מדהימים ניתן ליצור באמצעות תוכנה וקוד.

זה היה הרגע שגרם לי לשקול מחדש את התחום כמקצוע, ועל אף שפסחתי על קורס רשמי לתפקיד, הצלחתי לעשות את המעבר לקבע כמתכנתת. אני מאד מקווה שכיום עולם התוכנה כבר לא מצטייר לאנשים כ״אפור״ כפי שהוא אולי היה נשמע בעבר, ושיותר ויותר אנשים יצירתיים יעזו להיכנס אליו, זה עושה פלאים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני יודעת שיש, אך בזכות מאמצים רבים של החברות עצמן וארגונים התנדבותיים רבים, חל שיפור משמעותי בשילוב של נשים בתעשייה. בנטורל עצמה יש משמעותית יותר נשים בתפקידי פיתוח משהיו כשהתחלתי לעבוד בחברה, וזה משמח אותי מאד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי, לא נתקלתי באפליה אישית כלפיי, אך כן ביחס חריג בתחילת הדרך, בעיקר כשהייתי אישה יחידה בקבוצה/בתחום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים