כשביל גייטס ביקר בישראל

גייטס, המייסד ומי שהיה אז מנכ"ל מיקרוסופט, הגיע לארץ החודש לפני 14 שנים, והתרשם מהתעשייה הישראלית ומהפעילות המקומית של החברה

ביל גייטס במסיבת עיתונאים, במסגרת ביקורו בישראל באוקטובר 2005. צילום ארכיון: פלי הנמר

באוקטובר 2005, במוצאי שמחת תורה, החל ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט ומי שהיה אז מנכ"ל החברה, את ביקורו בישראל. זו הייתה הפעם הראשונה שלו בארץ בכלל, ומאז שנחנך הסניף המקומי ב-1989.

הביקור עורר תהודה רבה וזכה לסיקור תקשורתי רחב ביותר. במהלך הביקור, שנמשך יומיים בלבד, נפגש גייטס עם ראש הממשלה דאז, אריאל שרון ז"ל, ועם ממלא מקומו ומי שהיה באותם הימים שר האוצר, אהוד אולמרט. בנוסף, הוא ערך פגישות עם בכירי התעשייה – מצ'ק פוינט, אמדוקס, נייס ועוד. הוא נפגש גם עם עובדי מיקרוסופט בארץ וביום השני והאחרון לביקורו השתתף בכנס השנתי TECH ED, שבו לקחו חלק מנמ"רים ומנכ"לים בכירים, חברי פורום C3 של אנשים ומחשבים.

ביל גייטס עם דני ימין, המנכ"ל דאז של מיקרוסופט ישראל (מימין). צילום ארכיון: פלי הנמר

ביל גייטס עם דני ימין, המנכ"ל דאז של מיקרוסופט ישראל (מימין). צילום ארכיון: פלי הנמר

שלוש שנים אחרי הביקור ההיסטורי, ביקר בישראל מחליפו של גייטס, סטיב באלמר. המנכ"ל הנוכחי, סאטיה נאדלה, עשה זאת ב-2016.

במהלך השנים מביקורו של גייטס ועד עכשיו הגיעו לישראל מנכ"לים נוספים של חברות היי-טק רב לאומיות, כגון יבמ, דל, EMC (כל אחד בנפרד, בטרם החברות מוזגו), סיסקו (גם ג'ון צ'יימברס, ידידו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל, וגם מחליפו, צ'אק רובינס), אורקל (הן לארי אליסון והן צפרא כץ, הישראלית לשעבר) ואפל. מנכ"ל סאפ, ביל מק'דרמוט, שהודיע בסוף השבוע על פרישתו, היה אמור לבקר בישראל ב-2012, אבל הביקור בוטל ברגע האחרון באופן מפתיע.

עובדות מיקרוסופט דאז. מימין: ענת שני, שי-לי שפיגלמן, שלי לנצמן וצופית חן. צילום ארכיון: פלי הנמר

עובדות מיקרוסופט דאז. מימין: ענת שני, שי-לי שפיגלמן, שלי לנצמן וצופית חן. צילום ארכיון: פלי הנמר

כאמור, השלוחה הישראלית של מיקרוסופט נוסדה ב-1989, ביוזמתו של אריה סקופ, שכיהן כמנכ"ל החברה בישראל עד 2004. דני ימין, שהחליף את סקופ, הוא זה שאירח את גייטס בישראל. ימין כיהן כמנכ"ל החברה עד 2015, אז הוא עבר לתפקיד בכיר במטה החברה העולמית. שלי לנצמן החליפה אותו עד לפרישתה בקיץ האחרון. רונית אטד, שהייתה מנכ"לית אלעד מערכות, היא המנכ"לית הנוכחית של מיקרוסופט ישראל.

לפניכם כמה תמונות מהביקור ההיסטורי של גייטס בישראל, מארכיון אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים