על מה נדבר ובאילו כנסים ניפגש אחרי החגים?

כמדי שנה, קבוצת אנשים ומחשבים מכינה בימים אלה את הכנסים והאירועים החשובים והשווים של עולם ההיי-טק - מערים חכמות ועד לחינוך, מבריאות ועד למחשוב ממשלתי, ומה שמסביב ● מה בתכנית?

עוד שנה של כנסים ו-ועידות. צילום אילוסטרציה: BigStock

תקופת החגים נמצאת כפסע לקראת סיומה – מיד אחרי סוכות, חול המועד ושמחת תורה. עניין של שבוע וחצי, והיא מאחורינו. בינתיים, רגע לפני שנכנסים שוב להדממה (ולו חלקית), ומבלים עם המשפחה בסוכה או בחופשה בארץ או בחו"ל, הנה הצצה לאירועים שצפויים להתקיים בחודשים הקרובים, שבהם ידברו על הנושאים המרכזיים שעל סדר היום הטכנולוגי.

ב-18 בנובמבר תיפתח בברצלונה התערוכה הבינלאומית השנתית הגדולה בנושא ערים חכמות, ששמה, בפשטות, Smart City. תחום הערים החכמות ממשיך לצבור נפח, והתערוכה השנה גדולה מאלה שהתקיימו בשנים הקודמות. היא עוסקת בנושא החשוב של אורבניות בהיבטים השונים שלה, למעשה – כל מרקם החיים, כאשר הטכנולוגיה היא, כמו תמיד, זו המאפשרת את כל הטוב הזה.

התערוכה מעניינת במיוחד בגלל ההשתתפות הגדולה יחסית של ישראל. מספר רשויות מקומיות, ובראשן עיריית תל אביב-יפו, מציגות באירוע, לצד חברות סטארט-אפ ישראליות, שמנצלות את האירוע למפגשים בלתי אמצעיים עם בכירים במגזר המוניציפלי, שמגיעים אליו מעשרות מדינות.

הנושא המרכזי של הכנס השנה, שמתקיים לצד התערוכה, הוא שיתוף פעולה בין ערים חזקות לחלשות, כדי לשבור עבור אלה האחרונות את תקרת הזכוכית בתחום. כרגע נדמה שהתחום הוא נחלתן של הערים המבוססות, בעוד שערי הפריפריה נותרות מאחור. זה נכון בכל העולם, כולל בישראל.

סוגיה זו תהיה בין הנושאים המרכזיים גם בכנס הישראלי השנתי של הערים החכמות, TLV Urban, שייערך בינואר, בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. הכנס, שנערך כבר יותר מעשור, יעסוק בהיבטים השונים של חיי העיר – תחבורה, חינוך, איכות סביבה, בריאות ועוד – ובמערכות מערכות טכנולוגיות לשיפור השירות לתושב. לצד הכנס תתקיים תערוכת סטארט-אפים בתחום העיר החכמה, כאשר הפרס הראשון יהיה זוג כרטיסים לתערוכה שתתקיים בברצלונה ב-2021. שוויו של הפרס נאמד ב-1,000 יורו.

פרטים נוספים על מכרז הענן הממשלתי – בכנס e-Gov

התקשוב הממשלתי עומד בפני אתגרים משמעותיים ביותר, בין היתר על רקע מכרז הענן שהממשלה עומדת לפרסם, שיביא להקמת ענן מקומי של אחת מענקיות הענן – זו שתזכה. בכך יוסרו חסמים רבים שמונעים מגופי ממשלה וגופים אחרים מפוקחי רגולציה לעבור לפעילות ענן מלאה. זה יהיה הנושא החם בכנס e-Gov המסורתי של אנשים ומחשבים, שייערך ב-12 בדצמבר, בשיתוף פורום המנמ"רים בממשלה. ראש רשות התקשוב, שחר ברכה, וצוות המנהלים ברשות צפויים לדווח בכנס על תוצאות המגעים שהם ינהלו בשבועות הקרובים עם ראשי חברות הענן ועל הפרטים השונים הנוגעים למועד המכרז הממשלתי.
בנוסף, יעסוק הכנס בשלושה נושאים שעומדים על סדר היום של התקשוב הממשלתי: דיגיטל וחדשנות ואנליטיקה של דאטה ביישומי הממשלה, סייבר ותשתיות, וכן המסלול המסורתי בנושא תחבורה, כאשר על הפרק התחבורה השיתופית ומיזם הקארפול.

במקביל ל-e-Gov, באותו היום, ייערכו שתי ועידות מגזריות חשובות ביותר. ועידה אחת, D-Health, תעסוק בנושא החם של בריאות דיגיטלית – בהעמדת המטופל במרכז כמנוע מרכזי לשינוי ושיפור השירות, ברפואה מותאמת אישית ועוד. גם השנה יתקיים הכנס, שמופק אף הוא על ידי אנשים ומחשבים, בשיתוף משרד הבריאות ומנמ"רי ארגוני הבריאות בישראל. לצד הכנס תתקיים, זו השנה השנייה ברציפות, תחרות סטארט-אפים שמפתחים פתרונות לעולם הבריאות. בין הפרסים: אירוח בחממת אלפא זון של יבמ.

ועידה נוספת שתתקיים באותו היום תעסוק בניהול מסמכים וידע, ותתמקד במגמות הצפויות בתחום בעשור החדש: יותר שירות, יותר טכנולוגיה, יישומי בינה מלאכותית בניהול מידע, ארכיונים במאה ה-21 ועוד.

כבכל שנה, גם את 2020 נפתח באירוע המרכזי של ענף ה-IT מזה 15 שנים: טקס מצטייני המחשוב וטקס הכתרת המנמ"רים המצטיינים. התחרות כוללת שורה של קטגוריות וההרשמה אליה נמצאת בימים אלה בעיצומה.

כנס מרכזי נוסף של אנשים ומחשבים, שיתקיים גם השנה, הוא זה שעוסק בחינוך. השנה יושם באירוע דגש על תערוכה שתציג פתרונות רחבים לעולם ההדרכה, ציוד קצה, מרכזי סימולציה, רובוטיקה, בינה מלאכותית, סייבר, מולטימדיה וסטארט-אפים. לצד התערוכה תיערך מליאה בשיתוף קרן אתנה, שמובילה את פרויקט ארגז דיגיטלי לכל מורה מזה 12 שנים.

כמו כן, במהלך השנה נמשיך בפעילות השוטפת של הפורומים המקצועיים של אנשים ומחשבים, בהם פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3, פורום Data Science, פורום CSC , פורום ניהול הידע KMI ופורום מנהלי התשתיות. במקביל, נמשיך לשרת את קהילת ה-IT בישראל בעשרות כנסי לקוחות ו-ועידות מקצועיות.

מיזמים חדשים באנשים ומחשבים

ב-2020 צפויה קבוצת אנשים ומחשבים ליישם מספר מוצרי דיגיטל חדשים, על מנת לפנות לקהלים חדשים, לצד אלה הקיימים. מה שבינתיים מותר לספר הוא שכחלק מעדכונים אלה מתעתדת הקבוצה להשיק פודקאסט שיעסוק בנושאי הליבה של עולם ההיי-טק העולמי בכלל והישראלי בפרט. הפודקאסט יופק על ידי נציגות ספוטיפיי ישראל. זאת, במקביל למיזמים שכבר פועלים ומורגשים בשטח: ערוץ הטלגרם, שבו ניתן לראות ידיעות נבחרות שלנו, ובכלל, נוכחות מוגברת שבה אנחנו נוקטים באחרונה ברשתות החברתיות. על מיזמים אלה מנצח מנהל הדיגיטל של אנשים ומחשבים, רון קסלר.

את הכנסים והאירועים, כמו גם את הנעשה בתחומי הטכנולוגיה וההיי-טק בארץ ובעולם, תמשיך ללוות המערכת המקצוענית של אנשים ומחשבים, בהובלת העורך, יניב הלפרין, וצוות הכתבים והעורכים: יוסי הטוני, סגן העורך הראשי, רלי כהן, סגנית העורך, גלי פיאלקוב, נחמה אלמוג, קרן גביש, צבי קצבורג, ג'ון בן זקן ואבי בליזובסקי.

חג סוכות שמח ולהתראות בחול המועד – גם אז, נמשיך לעדכן אתכם בכל הדברים החשובים והמעניינים בטכנולוגיה ובהיי-טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים