האירוויזיון בתל אביב זכה בפרס חדשנות וטכנולוגיה

מארגני פרס Venice TV העניקו דוז פואה לתחרות התל אביבית, שהופקה בסיוע טכנולוגיה רבה ● זה היה האירוויזיון הראשון שבו הועבר השידור במקביל ובמלואו לבעלי מוגבלויות

דוז פואה? לא בקרב גולשי ויקיפדיה. אירוויזיון 2019

אחרי שהסתיים האירוויזיון במאי האחרון זכתה התחרות, שהתקיימה בתל אביב, להתפעלות מצד המומחים, העיתונאים וחלק ניכר מהקהל, בין היתר בשל החדשנות הטכנולוגית שהמפיקים, איגוד השידור האירופי ובעיקר תאגיד השידור הישראלי כאן, הפגינו במהלכה. האירוויזיון כלל השנה שימוש באמצעים טכנולוגיים לא מעטים, שבין היתר אפשרו, בפעם הראשונה, הנגשה מלאה של התחרות לבעלי מוגבלויות.

ההתפעלות קיבלה אישור לפני ימים אחדים, כשהוכרז כי האירוויזיון זכה בפרס Venice TV לחדשנות וטכנולוגיה לשנת 2019. בין הזוכים בפרס השנה, בקטגוריות שונות, נמצאות גם הפקות של הערוצים סמית'סוניאן מסקוטלנד ואל ג'זירה, כמו גם הפקה אירית והמיני סידרה המדוברת צ'רנוביל.

בין האמצעים הטכנולוגיים שהפקת האירוויזיון, שהוא אירוע הבידור הנצפה ביותר בעולם, השתמשה בהם השנה היו מסכי לדים ומערכת המחשוב של איגוד השידור האירופי, שמרכזת את תוצאות ההצבעות, שמגיעות מהקהל והשופטים ביותר מ-40 המדינות שלקחו חלק בתחרות.

השמואלי'ז - הזוכים בהאקתון של האירוויזיון. צילום: מונטאג', חנן בר אסולין ואיגור פרברוב

השמואלי'ז – הזוכים בהאקתון של האירוויזיון. צילום: מונטאג', חנן בר אסולין ואיגור פרברוב

כאמור, בכאן שמו השנה דגש, בפעם הראשונה בתולדות האירוויזיון, על הנגשה מלאה שלו לבעלי מוגבלויות: התחרות הועברה, במקביל לשידור החי הכללי, בשידורים שמותאמים לבעלי מוגבלויות – עיוורים וכבדי ראייה, חירשים וכבדי שמיעה, ובעלי מוגבלויות קוגניטיביות. כמה חודשים לאחר האירוויזיון, כאן הפעילה מערכת שידורים דומה בבחירות שנערכו בחודש שעבר. בנוסף, על מנת לסייע לכאן ולאיגוד השידור האירופי בשידורים לבעלי מוגבלויות בעתיד, ערכו שני הגופים, כחלק מהאירועים סביב האירוויזיון, האקתון לסטארט-אפים.

הולנד היא המדינה שזכתה בתחרות השנה ואירוויזיון 2020 יתקיים ברוטרדם – שם לומדים מתל אביב, ומתכננים גם הם הפקה טכנולוגית והאקתון דומה לזה שנערך השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים