SKF השבדית רכשה חברת בינה מלאכותית מישראל בעשרות מיליוני דולרים

החברה מחיפה ומיישמת תוכנה ושירות מבוסס בינה מלאכותית לשיפור ביצועי מכונות ● מרכז המו"פ שלה יהפוך למרכז מצוינות של SKF לפיתוח ולמחקר בתחומי הבינה המלאכותית, הלמידה החישובית והביג דטה

מקימי פרסנסו. מימין: איתן וסלי, המנכ"ל, ד"ר דוד אלמגור, יו"ר פעיל, ודדי לביד, מנהל המו"פ הראשי. צילום: יח"צ

התאגיד התעשייתי השבדי SKF הודיע היום (ב') כי רכש את פרסנסו – חברה מחיפה שמפתחת ומיישמת תוכנה ושירות מבוסס בינה מלאכותית לשיפור ביצועי מכונות. החברה לא מסרה את סכום הרכישה, אולם הוא מוערך בשוק בבין 30 ל-40 מיליון דולר.

מפרסנסו נמסר כי יכולות הבינה המלאכותית שלה מאפשרות למפעלים תעשייתיים לאתר כשלים זמן רב מראש, כאלה שבעבר לא היו ניתנים לגילוי. גילוי הכשלים נעשה באופן אוטומטי וללא צורך להעסיק מדעני נתונים. בחברה אומרים שהפתרון שלהם מגבירים את התפוקה וההכנסות במפעלים תעשייתיים על ידי צמצום מקרי השבתה לא מתוכננים וייעול תהליכי התפעול והייצור.

פרסנסו נוסדה ב-2015 על ידי איתן וסלי, המנכ"ל, דדי לביד, מנהל המו"פ הראשי, וד"ר דוד אלמגור, שמשמש כיו"ר פעיל של החברה. היא גייסה עד כה שלושה מיליון דולר ולקוחותיה כוללים, בין השאר, יצרנים תעשייתיים באירופה ובארצות הברית. לאחר השלמת הרכישה, מרכז הפיתוח של פרסנסו בחיפה יהפוך למרכז מצוינות של SKF לפיתוח ולמחקר בתחומי הבינה המלאכותית, הלמידה החישובית והביג דטה. בחברה אומרים כי כל העובדים ימשיכו את עבודתם. את מרכז המצוינות ינהל לביד, שאף יהיה אחראי על כל יוזמות הבינה המלאכותית ב-SKF.

פעם ראשונה שהתאגיד השבדי משקיע בישראל

זוהי השקעה ראשונה של SKF בישראל. ויקטוריה ואן קמפ, סמנכ"לית טכנולוגיות ונשיאה לחדשנות ופיתוח עסקי בתאגיד השבדי, אמרה כי "המהות שלנו היא מערכות סובבות אמינות, הובלה טכנולוגית ופתרון בעיות. פרסנסו מביאה עמה צוות של מפתחי בינה מלאכותית ברמה עולמית, עם פתרון אנליטיקה מוכן. יחד אנחנו נשנה את האופן שבו התעשייה מסתכלת על האמינות של ציוד מכני ונהפוך את הבינה המלאכותית לחלק אינטגרלי מתהליך הייצור".

וסלי אמר כי "שירותי בקרת הציוד הסובב של SKF ישתלבו עם פתרון האנליטיקה התעשייתית שלנו. אנחנו מאמינים שהשילוב של בקרה מסורתית ובינה מלאכותית מציע למפעלים תעשייתיים את האופציה הטובה ביותר לפיתוח תחזוקה 4.0".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים