המשבר ב-WeWork: תפטר עובדים ולא תיכנס לתחום המגורים המשותפים בישראל

המנכ"לים החדשים של החברה הודיעו לעובדים על הפיטורים - שלפי ההערכות צפויים להגיע לאלפי משרות ● המהלכים מבוצעים לאחר הקפאת ההנפקה שלה בנסדא"ק והתפטרות המנכ"ל, אדם נוימן

WeWork. צילום: BigStock

WeWork החליטה על הקפאת פרויקטי המגורים המשותפים שהיא הכריזה על כניסה אליהם, וצפויה להודיע בקרוב על סבב פיטורים נרחב – כך לפי דיווחים. המהלכים הללו הם תוצאה של המשבר שמתחולל בחברה בימים אלה, ובמרכזו הקפאת ההנפקה שלה בנסדא"ק והתפטרותו של המנכ"ל, אדם נוימן, שהוא גם בין שני מייסדיה.

בשלב זה לא ברור באיזה היקף יהיו הפיטורים והיכן בדיוק הם יבוצעו, אולם נראה כי מדובר בגל מסיבי. ההערכות כמה משרות עתידה החברה לקצץ נעות בין כ-2,000, או קצת יותר מ-12% מהעובדים שלה, לכ-5,000, המהווים שליש מכוח העבודה שלה. מספר עובדי WeWork בישראל עומד על 500 ולא ידוע כמה מהם ילכו הביתה, בהנחה שהפיטורים יגיעו גם לכאן.

בדיווח שפורסם בבלומברג בסוף השבוע צוין כי המנכ"לים החדשים של WeWork, ארטין מינסון וסבסטיאן גנינגהיים, ושותפו של נוימן לייסודה, מיגל מקלבי, הודיעו לעובדים על גל הפיטורים הצפוי.

בנוסף, החברה החליטה להקפיא פרויקטים למגורים משותפים שאותם היא הייתה אמורה לבצע יחד עם יזמי נדל"ן בתל אביב ובירושלים. הפרויקטים הללו אמורים היו להצטרף למתחם המגורים המשותפים שהחברה כבר מפעילה בניו-יורק.

WeWork נוסדה ב-2010 והיא נמצאת בבעלות We Company. החברה פועלת בתפוצה עולמית רחבה – בכ-11 ערים ב-29 מדינות, ובשיאה היא הייתה שווה 47 מיליארד דולר. אלא שבאחרונה נקלעה החברה למשבר, שהביא להחלטה להקפיא את ההנפקה שלה בנסדא"ק ולהתפטרותו של נוימן עקב דרישה של משקיעים, ובראשם סופטבנק. לאחר שנוימן עבר להיות יו"ר לא פעיל של החברה, דווח כי סופטבנק שוקל להשקיע בה מיליארד דולר נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים