מה אתם יודעים על הסיסמאות שלכם? גוגל תעזור במידע הנחוץ

ענקית החיפוש ממאונטיין וויו הודיעה כי החלה לשלב את כלי בדיקת הסיסמאות שלה בחשבון גוגל של כל משתמש, וזה יעזור להם לגלות האם סיסמאותיהם נחשפו לאחרים, האם אלו סיסמאות בשימוש חוזר או שמא בחרו פשוט בסיסמה חלשה

מעכשיו: סיסמה אחת לכל אתרי ואפליקציות הבורסה. אילוסטרציה: BigStock

גוגל – בהתאמה מלאה לחודש המודעות הלאומי לאבטחת סייבר שנערך לאחרונה בארצות הברית – הודיעה כי החלה לשלב את כלי בדיקת הסיסמאות שלה בחשבון גוגל של כל משתמש.

הכלי נגיש באמצעות גישה ללשונית האבטחה בדף החשבון האישי, והוא מאפשר לכל משתמש לבחון בעצמו האם יש בעיה בסיסמאות האבטחה השמורות. מדובר בסיסמאות אותן שומר הדפדפן באמצעות מנהל הסיסמאות המובנה שלו, כדי שמשתמשים לא יצטרכו לחזור ולהקליד אותן בביקור חוזר באתרים – והן נשמרות רק עם אישור.

כניסה לחשבון גוגל. צילום: BigStock

כניסה לחשבון גוגל. צילום: BigStock

הבדיקה מאפשרת לראות האם הסיסמאות נחשפו בגלל בעיות שקשורות לאתרים או לצד שלישי, וכן ניתן לבחון היבטים כמו שימוש באותו שם משתמש ובאותה סיסמה עבור אתרים שונים.

הבדיקה נמשכת מספר שניות בלבד והתוצאות מוגשות בחלוקה לשלוש קטגוריות: סיסמאות שנחשפו לאחרים, סיסמאות בשימוש חוזר, וחשבונות עם סיסמה חלשה. בכל מצב ניתן לגשת לדף שמציע טיפים ועזרה כיצד לפתור את הבעיות. כמו כן ניתן לטפל בכל סיסמה באופן נפרד: לראות אותה, לשנות אותה או למחוק אותה בכלל – מה שכמובן כדאי לעשות באתרים שכבר לא מבקרים בהם יותר.

לפי גוגל היא בודקת את האפשרות שסיסמאות נחשפו מול בסיס נתונים שמכיל למעלה מ-4 מיליארד סיסמאות, שהתגלו בפרצות אבטחה שונות לאורך הזמן.

גוגל מתכוונת לשבץ את התפקודיות הזו גם בכרום עצמו, וזה אמור להתרחש בגרסה שתושק מאוחר יותר השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים