הפתעה: מיקרוסופט חוזרת לשוק הטלפונים החכמים -עם מכשיר דו-מסכי

באופן לא צפוי, החברה הכריזה על סמארטפון חדש - Surface Duo, שמבוסס דווקא על אנדרואיד ● פרט לכך, מיקרוסופט ביצעה באירוע שלה אמש (ד') עוד הכרזות מפתיעות - וכאלה שפחות

ה-Surface Dou של מיקרוסופט. צילום: יח"צ

מיקרוסופט הצליחה להפתיע אמש (ד'): אירוע ההכרזות שלה כלל כמה מוצרי Surface חדשים שעד כה לא נחשפו פרטים עליהם. בניגוד לאירועי הכרזה מרכזיים של יצרניות אחרות בשוק הנייד, החברה הצליחה למנוע הדלפה משמעותית – והתוצאות היו בהתאם.

הדבר נכון במיוחד למכשיר הסלולרי החדש שמיקרוסופט הציגה אתמול – ה-Surface Duo. הציפיות שהענקית מרדמונד תחזור לשוק הטלפונים כבר נשמעות כמה שנים, אבל אף אחד לא חשב שזה יקרה בצורה הזו – טלפון כפול מסכים מתקפל, בסגנון שסמסונג ו-וואווי כל כך מנסות להביא לשוק. הסמארטפון החדש של מיקרוסופט מבוסס לא פחות ולא יותר על אנדרואיד של גוגל, עם הרבה מאוד התאמות ושינויים שגורמים לממשק להיראות כ-Windows 10X.

החברה הציגה את ה-Duo כאבטיפוס, כי היא לא צופה שהוא יהיה זמין לפני עונת חגי סוף השנה של 2020. לטענתה, היא מיהרה לחשוף את המכשיר כעת כדי לאפשר למפתחים ליצור אפליקציות שיותאמו לממשק הייחודי, שמציע שני מסכי 5.6 אינץ', שביחד יוצרים טאבלט עם מסך 8.3 אינץ'. ניתן לבחור במסך השני לצורך הצגת מקלדת וירטואלית גדולה או שלט משחקים.

ההכרזה המעט פחות מפתיעה

מפתיעה רק מעט פחות הייתה ההכרזה על Surface Pro X. מיקרוסופט משתפת כבר מספר שנים פעולה עם קוואלקום כדי לאפשר את הפיתוח של מחשבי ה-Windragon, המבוססים על מעבדי ה-Snapdragon ובכל זאת מאפשרים הרצה מלאה או כמעט מלאה של Windows 10. עם זאת, עד עתה היא לא השיקה מחשב כזה משל עצמה. לכן, ההכרזה אתמול על מחשב Windows 10 שמורץ על מעבד של ARM הפתיעה פעמיים – כי מדובר במעבד ייחודי בשם SQ1, במהירות מרבית של שלושה ג'יגה-הרץ, שהיא פיתחה יחד עם קוואלקום ולא על מעבדיה של יצרנית השבבים, וכי הוא כולל את השבב הגרפי Adreno 685, שכן מגיע מבית היוצר של קוואלקום.

ה-Surface Pro X של מיקרוסופט. צילום: יח"צ

ה-Surface Pro X של מיקרוסופט. צילום: יח"צ

ה-Surface Pro X, שיושק במחיר התחלתי של 999 דולר, הוא מחשב הפיך דקיק בעובי של 7.3 מ"מ ובמשקל של כ-780 גרם בלבד. המסך הוא בגודל של 13 אינץ', והרזולוציה שלו היא 2880×1920 פיקסלים, בבהירות גבוהה יחסית של 450 ניט. הוא יכול להגיע עם 8/16 ג'יגה-בייט זיכרון ועם SSD בנפח של 128/256/512 ג'יגה-בייט. מעבר ל-Wi-Fi, הוא תומך גם ב-LTE ואמור לספק עד 13 שעות עבודה. יש גם עט אלקטרוני, שהחריץ שלו נמצא ממש מעל המקלדת.

ההכרזה הצפויה

לעומת זאת, ההכרזה על Surface Laptop 3 הייתה צפויה. מחשב זה, שנחשבים ל-"ניידים הרגיל" של משפחת ה-Surface, זכה לעיצוב יוקרתי ודקיק יותר מאשר הדור הקודם, עם שיפורים במקלדת שמתחת למסך ה-13.5 או ה-15 אינץ', ועם משטח שליטה שגדל ב-20%. בנוסף, הפעם הראשונה בסדרה, כללה מיקרוסופט ב-Laptop 3 יציאת USB-C במקום יציאת ה-miniDiaplyPort בדורות הקודמים.

הפרטים הטכניים די זהים לאלה של ה-Pro X – בהיבטי הזיכרון, האחסון והמסך. גם כאן יש הצהרת כוונות מצידה של מיקרוסופט, כי בעוד שדגם ה-13.5 אינץ' מבוסס על מעבדי ה-Core החדשים של אינטל מהדור העשירי, המחשב עם מסך ה-15 אינץ' מוצע עם מעבדי ה-Ryzen 3xxx של המתחרה הגדולה AMD ועם שבבים גרפיים מתאימים. מיקרוסופט מאותתת כאן שהיא כבר לא בכיס של אינטל.

שני המחשבים מגיעים עם סוללה שמספקת עד 11.5 שעות עבודה, והם יימכרו במחיר שמתחיל ב-999 דולר.

ה-Surface Laptop 3 של מיקרוסופט. צילום: יח"צ

ה-Surface Laptop 3 של מיקרוסופט. צילום: יח"צ

והייתה עוד הפתעה קטנה, שאפשר לומר שהיא כפולה: מיקרוסופט החליטה להיכנס לשוק האוזניות האלחוטיות, אבל בסגנון ייחודי משלה – למעשה, אין אוזניות שנראות כמו ה-Surface Earbuds, וכנראה גם לא יהיו. מדובר באוזניות גדולות, עגולות לחלוטין מבחוץ והן מכסות כמעט את כל האוזן, לפי מיקרוסופט כדי שהן לא ייפלו אף פעם.

ה-Earbuds שוקלות 7.2 גרם האחת, למרות הגודל המפתיע, והסוללות הפנימיות אמורות להספיק לשמונה שעות עבודה רצופות. מארז הסוללה אמור לספק שתי הטענות מלאות, ובסך הכל עד 24 שעות עבודה רציפה. 10 דקות טעינה צפויות להספיק לשעת עבודה.

עוד היבט מעניין של האוזניות הוא התמיכה ביישומים של מיקרוסופט, אם כי כנראה לא בעברית: הקשה לצפייה ומענה למיילים, הכתבה של הודעות ומסמכים בוורד, תרגומים בין כ-60 שפות, ואפילו העברת שקופיות במצגות פאואר פוינט – שלא לדבר על עריכתן. הן אמורות להיות זמינות החל בחודש הבא תמורת 249 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים