מחקר: ב-2030 מרחב הסייבר יהפוך לשכבה "מעל" המציאות שלנו

מחקר "עתיד החיים המחוברים" של דל טכנולוגיות מתאר כיצד הטכנולוגיות המתפתחות כיום, ישנו את חיינו עד שנת 2030

2030 - מרחב הסייבר יהפוך לשכבה "מעל" המציאות שלנו. אילוסטרציה: BigStock

העולם מתקדם לעבר מציאות מרושתת, במסגרתה, במהלך העשור הקרוב, מרחב הסייבר יהפוך בהדרגה לשכבה "מעל" המציאות שלנו, כך לפי מחקר חדש של דל טכנולוגיות.

המחקר, "עתיד החיים המחוברים", מתאר כיצד הטכנולוגיות המתפתחות כיום, ישנו את חיינו עד שנת 2030, וסקר 4,600 מנהלים ביותר מארבעים מדינות. הוא נערך בשיתוף המכון לחקר העתיד, ה-IFTF (ר"ת Institute for the Future) ו-וונסון בורן

על פי המחקר, טכנולוגיות כמו מחשוב קצה, בינה מלאכותית, IoT, 5G, "מציאות מורחבת" (כמו: XR, Extended Reality) ועוד, ישתלבו זו בזו ויובילו לחמש תנודות מרכזיות בעשור הקרוב. לתנודות אלו יהיה את הכוח לשנות חיים ברחבי העולם כולו.

"העולם הולך לכיוון ניידות מרושתת", נכתב, "רכבי המחר יהיו מחשבים על גלגלים. נסמוך עליהם יותר ויותר שיקחו אותנו לאן שנבקש במרחב הפיזי, כאשר מרבית האינטראקציות שלנו תהיינה במרחב הדיגיטלי, מכל מקום שנרצה".

עוד נכתב כי הערים הדיגיטליות תהפוכנה לערים עם יכולות חישה: "ערים 'יתעוררו לחיים' באמצעות תשתית נוירונים משלהן, עם חפצים חכמים ומחוברים, מערכות דיווח עצמי ואנליטיקות מוכוונות AI – וכל אלו ישלטו בתשתיות הערים".

בעוד עשור, כך לפי המחקר של דל, תהיה מערכת תפעול מחיה: "כל אחד מאיתנו יגובה על ידי מערכת תפעול מחיה, מותאמת אישית ברמות הגבוהות ביותר. זו תהיה מסוגלת לצפות את צרכינו ולתמוך באופן יזום בפעילות היומיומית שלנו, לטובת פינוי זמן והתייעלות".

הרובוטים יהיו חברים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הרובוטים יהיו חברים. צילום אילוסטרציה: BigStock

"הרובוטים יהפכו להיות שותפים חברתיים"

הרובוטים, כך לפי המחקר, יהפכו להיות שותפים חברתיים: "המכונות והרובוטים יהפכו לשותפים טבעיים בחיינו, ישפרו את הכישורים שלנו וירחיבו את היכולות שלנו. בנוסף, הם גם ישתפו מידע וידע ברשת הרובוטים שלהם, כדי למקד את החידושים ולהאיצם לטובת התקדמות בזמן אמת".

עסקים רבים מתכוננים כבר כיום לשינויים הללו. כך, עולה מהמחקר כי 76% מהנשאלים מצפים לתכנן מחדש את זמנם, על ידי ביצוע של יותר ויותר משימות באמצעות אוטומציה. יותר ממחצית העסקים העידו כי הם צופים ש"מציאות מרושתת" תהיה דבר שבשגרה.

56% מהנשאלים אמרו כי יקבלו בזרועות פתוחות אינטראקציות עם המציאות הווירטואלית והמציאות הרבודה בעסקים. אותו היקף נשאלים אף אמר כי יקבל בשמחה עובדים אשר מצוידים בטכנולוגיה המאפשרת שליטה במחשבים באמצעות המוח שלהם – בעזרת ממשקי מחשב מוחיים.

על פי המחקר, שינויים מוכווני טכנולוגיה צפויים לאתגר אנשים וארגונים כאחד. בהתאם, ארגונים המעוניינים לרתום את כוחן של טכנולוגיות אלה, יצטרכו לנקוט צעדים כדי לאסוף, לעבד ולהטמיע את הנתונים באופן יעיל, על מנת לעמוד בקצב החדשנות המהיר.

ממשלות יצטרכו ללמוד כיצד לעבוד יחד על מנת לשתף את הנתונים שלהן, כאשר הערים יהפכו מערים דיגיטליות חכמות לערים עם יכולות חישה. עוד ציינו החוקרים כי עלו חששות בנוגע למהימנות והגינות האלגוריתמים השונים, אשר עושים הכל – החל מההחלטה איך ואיזה עובד להעסיק, ועד לאיזו הלוואה לקחת.

עוד עלו חששות מאובדן פרטיות: 74% מהנשאלים אמרו כי הם מודאגים מאתגר פרטיות הנתונים ורואים בו בעיה מרכזית שיש לטפל בה. 44% מהנשאלים התייחסו לסוגיית הסדרת נושא הבינה המלאכותית בארגון שלהם, והבהרת אופן השימוש בה.

אינפוגרפיקה – עתיד החיים המחוברים

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים