25 שנה ל-JVP: הקרן הירושלמית שמה דגש על הגליל

"הסיפור הגדול הבא של ההיי-טק הישראלי הוא הגליל - נהפוך אותו למרכז פודטק בינלאומי", הבטיח ד"ר אראל מרגלית, היו"ר והמייסד של JVP ● הקרן הירושלמית חגגה באחרונה חצי יובל של השקעות, אקזיטים ופעילות חברתית

02/10/2019 18:41
הם עושים היפ הופ ציוני, הוא עושה פעילות חברתית ציונית. ד"ר אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP, שר עם חברי הדג נחש. צילום: דרור סיתהכל ודניס קאפל

יותר מ-1,500 אנשי עסקים מהארץ ומהעולם, שרים וחברי כנסת, שגרירים, יזמים, משקיעים ובכירים מתעשיית ההון-סיכון הישראלית התכנסו לפני ימים אחדים על מנת לחגוג עם היזם ד"ר אראל מרגלית 25 שנים לקרן שהקים, JVP. במהלך הערב החגיגי התברר שקרן ההון-סיכון הירושלמית, שפעילה ברחבי המדינה ומעבר לה, ממקדת בימים אלה מאמצים באזור אחר בארץ – בגליל.

ד"ר מרגלית אמר באירוע כי "JVP פועלת בירושלים, חיפה, באר שבע ובגליל העליון. בחיפה, העיר התחתית הפכה למוקד משיכה לסטארט-אפים בתחום הבריאות הדיגיטלית. הסיפור הגדול הבא של ההיי-טק הישראלי הוא הגליל. התעקשנו להקים את מרכז הפודטק החדש שלנו דווקא בקריית שמונה, תוך שרתמנו אליו את המועצה האזורית גליל עליון, שתחתיה נמצאים המושבים והקיבוצים בסביבה. כפי שבאר שבע הפכה למעצמת סייבר, כך המטרה היא להפוך את הצפון בכלל ואת הגליל בפרט למעצמת פודטק בינלאומית".

מיכל דריימן, אחת מהשותפים בקרן, אמרה כי "התחלנו בגליל במטרה להפוך את ישראל למעצמת פודטק. אנחנו מחברים בין יזמים, חברות מזון בינלאומיות וחוקרים מהאקדמיה, בשיתוף מכללת תל חי, במטרה שיבנו את עולם המזון העתידי כמזון מונע תחלואה, או הרפואה המונעת של המחר".

עוד פעילות בפריפריה ש-JVP שותפה לה היא טקווין (Takwin Labs) – חממה שפועלת לקידום סטארט-אפים בחברה הערבית. החממה הוקמה בשיתוף פעולה בין מייסד באבקום עימאד תלחמי, המשמש כיו"ר שלה, איש העסקים חמי פרס ומרגלית. תלחמי בישר באירוע על התכניות להקמת קרן טקווין 2, בהיקף של 100 מיליון דולר.

יואב צרויה, שותף נוסף ב-JVP, דיבר על המרכז שהיא הקימה בבאר שבע, בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון. "לאחר שש שנים, ניתן לומר שהמקום פועל כפלטפורמה בולטת להקמת חברות, הובלת השקעות ומוקד משיכה גלובלי לסייבר, חדשנות וטכנולוגיה". בהקשר זה ציינה רבין: "יצרנו 5,500 מקומות עבודה לצעירים בבאר שבע. המטרה היא לתת להם הזדמנות לממש פוטנציאל אישי, ולחבר אותם לחזון גדול יותר – אישית ולאומית. מעבר לפעילות הון-סיכון, יש כאן פעילות חברתית ותרבותית. אפשר לפתח היי-טק בפריפריה עם פוטנציאל עצום לרווחה ולקידמה".

"איפה שהפוליטיקאים מתעכבים, יזמים יפרצו את הדרך"

מרגלית המשיך בקריצה להרפתקה הפוליטית האישית שלו במפלגת העבודה ואמר כי "איפה שהפוליטיקאים מתעכבים, יזמים יפרצו את הדרך. שיתופי הפעולה העסקיים שלנו מגיעים לדובאי, קזבלנקה וגם לסעודיה. חדשנות יכולה לשנות מדינה וגם אזור שלם".

"אצלנו, בקרן, יש מספר שווה של שותפות ושותפים, עובדות ועובדים", הוסיף. הוא ציין כי JVP סייעה עד כה להקמת 140 חברות, 35 אקזיטים, 12 הנפקות בנאסד"ק ושווי עסקות של יותר מ-20 מיליארד דולר. בסך הכל, לדבריו, מדובר בפעילות שיצרה יותר מ-25 אלף מקומות עבודה.

הערב החגיגי, שהתקיים בגן הבונים, למרגלות העיר העתיקה בירושלים, כלל גם חלק מוזיקלי, עם הופעות של הדג נחש, מרינה מקסימיליאן וברי סחרוף. המארחים של הערב היו שותפי הקרן: מלבד מרגלית, רבין וצרויה הם כוללים את פיונה דרמון, מיכל דריימן, גדי פורת, חיים קופנס ורינת רמלר. בין אורחיהם היו עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, ואהרון אהרן, מנכ"ל הרשות; כריסטיאן קרן, לשעבר קנצלר אוסטריה; רותי שמחה, מייסדת ושותפה בקרן ויולה; אבי זאבי, שותף בקרן ויולה; מיכל פינק, סמנכ"לית אסטרטגיה במשרד הכלכלה; ורבים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים