נשים ומחשבים: מעיין דרכי, טיימינג

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מעיין דרכי, מייסדת ומנכ"לית טיימינג

מעיין דרכי, מייסדת ומנכ"לית טיימינג. צילום: עזרא לוי

שם: מעיין דרכי.

תפקיד: מייסדת ומנכ"לית טיימינג.

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת מוצר ופיתוח עסקי.

השכלה/שירות צבאי: מהנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

משפחה: נשואה + שלושה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? טכנולוגיה וחדשנות זה מה שמושך אותי. אני אדם ריאלי, אוהבת אתגרים וחשיבה מחוץ לקופסה. בתחום הזה אני מרגישה הכי אני. את טיימינג ייסדתי ביחד עם השותף שלי לפני כשלוש שנים, והצעד הראשון שלנו כחברה טכנולוגית היה להיכנס לחממת טרהלאב ונצ'רס – החממה הטכנולוגית של קרן טרה ביקנעם.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שיש הרגל לחשוב שזאת תעשייה של גברים. בפועל, הנשים שמצליחות להגיע לתפקידי מפתח בתעשייה הזאת עושות קסמים. אני כן מרגישה שלפעמים זה מפתיע את הגברים סביבי, או תופס אותם לא מוכנים, שיש לי מה להגיד. קיימת אפליה בארגונים מסוימים שחושבים שאישה לא תוכל להוביל כי יש לה עוד עניינים בחיים (ילדים, משפחה) ויוצאים מנקודת הנחה שאין יכולת לתמרן. למעשה עושים את הבחירה עבור האישה ולא נותנים לה הזדמנות. ברור שיש גם את עניין השכר והתנאים, שהם נמוכים יותר במקרה של נשים ללא הצדקה.

חשוב לי להגיד שיש גם לנו הנשים אחריות מסוימת. כשאני מפרסמת משרות לחברה שלי, לא פונות אלי נשים בכלל! כל פעם מפתיע אותי מחדש. אנחנו צריכות להעז יותר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא ממש. אני כן שומעת ורואה מסביבי, אבל לא חוויתי את זה על בשרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים