רד בינת וקק"ל השיקו מיזם לעידוד ההיי-טק בפריפריה

מיזם קק"לטק-רד בינת הושק בערד, להכשרת 30 חיילים וחיילות משוחררים בעולמות הענן וה-DevOps, על מנת לשלב אותם בשוק, הצמא להם

טקס השקת מיזם קק"לטק-רד בינת בערד. צילום: אמנון גוטמן, מערך ההסברה של קק"ל

בר הורוביץ, חיילת משוחררת שלמדה בתיכון בערד במגמת תיאטרון והתכוונה לצאת לטיול בעולם, לא חשבה על לימודים אקדמיים בתחום מדעי המחשב ובטח לא על השתלבות בעולם ההיי-טק. אבל לאחר שהגיעה למפגש היכרות בו הוצג קק"לטק-רד בינת – מיזם שיכשיר צעירים לעבודה בהיי-טק ויעניק תמריצים להתיישבות בפריפריה, היא נדלקה, שינתה תכניות ב-180 מעלות ובחרה להשתלב בו. הורוביץ ועוד 29 סטודנטים החלו את המסע שיהפוך אותם לבוגרי תואר במדעי המחשב ומוסמכי DevOps, ובהתאם, יש להניח, לעובדי היי-טק מבוקשים.

"זו מתנה לחיים – אף אחד לא ציפה שניתן יהיה ללמוד לימודים אקדמיים בערד וגם למצוא פה עבודה בתחום", אמרה הורוביץ בטקס ההשקה של המיזם, שנערך בערד. לצידה עמד ישראל ביטון, שסיפר איך התחנך בחינוך החרדי, ללא לימודי ליבה, עזב אותו בגיל 16 לחינוך הממלכתי, עשה צבא, סיים במהלך שירותו בגרויות, התקבל לתכנית קק"לטק-רד בינת ועובד קשה על מנת להשלים את הפערים הגדולים. לדבריו, "החלום שלי הוא להראות לכולם שאם רוצים אפשר להצליח, גם אם נקודת הפתיחה שלך שונה. אני רואה את העתיד שלי כאיש היי-טק והמיזם הזה הוא בדיוק המקפצה שחיפשתי".

"אנחנו מבטיחים המשך התפתחות טכנולוגית בערד"

התכנית, שאותה יזם יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד בינת, היא שיתוף פעולה בינה לבין הקרן הקיימת לישראל, בתמיכת עיריית ערד. מטרתה היא לחזק את ההתיישבות בנגב בפרט ובפריפריה בכלל. במסגרת התכנית יוכשרו חיילים.ות משוחררים.ות לעבודה בהיי-טק, ומשתתפים.ות שאינם בני המקום יקבלו תמריצים להתיישבות בערד. המיזם מתקיים במסגרת תכנית "ישראל 2040 – קק"ל בונה את ארץ המחר" של הקרן הקיימת. במהלך האירוע נחנך קמפוס בינת בערד, שישמש את משתתפי התכנית במהלך תקופת לימודיהם והכשרתם, ובסיומה יהיה מקום העבודה שלהם.

משתתפי המיזם יקבלו מימון של שכר הלימוד ושעות תגבור לתואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה הפתוחה, ובנוסף התמחות בעולמות הענן וה-DevOps. רד-בינת מבטיחה לצעירים המשתתפים לשלבם באחת מ-20 חברות ההיי-טק של הקבוצה, או באחת מהחברות שיצטרפו למיזם בהמשך. הסטודנטים יקבלו מלגות שכר לימוד וקיום בכל אחת משלוש שנות התואר, וכן מחשב אישי. לתכנית לא נדרשת עמידה בתנאי קבלה אקדמיים – חלק ממנה הוא הכשרת הסטודנטים במכינה כדי לעמוד בדרישות האקדמיות, והיא פתוחה לכל מי שמעוניין ונמצא מתאים להשתתף בה. התכנית פועלת כיום בערד ומיועדת להתרחב לערי פריפריה נוספות.

יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד בינת, במהלך האירוע. צילום: אמנון גוטמן, מערך ההסברה של קק"ל

יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד בינת, במהלך האירוע. צילום: אמנון גוטמן, מערך ההסברה של קק"ל

לדברי זיסאפל, "מיזם קק"לטק-רד בינת משלב לימודים אקדמיים יחד עם מרכז היי-טק, שיספק לסטודנטים סביבת עבודה במהלך הלימודים ולאחר מכן, ויבטיח המשך התפתחות טכנולוגית לערד. המיזם הזה הוא דוגמה שאפשר יהיה לשכפל בערים נוספות בפריפריה, מה שיאפשר צמצום הפער הדיגיטלי, קידום הפריפריה מבחינה כלכלית וחברתית, וחיזוק ההתיישבות ברחבי הארץ".

"נדרשת התגייסות כללית למען הפריפריה"

את פעילות ההכשרה המקצועית והליווי התעסוקתי בקמפוס קק"לטק-רד בינת מובילה החברה הבת, בינת תקשורת מחשבים. אלון בן צור, מנכ"ל החברה, סיפר באירוע ההשקה שיש לו פינה חמה בלב לערד, משום ש-"יש בה פוטנציאל, הון אנושי, הנהגה תומכת ואוויר נפלא".

"אנחנו עדים להתחזקות ההיי-טק במרכז הארץ, בעוד שהפריפריה משלמת חלק מהמחיר ונחלשת. לזה יש להוסיף את מצוקת כוח האדם והמחסור בהון אנושי בעל הכשרה טכנולוגית. הפער בין הצרכים שלנו, במדינה, ליכולת של מעגלים נוספים בחברה להצטרף לתעשיית ההיי-טק מחייב התגייסות של כולנו. המיזם הזה הוא דרך נוספת לפעול ולאפשר לאנשים שפספסו את ההזדמנות להשתלב במעגלים אלה לרכוש מקצוע טכנולוגי מבוקש ביותר, שיעזור להם לשפר את מצבם הכלכלי", הוסיף.

לדברי בן צור, "ישראל היא מדינה קטנה ואנחנו מחויבים לקרב את הפריפריה בעשייה מן הסוג הזה. חוסנן של הערים בפריפריה מותנה בכלכלה חזקה ותעשייה יוצרת, ובדרך זו נסייע להם להגדיל ולהרחיב את היכולות העסקית והתעסוקתית של העיר. הצלחת המיזם בערד תאפשר לנו לשכפל אותו לערים נוספות".

"אני גאה שבינת תקשורת מחשבים לוקחת חלק בעשייה הזו", אמר בן צור לסיום. "הבטחנו לפעול ככל שנדרש להצלחת המיזם. אנחנו, בבינת, נמדדים על ההצלחה העסקית שלנו, אבל לא פחות על תרומתנו לעשייה החברתית בקהילה. בינת תקשורת מחשבים תחגוג השנה 45 שנות עשייה. לאורך השנים היא מקפידה לעשות למען הקהילה, כאשר המיזם הנוכחי מצטרף למגוון רחב של פעילויות נוספות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים