WeWork אחרי עזיבת נוימן: מסתמנת השקעת מיליארד דולר נוספים מסופטבנק

ההנפקה תתרחש רק ב-2020 ולפי ההערכות צפויים פיטורים נרחבים בחברה בעלת 111 הסניפים ב-29 ארצות ● עם זאת מסתמן שסופטבנק - התאגיד היפני והספונסר הראשי של ענקית השכרת המשרדים הבינלאומית - ישקיע עוד מיליארד דולר לצורך החלמתה

נוסדה על ידי נוימן, הסתבכה וכשלה. WeWork.

WeWork הודיעה השבוע (ג') כי המייסד השותף שלה, אדם נוימן, יתפטר מתפקיד המנכ"ל, ישאר רק בכס היו"ר ויוותר על שליטה משמעותית בחברה, לאחר שתכניותיה להיכנס לבורסה נקלעו לקשיים. We Company, החברה האם, מינתה למנכ"לות משותפת את מנהל הכספים שלה, ארטי מינסון, שיכהן יחד עם סבסטיאן גוניהם, סגן היו"ר לשעבר, בתפקיד.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי סביר להניח ש-WeWork כבר לא תוכל לצאת בהנפקה ראשונית לציבור השנה, כפי שתכננה, ושה-IPO ידחה ל-2020, כך לפי גורמים שמכירים את העניין.

הגשת המסמכים טרום הנפקה לרשות לניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, ופרסום התשקיף לקראתה בתחילת החודש, חשפו מידע שהוכיח כי החברה בצרות – היא רשמה הפסדים של כ-1.9 מיליארדי דולרים בשנה החולפת. בהתחשב בגילויים הערכת שווי החברה בטרם הנפקה החלה להצטמצם ולבסוף הגיעה מ-45 מיליארדי דולרים ל-15 מיליארד בלבד, או פחות.

העדכונים יצרו מומנטום שלילי סביב החברה, שפגע קשות בסטארט-אפ שמטהו שוכן בניו יורק, ושנוסד בשנת 2010 בתוך שהוא מציג את עצמו ככזה שמחולל מהפכה בתחום הנדל"ן העסקי, על ידי הצעת שטחי משרד משותפים להשכרה קצרת טווח וגמישה, ושפועל כיום בכ-111 ערים ב-29 מדינות.

אדם נוימן, יו"ר WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה

אדם נוימן, יו"ר WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

הראשון שנאלץ לספוג את האש בהאשמות לניהול כושל היה, כאמור, נוימן היזם הישראלי, שנחשב למצליחן מעורר השתאות קודם לכן. נוימן נכנע לבסוף ללחץ הישיר מטעם לא אחר מאשר מסאיושי סאן, מייסד תאגיד סופטבנק היפני – המשקיע העיקרי בחברה – לסילוקו, והודיע על פרישה מהמנכ"לות. אלא שלא די בכך, לפי השערות שמתפרסמות כעת בתקשורת, בהמשך הדרך צפויים פיטורים נרחבים יותר בחברה.

לפי הביזנס אינסיידר, בהודעת דוא"ל לצוות העובדים ששלחו ביום ג' כתבו המנכ"לים המשותפים כי הם "יסקרו מקרוב את כל ההיבטים" של החברה, והכינו את הצוות לצפות "להחלטות קשות בהמשך".

על פי The Information החברה כבר מציעה למכירה חלק מנכסיה – שלוש חברות שרכשה בשנים האחרונות, המטפלות בשירותי ניקיון משרדים, במפגשים קבוצתיים ובשירותי שיווק, כך על פי שני אנשים הבקיאים בעניין. גם דיווח זה מתנבא כי מדובר בעוד סימן לכך שההנהלה החדשה של ספקית המשרדים המשותפים עוברת באגרסיביות לקיצוץ בעלויות ולניסיון לגייס מזומנים לסגירת הדפיציט שלה.

האם יוזרמו כספים לאישוש החברה? 

דיווח של רויטרס מאמש (ד') טוען כי לסופטבנק יש כוונה להעניק ל-WeWork זריקה פיננסית, בגובה של כמיליארד דולר או יותר – לצורך אישושה. סכום זה הוא נוסף ל-1.5 מיליארד דולרים שהתאגיד כבר התחייב להשקיע בחברה בשנה הבאה.

ההשקעה הנוספת מגיעה מכיוון ש-SoftBank מעוניינת ככל הנראה לשנות את תנאי ההסכם שלה עם WeWork, שעל פיו יופחת המחיר למניה שבה היא רוכשת את מניות WeWork, כך לפי המקורות.

אם אכן תשקיע את הסכומים הללו, סופטבנק עשויה לקבל אחזקה גדולה יותר בחברה. המקורות ציינו עם זאת כי המשא ומתן המחודש על יחסי התאגיד עם החברה הוא רק אחת מכמה אפשרויות העומדות בפני סופטבנק וכי השיחות עדיין בשלבים מוקדמים.

יצוין כי WeWork שוקדת בימים אלה על רכישת חובותיה, בסך כולל של 3-4 מיליארד דולר מסינדיקט של בנקים, כאשר העסקה מותנית בכך שתגייס תחילה הון נוסף, כך עולה מהדיווחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים