"המטרה שלנו היא לשנות את חוויית הצפייה לאינטראקטיבית"

כך אמר זהר בבין, סגן נשיא לפלטפורמה וצמיחה, קלטורה, הפועלת בתחום ניהול הווידיאו בארגונים ● "הצופה הופך לאקטיבי, ועל בסיס המענה שלו נזרים לו סרטונים מותאמים אישית, כשהנראטיב משתנה בהתאם לבחירות"

"בצפייה בטלוויזיה ובווידיאו כיום, הצופה הוא פסיבי. אנו גורמים לו להיות אינטראקטיבי", כך אמר זהר בבין, סגן נשיא לפלטפורמה וצמיחה, קלטורה.

בבין התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת Oracle Open World 2019, כנס הלקוחות השנתי של ענקית ה-IT, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו.

קלטורה נוסדה ב-2006 על ידי רון יקותיאל, המשמש יו"ר ומנכ"ל, מיכל צור, שי דוד וערן איטם. היא פועלת בתחום ניהול הווידיאו בארגונים, כולל תקשורת פנימית בין מנהלים ועובדים, הדרכה, שיווק, מכירות ושירות לקוחות. החברה גם פיתחה פתרונות וידיאו להוראה מרחוק עבור מגזר החינוך ופלטפורמה למתן שירותי טלוויזיה אינטרנטית עבור שוק המדיה והטלקומוניקציה. עo לקוחותיה נמנות חברות ענק, דוגמת AstraZeneca , סאפ ואורקל, מוסדות אקדמיים דוגמת אוניברסיטת NYU, בתי חולים כגון מאיו קליניק, וחברות מדיה ותקשורת, דוגמת וודאפון ו-ויאקום. החברה מונה כ-450 עובדים וגייסה עד היום יותר מ-160 מיליון דולרים.

"אנו מפתחים פתרונות ופלטפורמות לכל עולמות הווידיאו", אמר בבין, "מהתמודדות עם תוכני וידיאו בהיקף תעבורה גבוה ועד ניתוח חוויית משתמשים והרגלי צפייה. וידיאו הוא יחידת תוכן אינטראקטיבית. אנו גורמים לצופים להיות אקטיביים בבחירת התכנים. למשל, חלק ניכר מלימוד של סטודנט כיום הוא למידה מונחית וידיאו. תוך כדי הסרטון הוא עונה על שאלות, ובהתאם לתשובותיו התוכן משתנה". לדבריו, "פיתחנו 'מאחורי הקלעים' פלטפורמה אחת כדי לבנות את החוויות הללו ולנתח נתונים. אנו עושים ניתוח – לא רק של הרגלי צפייה, אלא ניתוח פרטני על כל צופה: מה צפה, מתי, אם עצר את הצפייה ולמה, וכן אנו מנתחים את האינטראקטיביות בתוך התוכן, למשל האם ענה על שאלות ובאיזו מידת הצלחה, האם הוא מזער את הסרגלים וצפה בסרטון במסך מלא, מה שמעיד על מחויבותו לצפייה".

"הצופה", הסביר, "הופך לאקטיבי, ועל בסיס המענה שלו נזרים לו סרטונים מותאמים אישית, כשהנראטיב משתנה בהתאם לבחירות. כך, הלקוח מקבל חוויה מותאמת אישית שעושה לו 'נעים בגב' וכיף. אנחנו עוזרים לארגונים להפוך למספרי סיפורים של מותג, תוך מתן חוויה נעימה לצופה, מה שמגדיל את הנאמנות. מהצד של הקמעונאי, כמויות עצומות של נתונים נאספות, מה שישפר את הצעות הערך ללקוחות פוטנציאליים".

כך, ציין בבין, "לאדם מבוגר, העושה ניתוח להחלפת ברך, נספק פריטי מידע שהוא לא חשב וידע עליהם. כך נחסך הצורך – שלא יקרה, כמובן – שיימצא בביתו פיסיותרפיסט סביב השעון. נייצר עבורו תכנים אישיים, לפי כל מיני מדדים, כמו מין, גיל, סוג הניתוח, מצב החולה ועוד. נהפוך לעוזר אישי השולח הודעות, כמו 'האם נטלת תרופות' בצירוף הסבר על התרופות, למניעת טעויות. כך נמנע תאונות, כי גורם מספר 1 לבעיות זה מטופל שלא טיפל בעצמו נכון".

לדבריו, "בנוסף למכירת מוצרי מדף של וידיאו לחברות וארגונים, אנו מנגישים למפתחים ולחברות IT, כגון אורקל, כלי פיתוח מתקדמים של וידיאו, המאפשרים להוסיף יכולות וחוויות בתחום לפלטפורמות טכנולוגיות קיימות".

"אורקל לקוחה שלנו מאז 2013", אמר, "הם נעזרו בנו לניהול ידע, לצילום ולשידור הרצאות של בכירי החברה ולשיווק". בתחילת החודש קלטורה חתמה על הסכם, שבמסגרתו תטמיע אורקל במוצריה את כלי הווידיאו של קלטורה – כשהם נמכרים כמוצרי אורקל, למרות שהטכנולוגיה היא של קלטורה ומונגשת מהתשתיות שלה. שיתוף הפעולה בין השתיים הוכרז בכנס. "חברות טכנולוגיה רבות נוספות הולכות בדרכה של אורקל ומעשירות את מוצריהן בכלי הווידיאו שלנו", ציין בבין.

"אנו עושים שינוי בתהליכי הצפייה", סיכם בבין, "עם ניהול התוכן, הנגשתו, ניתוח מעמיק ושיפור חוויית הצופה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים