"המחשוב האוטונומי הוא בשורה אמיתית"

"הוא מביא לצמצום טעויות אנוש ולחסכון במשאבים, לצד שיפור רמת אבטחת המידע", כך אמר עוזי נבון, מנכ''ל אורקל ישראל

פורש מאורקל. עוזי נבון. צילום ארכיון: שלומי מזרחי

"המחשוב האוטונומי הוא בשורה אמיתית, המביאה לצמצום טעויות אנוש ולחסכון במשאבים, לצד שיפור רמת אבטחת המידע", כך אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל.

נבון התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת Oracle Open World 2019 – הכנס השנתי של החברה, שנערך באחרונה בסן פרנסיסקו, בהשתתפות עשרות אלפי נציגי הלקוחות שלה ושותפיה העסקיים. הוא עמד בראש המשלחת הישראלית, שמנתה כ-100 איש.

לדבריו, "הכנס השנה היה משמעותי באופן מיוחד בשל ההכרזות שהיו בו. הכרזנו על הדור השני של תשתיות הענן. הרחבנו את גבולות האוטונומיות, יחד עם בסיס הנתונים האוטונומי, שעליו הוכרז בשנה שעברה. כעת יש אוטונומיות גם בתשתיות הענן וגם במערכת ההפעלה אורקל על גבי לינוקס. כך, אנחנו בונים מערכות מחשוב אוטונומיות, שמביאות לשיפור ביצועים, מניעת טעויות אנוש ואבטחת מידע טובה יותר. בניגוד לעננים אחרים, אנחנו, באורקל, לא רואים את הנתונים של הלקוח הארגוני".

"הכרזה שנייה", אמר נבון, "היא הרחבת יכולות בסיס הנתונים. כעת הוא יכול לכלול את כל סוגי המידע הקיים: רלציוני ושאינו כזה, בלוקצ'יין, מסמכים, מידע מובנה ולא מובנה, In memory ועוד. אנחנו מכניסים את כל היכולות הטכנולוגיות של בסיסי הנתונים הייעודיים ולמרות השונות, שמים אותם בבסיס נתונים אחד".

הוא הוסיף כי "הכרזה שלישית נוגעת לפתיחות ולשיתופי פעולה. ללקוחות הארגוניים יש כמה עומסי עבודה, חלקם בסביבת מיקרוסופט וחלקם באורקל. בשל שיתוף הפעולה של שני העננים, נבנתה קישוריות מהירה ביניהם, והלקוח הארגוני יכול לבחור על איזה ענן לשים איזה עומס עבודה".

אורקל ו-VMware – ממתיחות לשיתוף פעולה

"עוד הוכרז על שיתוף פעולה עם VMware", אמר נבון. "בעבר הייתה מתיחות בין שתי החברות. כעת, בשל שיתוף הפעולה האמור, ארגונים יוכלו להעביר בצורה קלה ומהירה עומסי עבודה מהמכונות של VMware אל הענן של אורקל".

"עקב ההשקה של מערכת הפעלה האוטונומית, אורקל על גבי לינוקס, מתייתר השימוש בלינוקס של רד-האט, כי גם מערכת ההפעלה שלנו מבוססת על מערכת ההפעלה הפתוחה", ציין. "כך, לקוחות ארגוניים יכולים להעביר את עומסי העבודה שרצו על רד-האט לענן שלנו, בלי תוספת תשלום".

השקה נוספת שהוא ציין בראיון היא זו של גרסה 2 של בסיס הנתונים אקסה דטה. "אנחנו יכולים להתקין אותה בחצר הלקוח – בצורה עננית. כלומר, זה אצל הלקוח, אבל זה בענן של אורקל. בדרך זו ניתן לשלם לפי צריכה, עם התקנה וניהול מהירים ושיפור דרמטי בביצועים", אמר. הוא הוסיף כי "עוד הוכרז בכנס על קבלת יכולות מחשוב על הענן של אורקל בחינם לסטודנטים, למפתחים ולמוסדות אקדמיים, לטובת פיתוח ולימוד".

מה המצב באורקל ישראל?

לדברי נבון, "אורקל ישראל ממשיכה לצמוח השנה. קלטנו עשרות עובדים ונוספו לנו לקוחות חדשים, לא רק סטארט-אפים. במקביל, לקוחות ארגוניים רבים הרחיבו את השימוש במוצרים נוספים של אורקל. העובדה שהחברה תקים בשנה הבאה שני עננים בישראל – האחד למגזר הממשלתי והשני למגזר המסחרי – תביא להמשך התנופה שלנו בארץ. בניית שתי תשתיות הענן אצלנו מעידה על השקעה ואמון של אורקל העולמית בישראל כמדינה חדשנית ומובילה עולמית בתחום הענן".

לסיכום הוא אמר כי "היתרון הגדול של אורקל הוא ביכולת לפעול על שלושת המגרשים – תשתיות, פלטפורמות ותוכנה – כולן כשירות. התפיסה של המחשוב האוטונומי היא חלק מהמגמה הכלל עולמית של 'אוטונומי' – בעולמות כלי הרכב, הרובוטים והאינטרנט של הדברים. אנחנו מובילים את המהפכה האוטונומית בעולם ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים