נשים ומחשבים: שיר יהב, טלדור

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שיר יהב, ראש צוות QA בחטיבת מערכות בקבוצת טלדור

שיר יהב, ראש צוות QA בחטיבת מערכות בקבוצת טלדור. צילום פרטי

שם ותפקיד: שיר יהב, ראש צוות QA בחטיבת מערכות בקבוצת טלדור.

ותק בתפקיד: שנתיים כראש הצוות וחמש שנים נוספות כ-QA מקצועית.

תפקידים קודמים: QA בצוות.

השכלה/שירות צבאי: בשירותי הצבאי שירתי כבודקת תכנה, ומטמיעת מערכות באגף התכנון של צה"ל, בדקתי תכנה חדשה שנכנסה לאגף, שארגנה את תקני כה"א והציוד בצה"ל שבאה להחליף תכנה ישנה יותר.

משפחה: נשואה ללא ילדים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

האמת היא, שפשוט התגלגלתי אליו. בתום השירות הצבאי חיפשתי עבודה כדי להעביר את הזמן. מהרגע שנכנסתי לתחום, נשאבתי לאפשרויות הרבות ולתחומים הרבים שהוא כולל בתוכו – החל ממערכות מידע שהן הדבר העיקרי שאני מתעסקת בו וכלה בחומרה שמזדמן לי לחקור.

תחום ה-IT בכלל וה-QA בפרט הם נושאים שמאוד מעניינים אותי – על מנת להצליח בהם צריך יכולות מגוונות וידע שמתחדש כל הזמן. בכל יום אני לומדת משהו חדש וזה מה שמשאיר את הכל רלוונטי, מעניין, חדשני וסוחף. שני התחומים כוללים ירידה לפרטים, ראייה רחבה של המערכות ותחום העניין,

כל השלבים בתהליך העלאת מערכת לאוויר קשורים זה בזה ואי אפשר להצליח באחד מבלי להבין את בסיסו של האחר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שקיימת אפליה נגד נשים בכל התחומים, והתחום הטכנולוגי הוא אחד מהם. הסממן הבולט ביותר הוא האחוז שגברים לוקחים בתפקידים בכירים בטכנולוגיה לעומת נשים. ניתן לראות בבירור ברוב החברות בארץ שמרבית התפקידים הבכירים מאוישים על ידי גברים. לדעתי, חלק גדול ממנה מגיע גם בגלל שאנחנו מתקשות לדרוש את מה שמגיע לנו, בשונה מגברים, שיודעים לעמוד על שלהם ולדרוש אפילו יותר. אבל, אני מרגישה עלייה עצומה בנוכחות של נשים ובתוצאות שהן מביאות עמן.

כראש צוות אני משתדלת לשלב נשים בצוות ולחזק אותן בחברה באופן כללי וגם שומעת מנשים נוספות את ההתגייסות שלהן ושל החברות שהן עובדות בהן לשלב יותר נשים, לחזק אותן ולהכין את הקרקע לקראת קידומן. יותר ויותר נשים מחוזקות על ידיי נשים פורצות דרך אחרות, שמקדמות את עצמן ומפגינות את כישוריהן ללא חשש.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

למזלי, לא יצא לי לחוות חוויה כזאת. ואני אומרת 'מזל', מאחר שאם הייתי נכנסת לסיטואציה כזו בעבר כנראה שהיה לי קשה מאוד לעמוד על שלי. ככל הנראה, סיטואציה כזו הייתה מרחיקה אותי רחוק מאוד מהמקום שאני נמצאת בו היום, והיחס של אדם אחר היה יכול לשנות את דעתי שלי על עצמי.

היום, אני שמחה להגיד, שהנשים והגברים בחברה שאני עובדת בה נתנו לי את הכוחות להבין ששווה לאחרים, ובעיקר לי, להילחם עליי. שאני טובה מספיק בשביל לצאת מחוזקת מכל סיטואציה, להגיד את דעתי הכנה על כל שאלה וגם לעמוד עליה. אנשים היו מאחוריי לאורך כל הדרך וגרמו לי להאמין שאין דבר שיכול לעמוד בדרכי, גם גברים שחושבים שנשים פחותות מהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים