ביום היי-טקיסט, בלילה סטנדאפיסט

ערן מורי מעביר את ימיו כמנהל רשת IT, אבל בלילות הוא ממלא במות וקורע אנשים מצחוק. בעבודה מפרגנים וכעת הוא מתפנה למשימה הבאה: מופע שלם על עולם ההיי-טק

ערן מורי (36) מהוד השרון לא ישכח לעולם את הפעם הראשונה שניסה להצחיק את חבריו לעבודה. לפני כמה שנים התבקש על ידי מקום עבודתו הקודם להופיע בערב גיבוש חברתי. מורי, שאז עוד לא העז לכנות עצמו סטנדאפיסט, הסכים. "הייתי אז ממש בחיתולים", הוא נזכר, "נתנו לי רבע שעה וכשעליתי הרגשתי כמו גיבור. כמובן שהתרסקתי. אוי כמה בושות היו לי בעבודה".

מאז עברו הרבה צחוקים בקהל, ומורי עסוק בלהיות היי-טקיסט ביום וסטנדאפיסט בלילה. הוא גר בהוד השרון, נשוי ואב לשניים ועובד בחברת פוינטר טכנולוגיות כמנהל רשת במחלקת ה-IT. כששואלים אותו מאיפה הגיעה האהבה להצחיק אנשים, הוא משיב שאף פעם לא חשב על זה ברצינות. "אני חושב שזה פשוט מי שאני. מאז שאני זוכר את עצמי אני אוהב להצחיק, אוהב לשמוע ולראות אנשים שצוחקים בגלל משהו שאמרתי, או עשיתי, לפעמים אפילו בגלל הצורה שבה אני מביט בהם".

הוא מעיד על עצמו שבבית ספר היה ילד ג'ינג'י ("ולא יפה כמו שאני היום"), והיכולת להצחיק סייעה לו לפתוח דלתות וללקט חברים. גם הוריו שמו לב שגדל להם קומיקאי בבית ושיתפו פעולה עם הכישרון. "כשההורים שלי היו מארחים או מתארחים, תמיד היה שלב שכולם חיכו להופעה שלי. הייתי מספר בדיחות ועושה חיקויים והם היו נקרעים מצחוק. עד היום כשאני נזכר בזה אני מתרגש".

לשלם עם גיפט קארד

מורי כבר לא מתייחס לסטנדאפ כתחביב. בלילות שהוא לא מופיע הוא כותב חומרים, מנסה בדיחות או מצלם מערכונים. אחרי שהופיע בכמה מן האולמות הגדולים בארץ, בתקופה הקרובה הפאנצ'ים שלו יפתחו את מופע הסטנדאפ החדש של השחקן דביר בנדק בצוותא. השאיפות, מיותר לציין, בשמים. "פעם היו לי שאיפות למכור הופעה בחודש ולהשלים הכנסה. היום אני שואף למלא את כל האולמות שיש בארץ ולהתמקד רק באמנות. אני ממש עובד בזה".

כדי לעמוד ברף הציפיות של עצמו, מורי רתם את כל המשפחה. "אני עושה סרטונים עם האישה ועם הילדים. בכלל, אשתי ריקי היא המנהלת של כל העניין הזה, כבר שנים שהיא מנהלת אותי, אז החלטנו לעשות מזה כסף", הוא מחייך. "היא אחראית על ההזמנות, השיווק והמכירה של ההופעות. בכל הופעה אני אומר ללקוחות שהם יכולים לשלם לי עם גיפט-קארד – ממילא זה עובר אליה".

איך עומדים מול 200 איש ולא מפחדים?
"זאת אולי קלישאה, אבל לקבל את הפחד עזר לי מאוד. מה אני יכול לעשות? אני אמור להופיע עכשיו מול 200 איש ולתת להם שעה של צחוקים, אז לא לפחד מזה? ברור שזה מפחיד מאוד, אבל אני בוחר לזרום עם הפחד. פעם, כשבדיחה לא הייתה עובדת הייתי מתבלבל, היום אני פשוט זורם עם זה. כולם טועים בעבודה, אז מתוך הופעה של שעה וחצי, 2 דקות לא יעבדו טוב, נו אז?"

ספר על האהבה שלך להיי-טק.
"
אני בעיקר אוהב את העובדה שאני יושב יום שלם מול מחשב בחדר ממוזג ומשלמים לי על זה. מעבר לכך, זו משרה מעניינת, יש לה את הימים המשעממים שלה כמו בכל עבודה, אבל זה עולם ומלואו, ותמיד אתה לומד ונחשף לדברים חדשים. אני חושב שהעבודה בהייטק גם שומרת אותי חד במחשבה וזה תורם לי בסטנדאפ. אני עובד על מופע שיוקדש כולו לעולם המרתק הזה, ובעיקר על האנשים שממלאים אותו".

מה חושבים עליך בעבודה?
"מפרגנים מאוד. בהתחלה עוד הייתי מתבייש להצחיק וחושש שהמנהלים שלי לא ייקחו אותי ברצינות ואולי יפגעו לי בקידום. היום כבר אין לי מה להסתיר, זה בא לי מאוד טבעי, והחברים לעבודה מחוברים ומחמיאים. לפעמים הם מגיעים להופעות, וכשהם יוצאים הם מופתעים לטובה. כשאומרים לי 'באתי לפרגן לך ולא תיארתי לעצמי שאתה כזה מקצוען' – זה ממלא אותי מאוד ונותן לי כוח להמשיך".

מה החלום שלך?
להמשיך בעשייה כדי להיות אמן סטנדאפ מוכר ומצליח. לעשות אירועים לחברות היי-טק ולקבל הכרה בארץ ובחו"ל. זה אולי נראה דמיוני, אבל זה מה שאני רוצה. לא מפחד להגיד את זה יותר".

 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פורטל סטנדאפיסט

    חזק מאוד,הוא מצטרף לרשימה של הייטקיסטים תותחים שמככבים היום על במות הסטנדאפ כמו עופר חזון, גיורא זינגר, יוסי טרבלוס וכו…

אירועים קרובים