לארי אליסון: "WeWork כמעט חסרת ערך"

כך אמר מייסד אורקל וסמנכ''ל הטכנולוגיות שלה, לארי אליסון, במהלך פגישה עם יזמים, בשבוע שעבר בביתו בסן פרנסיסקו ● ענקית חללי העבודה עומדת לפני הנפקה ציבורית ראשונה אבל חווה באחרונה רצף של הפסדים שמאפיל על ה-IPO

נתח שוק קטן בענן - בגלל ההתנגדות המוקדמת של ארי אליסון לכניסה של אורקל לשוק זה. צילום: יח"צ

"WeWork (היא חברה – י"ה) כמעט חסרת ערך", כך אמר מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, לארי אליסון.

אליסון אמר את הדברים הללו במהלך פגישה עם יזמים, בשבוע שעבר בביתו בשכונת פסיפיק הייטס בסן פרנסיסקו, פגישה שאורגנה על ידי המגזין הפיננסי האמריקני Barron's.

"WeWork שוכרת ממני בניין, מפרקת אותו ואז משכירה אותו", אמר אליסון, לפי האתר. "הם אומרים: 'אנחנו חברת טכנולוגיה, ואנחנו רוצים (כשננפיק – י"ה), לעשות זאת לפי מכפיל (המקובל) בהיי-טק'. זה מוזר".

WeWork: צרות בדרך להנפקה. צילום: BigStock

החודש הייתה אמורה החברה הישראלית, אותה הקים אדם נוימן, להשלים הנפקה ראשונה לציבור בבורסה האמריקנית. אלא שאז הוברר כי החברה להשכרת חללי עבודה הצליחה לגייס הון במכפילים גבוהים מהמקובל. כך, בתוך שבועות ספורים, צלל ערכה מיותר מ-60 מיליארד דולרים, ל-47 מיליארד בעת ההודעה על ההנפקה באמצע אוגוסט – ולבסוף היא הגיעה ל-15 מיליארד דולרים בלבד ולאחר מכן ל-10-12 מיליארדים. התברר כי היא עדיין מפסידה מאות מיליוני דולרים מדי שנה.

החברה הודיעה שהיא חותכת את מחיר ההנפקה ב-30%, 50% ו-60% – ולאחר מכן הודיעה שההנפקה תידחה עד הודעה חדשה. נוימן, המחזיק במעט פחות מרבע ממניות החברה, 22% – הפסיד בתוך כמה שבועות כעשרה מיליארד דולרים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים