ועכשיו בעלילות העדכונים: Windows Defender לא ממש עובד

עוד שיבושים במערכת ההפעלה הבעייתית Windows 10 - ניסיתם לסרוק את המחשב והבדיקה הסתיימה לאחר שניות ספורות? כן, ה-Windows Defender סובל מבעיה שמיקרוסופט אישרה וסיפרה שהיא עובדת על תיקונה

תיקוני באגים מהירים באופק? חלונות 10. צילום אילוסטרציה: BigStock

Windows Defender, פתרון האבטחה של מיקרוסופט המגיע כברירת מחדל ב-Windows 10, לא ממש עובד לאחר העדכון האחרון שלו.

לפי רשימה ארוכה של דיווחים בפורומים וברשתות השונות, כולל באתר התמיכה של מיקרוסופט עצמה, באג חדש מונע ממנגנון הסריקה של ה-Windows Defender לבצע את המלאכה שלו. אם בוחרים לבצע סריקה מהירה או מלאה של המחשב, היא מסתיימת לאחר כמה שניות בלבד במקום לאחר עד כמה שעות – במקרה של סריקה מלאה במחשב שכבר נמצא בשימוש זמן מה. הסריקה גם מציינת שנבדקו כמה קבצים בודדים בלבד, כך שלמעשה בפועל היא לא ממש מתפקדת.

התקלה הזו משפיעה על גרסה 4.18.1908.7 ששוחררה מוקדם יותר השבוע. כמו בתקלות אחרות בעדכונים ששחררה מיקרוסופט עבור מערכת ההפעלה שלה, הגרסה החדשה שוחררה כדי לתקן בעיה לא קלה אחרת במנגנון האבטחה, תקלה שגרמה למערכת אפילו לסמן חלק מהמודלים של Windows Defender עצמו כבעייתיים.

עם זאת הפעם התקלה אינה משפיעה על Windows Defender בלבד. לפי הדיווחים גם Security Essentials – פתרון האבטחה החינמי שהציגה החברה בגרסאות קודמות של Windows – סובל מאותה בעיה.

מיקרוסופט אישרה את קיום הבעיה וסיפרה שהיא עובדת על תיקון. בינתיים אפשר לפתור את הבעיה בכך שבוחרים לבצע סריקה בהתאמה אישית, ואז בודקים את התיקיות המבוקשות, אחת בכל פעם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים