איך מבטיחים איכות בתהליכי אינטגרציה ללקוחות OEM?

הבטחת האיכות ללקוחות יצרניים (OEM) היא חלק אינטגרלי ממדיניות האיכות של כל ארגון יצרני ● הגישה התהליכית במערכת ניהול האיכות מדגישה: הבנת דרישות הלקוח, קביעת רצף תהליכים ויחסי הגומלין שביניהם, שקילת התהליכים במונחים של ערך מוסף, קבלת תוצאות של תהליכים בהתבסס על מדידה וניתוח אובייקטיבים

הבטחת האיכות ללקוחות יצרניים (OEM) היא חלק אינטגרלי ממדיניות האיכות של כל ארגון יצרני. המשמעות היא מחויבות ניהולית, שמטרתה להבטיח את איכות המוצר או השירות המסופק ללקוח. יישום גישה זו מתבצע על ידי התאמה והגדרה של התהליכים הנדרשים ממערכת האיכות הארגונית, ובפרט עבור לקוחות OEM, אשר נחשבים ללקוחות "יצרניים", המספקים מוצרים ושירותים ללקוח הסופי שלהם.

לצורך יישום יעיל של מתודת עבודה זו נדרשת מחויבות ניהולית מוגדרת מספקי OEM – במטרה לוודא כי מערכת האיכות (QMS) הארגונית מותאמת לדרישת לקוחות OEM, תוך דגש על איכות מוצר גבוהה, עמידה בתקנים, בקרת איכות ושאר מדדי האיכות KPI, כפי שהוגדרו עם הלקוח.

ברמה הפרקטית, המטרה היא בניית מערך הבטחת איכות ובקרת איכות קפדנית ויעילה לפעילות האינטגרציה ללקוחות ה-OEM, אשר תיתן מענה משלב התכנון ועד שלב הביצוע (מההזמנה ועד למועד האספקה ללקוח והשירות ללקוח), תוך מתן דגש על איכות המוצר שהוגדרה בתוכנית הבטחת האיכות הייעודית שהוגדרה ללקוח.

תוכנית הבטחת איכות ללקוח OEM מבוססת בעיקרה על מודל PDCA (דמינג). מודל זה מגדיר גישה תהליכית לכלל חיי המוצר במטרה להשיג שיפור מתמיד.

שלבי התהליך:

תכנן (Plan) – תהליך המבוסס על הבנת "דרישות המפרט" של המוצר/שירות/תהליך באמצעות לימוד מכלול "דרישות" הלקוח, הגדרת הצרכים שלו וציפיותיו. התכנון יכלול זיהוי הסיכונים, סיווג הסיכונים וחומרתם, סיווג הנתונים הנדרשים, הגדרה של  מדדי הצלחה וגיבוש של תוכנית פעולה לשיפור.

עשה, בצע (DO) – תהליך המבוסס על ביצוע  כלל "דרישות המפרט" של המוצר/שירות/תהליך בהתאם לתכנון, תוך מעקב בכל שלבי תהליך הביצוע ויישום תוכנית הפעולה לשיפור, זאת בהתאם לניתוח הנתונים שנאספים בכל שלבי הביצוע.

למד, בחן (Check)  תהליך הבקרה ובחינת התוצאות – "תכנון מול ביצוע". הסק מסקנות אופרטיביות ,עדכן את התכן שהוגדר ויישם מיידית בהתאמה, תוך המשך מעקב בכל שלבי תהליך הביצוע ועדכון תוכנית הפעולה לשיפור. זאת, בהתאם לניתוח הנתונים החדשים שנאספו בכל שלבי הביצוע העדכניים.

פעל  (Act) תהליך "המשכיות", המגדיר כי תוכנית הפעולה, התכן, הביצוע והבקרה שהוגדרו ובוצעו הם אפקטיביים ושתוכנית הפעולה משפרת ומייעלת את כל השלבים בתהליך, תוך עמידה במדדי האיכות (KPI) שהוגדרו.

לסיכום, הגישה התהליכית במערכת ניהול האיכות מדגישה: הבנת דרישות הלקוח, קביעת רצף תהליכים ויחסי הגומלין שביניהם, שקילת התהליכים במונחים של ערך מוסף, קבלת תוצאות של תהליכים בהתבסס על מדידה וניתוח אובייקטיבים.

 

הכותב הוא מנהל איכות פעילות OEM, בינת תקשורת מחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים